{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

To spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Godaften hg, eller godnat til nogle måske smiley

Hvordan for de af jer, som har mere end én hest, tid til dem?
Når jeg først har blandet mad, muget, givet wrap og vand så orker jeg ikke begge hestene.
De har været fold bumser hele vinteren fordi jeg ikke har været helt på toppen, men nu er jeg ved at have lysten tilbage igen.
Det er også skide svært for mig at tage én hest ind, for så står den anden og bliver jaloux og omvendt. Så ofte orker jeg det ikke fordi jeg får så dårlig samvittighed.

Mit andet spørgsmål er hvordan man kan få lysten til at ride tilbage?
Jeg har ALTID elsket at ride, det har været min store passion, men nu finder jeg ingen rigtig glæde i det. Jeg sætter mig op, men bemærker på en måde ikke hvad det enelig er jeg laver. ved ikke lige hvordan det skal forklares, men jeg nyder det ikke som før. Sidder bare og kigger på naturen omkring os, og ender også altid med at ´sidde lidt med min mobil tlf.
Jeg er rigtig rigtig bange for at jeg aldrig finder lysten igen, for jeg elsker det, og glæder mig til jeg skal ride inden jeg sætter mig op, men hver gang føler jeg mig skuffet smiley

Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To spørgsmål
  • #1   5. apr 2009 Jeg har min familie til at hjælpe mig, og det er trælst de dage man ikke kan ride dem begge, men så må man fokusere på dagen i morgen, og få redet og pudset og plejet den anden som ikke fik det dagen før.
    Stop med at sms'e det er en dårlig idé xD jeg taler af erfaring, du mister fokus.

    Jeg vil gætte på at når du rider nu(hvor du ikke før) tænker på en masse ting, som måske blokere for den glæde.
    Du skal måske snakke med nogen om det du tænker, så det kan komme væk.
    Igen erfaring ;D
    Og så bare tænk på hvor dejligt det er, høre fuglene, følge rytmen, og lyden af hovene.
    Måske kunne det hjælpe?
    Håber det i så fald d:


  • #2   5. apr 2009 Hehe det lyder da lidt trist xD

    Men jeg rider mindst 3 hver dag, selvom jeg burde ride flere, men altså jeg kommer hjem kl. halv 3-4 for det meste. (Har nok 5-6 jeg burge ride hehe)Så kan man jo have lidt mad, så skal alle de andre heste lukkes ud, så skal man så have redet dem alle sammen også skal jeg ordne stald bagefter. Muger dog ikke selv ud, men skal så også give halm og vand og hø til mange flere smiley
    Sååh, skal der laves lektier og sådan noget xD Hehe jeg har travlt. Men jeg søger nare for at holde mig selv igang, ved f.eks ikke bare at gå ind midt i det hele men gøre det hele færdigt og sådan ngoet xD .

    Og med hensyn til lysten, har su så ikke nogle veninder du ka ride med og det? smiley Det gør det altid meget bedre ;D


  • #3   5. apr 2009 Hejsa.. jeg har 2 hopper.. men den ene af dem er kun et plag, så hun bliver ikke redet.. Men hun bliver striglet og trænet med et par gange i ugen.. Min ridehest, har jeg en part der kommer og rider hende 2/3 dage i ugen.. så det håber jeg da også hun har lyst til når jeg skal igang med plagen om 1 års tid ca.. smiley

    Ved os skal man også muge ud, blandefoder, stille det frem til fodring og give vand til min ridehest.. Det tager ikke langtid for mig at muge.. Jeg havde 3 heste en overgang, og ja det var svært at nå det hele.. 2 heste er et tilpas antal..

    Når mit plag er i ridning, skiftens jeg til at ride dem, eller også bliver den ene longeret og den anden rides.. eller kommer på tur eller hvad jeg nu lige finder på.. smiley Det er jo kun fantasien der sætter grænser.. smiley

    Ang lysten til at ride.. hmm altså ja det er jo svært.. står der kun 2 heste på marken? så er det lidt svært kan jeg godt se.. Men hvis du ikke orker at ride dressur, så tag på en tur, eller lav noget andet hyggeligt.. Det vigtigste er jo at hesten bliver brugt så den får brugt hjernen lidt hehe.. Man behøver jo ikke nødvendigvis at ride.. smiley

    Jeg har også nogle dage, hvor jeg ikke lige syntes det fungere nogen ting.. så skridter jeg en tur.. eller kan jeg bare mærke jeg har endag hvor det ikke lige er der man skal ride, så longere jeg eller hygger om hesten istedet.. smiley Bare den for lidt social kontakt... smiley Nu rider jeg jo så alligevel næsten hverdag.. Men man kan selvfølgelig have en dum dag, hvor det er bedre at hygge om hesten istedet, eller skridte på tur.. smiley


  • #4   5. apr 2009 Har en hoppe og en plag, og har bare slet ikke haft lysten til dem her i vinteren. Men det hele bliver lidt bedre da min mor gerne hjælper til i stalden og lign. Hvis jeg elv skal trække ind tager jeg begge heste på en gang, hvilket der ikke er noget prblem med nu da den yngste er blevet meget bedre til at gå pænt. Nu træner jeg så at de skal stå alene på folden, mens de stadig kan se den anden, og så strigler jeg, laver lidt jordøvelser og rider lidt rundt udne sadel på min hoppe. Laver slet ikke noget stort med mine, men bare det at d elige kommer i hænder.

    Ved hvad du snakker om, jeg har det på præcis samme måde. Synes virkelig det hjælper hvis der er en veninde, men har nu mine heste hos mig selv, så der er ikke længere nogen veninder, medmindre jeg invitere dem forbi, hvilket jeg faktisk gør ofte. Men tror du skal finde glæden vil at prøve noget du ikke har prøvet før, altså få nogen udfordringer, noget som du gerne vil opnå. Lidt ligesom at jeg har sat mig for at lære min hoppe at bukke, og det øver vi ca. hver anden dag nu når det er blevet bedre vejr. Så du kan finde nogen trick du vil lære dem, for det betyder en del bare de ligesom er kort i hænder.. Det behøver ikke være timelangt. Men synes selv min lyst til mine heste er kommet tilbage efter det er blevet bedre vejr. Tag en veninde med ud til hestene, selvom hun måske ikke er lige så glad for heste som dig, så kan man sagtens snakke og hygge om det ;D


  • #5   5. apr 2009 Altså jeg har dem gående inde i stalden begge to når jeg er der, mens jeg muger og sådan, så de kan få lidt kontakt. De synes det er vildt hyggeligt. Jeg træner også en del fra jorden, og har nogle flere tricks som jeg prøver at lære dem, men ikke noget fra ryggen.
    Jeg finder fin glæde i at træne fra jorden, men de giver ikke helt optimal motion så skulle helst gerne ride nogle gode ture også smiley


Kommentér på:
To spørgsmål

Annonce