{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Er islænderens gang svagt svingende? {{forumTopicSubject}}

Hej HG. (specielt folk med erfaring med islænderen) smiley

- jeg har hørt, at islænderen skulle have nogle meget jævne/stabile og rolige gangarter, som gør at det er let at sidde stille. Spørgsmålet til jer, er så, om det er rigtigt?
Jeg har aldrig selv redet en islænder, og har ikke kenskab til racen som sådan.

Hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er islænderens gang svagt svingende?
  • #1   20. apr 2009 tölt synes jeg er en utrolig behagelig gangart.

• #2   20. apr 2009 Udover tølt, så synes jeg ikke en islænder er nemmere/sværere at sidde på end andre heste.

• #3   20. apr 2009 REB
    Sådan er det i tölt fordi hesten altid har et eller to ben i jorden.
    De andre gangarter er det samme som andre heste, nogle heste har enorme rygsving og stor gang, andre er stille og rolige med knap så meget gang smiley

• #4   20. apr 2009 Jeg begyndte her i efteråret 2008 at ride islænder, og jeg synes generelt at han har meget blødere gang end andre heste. Har aldrig redet en hest med så blød en trav. Det eneste ikke så bløde er flyvepassen hvis hesten strækker ud. Det bumper og hopper og er (for mig) umuligt at side ordentligt på hesten når han passer! Men jeg er heller ikke så garvet en islænderrytter endnu smiley

• #5   20. apr 2009 Det kommer meget an på hvilken islænder. Jeg har redet en islænder som bare var super blød at sidde på i alle gangarter. Men jeg har også prøvet at ride en islænder med gangarter som en storhest.

Så det er meget forskelligt.

• #6   20. apr 2009 tølt er jo generelt rar at sidde i smiley da man ikke bumper, men man sidder jo mere ''uroligt'' jo større bevægelser hesten har smiley og i trav og galop og skridt, syntes jeg det er det samme som alle andre, det kommer an på hvilken islænder det er, og hvor store bevægelser den har jo (:
    jeg har aldrig selv redet pas, men grisepas (: men har hørt meget om at det er rigtig svært at sidde stille, og man skal klemme meget med benene fordi den er så urolig 8)

Kommentér på:
Er islænderens gang svagt svingende?

Annonce