Bid, til hidsig islænder. {{forumTopicSubject}}
Nu prøver jeg igen og forkalre lidt bedre, og gider virkelig ikke have at i skriver jeg ikke har styr på min træning og sårn' jeg er for saten tur rytter og bland jer uden om, TAK. (;
men jeg søger et bid, der ikke "skader" min islænder i munde, når jeg tager i hende, fordi hun er så hidsig, og løber ofte, eller hun gør det mindst 1. gang hver gang jeg rider. , og det har jeg ikke noget imod, men altså jeg vil jo helst ikke skade hende i munden når jeg så tager fat vel. (: det må da være forståeligt. og nej søger ikke sådanne et hårdt og skarpt bid, så hun bare stopper med det samme!, det var der mange der skrev jeg gjorde i min sidste besked!, og det er det altså ikke, søger et bid der er godt til at styre hende
ALTSÅ!!!!
Bidet jeg søger skal være et der godt styrbart, og et hvor jeg ligesom kan stoppe hende når hun løber (;
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 105 Heste: 6 Emner: 168 Svar: 180
Jeg rider nogengange bare med en grime, men min mor er ikke så tryg ved at jeg gør det i naturen.. /; altså rider uden bis. :d
jul 2007
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
jul 2007
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Men i stedet for, at købe et nyt bid, bør du indøve stopsignalet påny - hvis stopsignalet virker, er der intet problem
- Held og lykke
Knus
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
Nu ved jeg ikke hvilket bid du rider med, men et tredelt muffebid kan også være en mulighed.
I hvilke situationer løber hun? Er det hvis hun bange? tripper og så løber eller hvordan?
jul 2007
Det er ikke smerten i munden, hun har jo ikke ondt for sidste gang, hesten er livlig, og sådan har hun altid været!, hun har været os mette logan, og frederik rystrom eller noget lignede, og er blevet tilredet ved dem og har været på ridelejr ved dem, og det er ikke bidet der genere hende, det er bare når jeg vil stoppe hende, så er jeg bange for at øddelægge munden på hende!
jul 2007
og igen, jeg bruger et muffebid, og det er når vi f.eks. galopere på marker som vi jo gør ofte,
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
(link fjernet)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Og jeg kender skam også godt til det med at hesten bliver overfrisk og virker umulig at stoppe.
Den omtalte pony kunne overhovedet ikke finde ud af at stoppe, dens stop signal var en by i rusland ganske enkelt.
Men sjovt nok, så var den efter et kvarters med træning af at stoppe/gå i parade og en masse overgange - så var dyret fuldt styrbart i skridt og trav.
Det er ikke svære end at lære hesten at lytte til ens signaler - også når den er frisk.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
Og jo et hvert bid forsager smerte, når der bliver taget i det, uanset hvilket bid du bruger.
Når du opretter en tråd bør du bestemt svare pænt, ellers er der da ingen der gider hjælpe.
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
Er hun fra island ? Altså inpoteret ? De fleste rytter på island er jo nogle hardcore rytter som ofte bare fræser derud af. De skal ikke tage hensyn til trafik og rideområde man ikke må ride på, barnevogne og cykelister og alt muligt andet. Der er jo ofte kilometer lange strækning uden et øje.
De fleste islænder inpoteret fra island som jeg er kender er nogle viljestærke små "sataner"
Jeg fornemmer ikke ud fra dit indlæg at hun løber løbsk fordi hun bliver bange ?? Men mere bare sætter farten mere og mere op ??
Jeg kan bestemt IKKE anbefale det islandske stangbid, det er et bid for prof rytter OG heste. Og bestemt ikke noget for fritidsrytter.
Har du prøvet med et happy mouth bid ?? Jeg har nu to gange haft succes med at skifte et alm 3 delt bid ud med et happy mouth.
dec 2005
Følger: 108 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 167 Svar: 1.112
dec 2008
Følger: 118 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 29
Bid, til hidsig islænder.