{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Hesten løber? {{forumTopicSubject}}

Ja.
Jeg har lige redet, og det gik af helvede til. I traven gik det fint, bare små halve parader hele tiden, så kunne han godt gå pænt. Men da jeg begyndte at galoppere løb han skide stærkt? Jeg kunne overhovedet ikke stoppe ham igen, og til sidst blev jeg rigtig sur. Min far bad mig stige af med det samme, og truer nu med at sælge min hest. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, han løber sindssyg stærkt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal stoppe ham? Halve parader har jeg prøvet tusind gange, og jeg jeg pisk med, løber han bare endnu stærkere :'(. Vi er lige begyndt at ride ude, men igår var han helt perfekt, så jeg forstår det virkelig ikke. Nogen der kan give mig et godt råd til at få ham til at sænke farten, så jeg rent faktisk kan styre ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten løber?
  • #2   4. apr 2009 Hm. Det kunne godt være jeg bare skulle prøve at lade ham løbe så. Men jeg er bare bange for at det bliver en vane og han så skal gøre det hver gang?

  • #4   4. apr 2009 lad være a blive sur det nytter ikke, men vær dog ret bestemt og sæt ham på plads. hvis du virkelig ikke kan stoppe ham, må du jo overveje dit bid smiley

  • #5   4. apr 2009 rid ham ind på en LILLE volte så kan han ikke løbe hurtigt uden ham vælter og så burde han stoppe en gang for alle..

  • #6   4. apr 2009 Vil prøve jeres råd, tak for hjælpen allesammen :').


  • #7   4. apr 2009 well nogen gange hjælper det at de får lov til at krudte af, men når du slet ikk ka styre det ender det med at blive en træls og farlig vane. Man ska aldrig bare gi slip på hesten hvis man ikke har styr på situationen, det ka blive rigtig farligt.. Mit råd er at du ska øve dine stopsignaler og ja overgange overgange overgange til han finder ud af hvem der bestemmer.. Hvis han bliver alt for vild og du slet ikk ka stoppe ham må du få ham ind på en volte til han stopper.. ikke sagt du bare ska hive fat i den ene tøjle for så kan han vælte... Men bare få ham ind på en volte og få ham til at slappe af..

  • #8   4. apr 2009 Iwe Horses; Jeg øver hele tiden mine stopsignaler, men det er jo ligesom det jeg har problemer med :s.
    - Men jeg kan prøve .


  • #9   4. apr 2009 hvor længe har i redet ude ? / hvor længe har han gjort sådan

  • #11   4. apr 2009 Peøv og lad ham løbe som de andre også siger, men så når han vil sætte farten ned så pres ham videre og sig han at han SKA' løbe videre også stoppe ham få meter efter (: Der hjalp på en af hestene ude på min rideskole (:

  • #12   4. apr 2009
    Longer hesten, få den til at slappe af i travførstevt og sæt den så i galop, og så kan den jo så få lov at løbetil den ikk gider mere, når den så begynder at vil sænke tempoet og sænker hovedet, så stig op og rid på den, så har den fået løbet sit krudt af ...


  • #13   4. apr 2009 så når han løber, driver du bare på, så han bliver han hurtigt træt af det når han ved du egentlig leger med på det. smiley lad dig selv se tiden an, i to uger, ;D

  • #14   4. apr 2009 drej ham rundt i cirkler, eller styr ham ind mod barrieren.

  • #15   4. apr 2009 Det er da ikke smart at lade den løbe, for så har den har jo taget kontrollen og hun lader den bare gøre det...

    Hvordan er han i trav fx.? Har du problemer med at han løber et andet tempo end det du ønsker der?
    Hvis ja bør du holde en pause med galoppen og få 100% kontrol over ham i skridt og trav (så snart han løber en smule hurtigere end du har bedt ham om, stopper du ham helt op. Når han står helt stille, giver du straks efter og sætter ham i trav igen.)

    Held og lykke!


  • #17   4. apr 2009 overvej at få en til at hjælpe dig med noget, Det er ikke altid man selv kan finde ud af hvad der er galt. det kan jo være så meget. måske har den ondt, prøver dig af, eller måske er det din ridning der gør det. Det ville virkelig være ærgeligt hvis du skulle af med din hest pga. det problem. jeg er sikker på at der kan findes en løsning! smiley

    Med venlig hilsen Henriette Schmidt


  • #18   4. apr 2009 Da jeg red i dag gik det også fint i skridt og trav & galoperede også lidt ..
    Men ligge pludselig slog det bare kliik for hende ..
    Og så løb hun ellers afsted i galop ..
    Jeg prøvede at få hende ind på en lille volte så hun var nød til at sætte i trav, men hun var fuldstændig ligeglad og hun bukkede af helveds til ..(dog kun små buk)
    & jeg havde ikke stigbøjler på :'/

    Tror det er noget forårs kuller ..

    Har læst alle andres kommentarer & INGEN af dem vil havde hjulpel på min hest idag for jeg prøvede stortset alle metoder ..
    Hun reagerede ikke det mindste ??


  • #19   4. apr 2009 Hvis det ikke er noget hun gør igen er det helt sikkert bare forårs kuller
    Det sagde alle til mig det var .. XD'


  • #20   4. apr 2009 Tja jeg vil nu mest anbefale at du sørger for at han har "krudtet" af før du stiger op på ham indtil du har kontrol over ham. Smid ham i en longe (husk at varme ham op i skridt først!!!) eller luk ham løs i ridehuset så han kan få løbet af inden du rider ham.
    Når du så har lært at ride ham godt i gallopen og kan du begynde at ride ham uden at "køre ham træt" først.

    OG få fat i en dygtig ridelære. Ridelæreren bør kunne sætte sig op på din hest og få den til at gå roligt så du kan overtage hesten bagefter!

    Held og lykke med det smiley


  • #21   4. apr 2009 PS: Sig til din far at han kun gør ondt værre ved at sige at du skal stige af. For er ridetimen færdig hvis din hest begynder at løbe, så lærer hesten hurtigt at den får sin vilje hvis den bare løber lidt stærkt! Så bliv ved med at arbejde med ham indtil han har lært at gå roligt. Og tag en sikkerhedsvest på smiley

  • #22   5. apr 2009 Hej allesammen!

    Ponygården; Jeg får undervisning 1-2 gange om ugen, men der er han helt perfekt, så det er ikke så meget det der er problemet. Der er intet galt med ham, han er bare fræk.

    Ratte Raw; Vi har redet ude kun ca. en uge, det er ikke fordi han er fyldt med krudt når jeg skridter eller traver, det er kun når jeg galopperer.

    Taz; Jeg skal ikke have nogen ud og kigge på ham, da vi ikke har råd til det, og jeg burde kunne klare problemet med nogle gode råd.

    Rikke P; Det kan godt være forårskuller, det er jeg helt enig i (: Men det er bare lidt irriterende :D.

    En hver afslutning er en ny begyndelse; Han er sød nok i traven, når han løber en smule for stærkt lave jeg bare halve parader på den udvendige tøjle, og det hjælper. Tak for rådet! (;

    Signe B; Jeg kan ikke longere ham, han plejer at rive sig løs og stikke af. Det kan jeg ikke klare mere da han har slået sig hver gang :'(.
    Jeg ved godt det er en løsning, men han er jo ikke fyldt med krudt før vi begynder at galoppere.

    ALLE; Nogen siger jeg skal lade ham løbe, og andre siger jeg ikke skal. Men jeg har ikke tænkt mig at lade ham løbe. Jeg tør simpelthen ikke at lade ham løbe, da det er en 20x40 bane jeg har. Jeg er bange for at han falder fordi han laver nogle skide skarpe vendinger når han løber stærkt.
    - Jeg vil prøve at ride ham på en lille volte, og håbe på at det hjælper :').


  • #23   5. apr 2009 Jeg vil altså sige at du skal passe på med at lade ham gå på en alt for lille volte.. For så vælter hesten altså og det ik cool når du sidder på ham... Jeg tror altså det eneste sikre du kan gøre er at lade din ridelære ride ham lidt. For tro mig.. en hest der jorderer på en lille volte vælter!

  • #24   5. apr 2009 Og hvis du ikke kan longere ham så prøv evt. at købe en longegjord, en kapsun og et par indspændingstøjler. Og sørg for at den inderste indspændingstøjle er et hul eller 2 strammere end den udvendige, da han så automatisk vil søge ind mod dig i stedet for at stikke af.


  • #25   19. jul 2009 Det er en dårligt idé at lade ham løbe. Det ender bare med at blive en vane.
    Jeg så at der var en der havde skrevet at du bare skulle dreje ham ind i barrieren. Det er også en rigtig dårlig idé. Hvis du gør det hver gang risikere du at den automatisk vil gå og kigge ud.

    Du skriver at det går godt når du får undervisning. Så syntes jeg at du skal spørge din ridelære hvad du kan gøre når du selv rider.


  • #26   20. jul 2009 Nu er det lang tid siden at jeg skrev dette indlæg, & jeg har altså fået styr på ham (;. Jeg har en proffesionel ridelærer, & han har været oppe på ham & sat ham på plads. Det går meget bedre, men til alle jer der er bekymrede for at jeg laver så små volter at den vælter; tak for rådene, men jeg er ikke så dum at lave en så lille volte, at hesten vælter(;

Kommentér på:
Hesten løber?

Annonce