Søde tricks {{forumTopicSubject}}
Hvad kan jeres ponyer og heste af små søde tricks? Enten noget i har lært dem eller noget de bare gør af sig selv.
Min Prinsesse kommer når jeg kalder. Selv hvis hun lige har fået mad og står og spiser forlader hun sin mad og trasker over til mig i den anden ende af folden hvis jeg kalder. Og det på trods af at de andre kan finde på at æde hendes mad imens. (bare rolig, så får hun noget nyt. Ingen sulter)
Jensen skubber os væk hvis vi kommer for tæt på stødhegnet. Han har meget stor respekt for det hegn og er åbenbart bange for at vi får stød. Det er altså sødt, men det betyder at vi må sætte ham ind i stalden hvis vi skal rode med hegnet.
Han har også fået en anden sød vane. Hvis vi går rundt ude på folden hos ham går han lige efter en og så stikker han mulen ind i ens hånd. Så går man der mule i hånd rundt på folden. Det er en fantastisk god vane synes jeg for han kan godt være lidt af et bullerhoved. På den måde ved man hvor man har ham ude på folden.
Ingen af delene er noget vi har lært dem. De gør det bare.
Jeres tur. Hvad gør jeres heste af søde ting?
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Han kan godt lide at jeg stikker en finger ind mellem læberne på ham, og så holder han fast i en
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 431 Svar: 2.577
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.019
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 162 Svar: 1.362
Så han læner sig op af snoren og lægger sin vægt i for at gøre den mere løs og så kravler han under... meget sødt men vildt irriterende.. anyway.. marabou han har så fået for vane at gå hen til odin (udbryderkongen) og jage ham væk og så står han der og venter til jeg kommer hen og starmmer longen igen og så lunter han væk... det sys jeg er sødt.... hvad sys du Dorthe??
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 520
I det hele taget elsker jeg når dyrene pludseligt begynder at gøre den slags små pudsige ting.
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 162 Svar: 1.362
maj 2004
Jeg løfter bare sadelklappen, så tager han selv stropperne og strammer....og han kan også strigle sig selv på skuldrene og bringen...gad vide om jeg kan lære ham at sadle sig selv op? Det ville være praktisk
maj 2004
mar 2005
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 1 Emner: 361 Svar: 4.240
maj 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 87
Undskyld 'aa' og 'ae' - jeg er paa en engelsk computer der ikke synes om mine forsoeg paa at faa de 'rigtige' bogstaver.
jun 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 266 Svar: 1.345
maj 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 87
Heste kan virkelig vaere barnlige, ikke?
Han elsker ogsaa at drikke fra flaske (helst fanta!), og naar jeg henter ham fra fold foelges vi altid ad uden grime eller snor paa.
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
sep 2004
Følger: 21 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 146 Svar: 331
Men jeg har nogt ed min ryg, så jeg ikke kan bukke mig efter min den gules hov. så siger jeg hun skal løfte og så står hun selv og holder hoven for mig, til jeg har resnet den, og så siger jeg tak, og hun sætter den ned igen.
hun hjælper mig med at tage ting, som er røget på gulvet, dem løfter hun op og giver mig
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Pyxis kan neje og stejle på kommenda, men det er noget jeg har lært hende og ikke en af hendes egne ideer.. Og så har hun lært at løfte hove, når jeg fløjter én bestemt tone og prikker hende på skulderen, så jeg kan få hende til det oppe fra sadlen af. (Har fået et flip med at sadle hende af oppefra, og så er det sQ besværligt at få gemasherne af!)
Alle mine heste står stille på staldgangen indtil, de får lov til at gå ind i boksen
Hmm.. Jah.. og så er alle på rideskolen forundret over, at Melissa bare kan stå på staldgangen dér, uden noget også når jeg strigler og sadler hende op..
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 5 Emner: 145 Svar: 575
Søde tricks