{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Grime/halsrem til sart hest {{forumTopicSubject}}

Hej!
Min ox hoppe har meget sart hud om sommeren, hvor alt vinterpelsen er væk. Hun får simpelthen bare pletter af grimen. Jeg har prøvet med mange forskellige grimer - både med plys, lammeskind, neopren osv osv. Intet hjælper. Så tænkte jeg, at en halsrem måske var en mulighed? Eller kender i evt. til en bestemt grime, som er velegnet til min sarte hyp..
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grime/halsrem til sart hest
  • #1   27. apr 2009 Du kunne jo prøve med halsrem. Jeg har desværre ingen hest der er sådan. Kun hvis grimerne slider, men tror ikke det er det samme?
    Og når de slider vores, finder vi bare en ny grime.

• #2   27. apr 2009 Grimen slider også på min hoppe.. Men alle grimer gør det, når hun har sommerpels.

• #3   27. apr 2009 Min araberhoppe havde samme problem, brugte en "let" lædergrime til hende, så var det ikke så slemt - dog lidt hårløs bag ørene og over næseryggen... Eneste læsning vi fandt, var: UDEN GRIME:)

• #4   27. apr 2009 Ja halsrem er da helt sikkert en mulighed... går meget ind for letvægter grimerne, da de er utrolig holdbare, lette og giver ikke de samme mærker.

(link fjernet)

Ellers ville jeg nok sige lad hesten gå helt uden noget på

• #5   27. apr 2009 L.Moltzen .
    Rigtigt Bucas har nogle lækre letvægts grimer - men på min hoppe flyttede det bare problemet!!! Spændet er tungere end grimen så den glider skævt, og så blev hun hårløs ved det ene kindstykke istedet....

• #6   27. apr 2009 Så pil spændet af ... find det hul som spændet skal side i for at passe din hoppe, og så piller du spændet af og samler det med en nitte... du kan jo stadig åbne grime i karabinhagen (staves) Bucas er de bedste grimer jeg kender der ikke giver mærker på hesten , netop fordi de ikke vejer noget, og hvis det er spændet der driller, jamen så pille du det da bare af.

Ellers ved jeg ikke lige hvilken grime du kan bruge =(

• #7   27. apr 2009 hestene skal have grime på af samme grund hunde skal have halsbånd, så ma kan komme til dem hvis de løber væk! Det kan til tider være rimeligt svært at fange en hest uden grime smiley

Men kender også problemet, der er ikke rigitg noget at gøre ved det, desværre, medmindre du bruger en halsrem, eller en lidt for stor grime.

• #8   27. apr 2009 plyser

Kommentér på:
Grime/halsrem til sart hest

Annonce