Nyreslag - erfaring søges! {{forumTopicSubject}}
Min lille stakkels fyr har fået Nyreslag mandag morgen.
Det startede med at fik en ordenlig gang øretæver af et par ponyer, og ingen havde set det før jeg kom der ud om aftenen, men det var heldigvis overfladiske skrammer, men han var så træt.
Han stod så med nyreslag om morgenen, og er på meget smertestillende, han er meget stiv i kroppen, og nu har han svært ved at rejse sig når han har sovet, og han slingre og slæber bagbenene.
Men er der nogle af jer som har erfaring med nyreslag, jeg tænker om i ved noget om de meen de kan få osv.
Dyrlægen snakkede om lammelser, og de lyder ikke helt overbevisende om at han nok skal komme sig helt:o(
Den ulykkelige mor...
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
håber din hyp kommer over det igen
apr 2006
Følger: 78 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 17 Svar: 124
Monark havde nyreslag som 4 års og havde et let tilfælde som 6 års. Han er kommet sig 100 %.
Jeg kan dog mærke på ham at han har tendens til nyreslag, så derfor er jeg altid opmærksom på at han ikke fryser - hellere et dækken for meget end et for lidt
God bedring til din lille hest
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
God bedring
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 45 Heste: 13 Emner: 26 Svar: 104
Det er super svært for han går ikke rigtig bagtil, og det går lidt op og ned.
Men heldigvis kender jeg ikke nogen andre som har haft nyreslag, men dyrlægen tør ikke sige omhan er lammet eller ej, og det er rigtig hårdt at se på, selvom han er på meget smertestillende, så har han ondt, og nu skal han også behandles for mavesår fordi han har fået så meget smertestillende.
De snakkede om at indlægge ham men lige nu syntes jeg han skal blive ved sin plejefar hvor han er tryg, de kan alligevel ikke gøre mere for ham på dyrehospitalet.
Men hvor mange dage gik der før jeres blev sig selv igen?
Nyreslag - erfaring søges!