{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Kæreste og hest, kan det fungere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft fast kæreste de sidste 2 år, og vi bor pt hjemme ved hans forældre, og det fungere fint. Han vil snart gerne flytte hjemmefra, men jeg har ikke travlt.

Jeg er mere eller mindre blevet lovet en dygtigere konkurencehest, gerne en lærehest, men jeg har i forvejen 2 heste, som jeg ikke kan/vil sælge. Den ene er en 10 årig hoppe, som har været behandlet mindre pænt før jeg fik hende, og jeg har svoret aldrig at sælge hende. Den anden er min kommende konkurencehest, som pt er 2 år.

Dvs hvis en lærehest bliver en realitet vil jeg komme til at have 3 heste, dog vil min nuværende hoppe så blive sat i avlen af hensyn til min skolegang. Mine forældre vil selvfølgelig ikke forære mig en hest uden at hjælpe med økonomien, men min kæreste er alligevel af den mening at det er hestenes skyld vi ikke kan komme hjemmefra.

Det splitter mig rigtig meget, da jeg hverken vil af med mine heste eller min kæreste, men hans flyttetrang vokser hele tiden, mens jeg hellere vil blive boende hjemme et år eller 2 mere. Han forstår mig simpelthen ikke og mener kun det er hestenes skyld jeg ikke vil flytte, og ikke bare et spørgsmål om jeg ikke føler mig klar til at flytte.

Jeg har hele tiden gjort det klart for ham, at hvis han beder mig vælge, så vælger jeg hesten, men jeg frygter godtnok at det snart bliver en realitet.

Skulle lige ud med mine fustrationer, kommenter gerne..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæreste og hest, kan det fungere?
  • #1   10. maj 2009 tror jeg ville vælge d. 3 hest fra ..

• #2   10. maj 2009 for det første forstår jeg ikke hvis du vil have en hest til. hvis du har en du kan ride på nu, og en på 2år. hvorfor så ikke vente til den på to år bliver voksen?

og for det andet.
    min kusine har en hest hjemme hos os. fordi hende og hendes kæreste bor i lejlighed, fordi de læser.
    når de er uddandet, så vil de købe en lille gård, med plads til to hest til min kusine og en til hans søn. (han er ellers ikke til heste) men han vil gøre alt for at køre hende glad.
    forstår ikke hvis du har sagt til din kæreste at du vælger hesten, at han så stadig presser på.

bare min mening smiley

• #3   10. maj 2009 hvis det bliver en realitet, så er der jo ikke andet for end at vælge. hvis han elsker dig højt nok vil der slet ikke blive det dilemma. hvis ikke, selvom jeg ved det er hårdt, og du har truffet dit valg, så er der jo desværre ikke andet for end at vælge.

det er en rigtig træls situation, men hvis i, snakker godt igennem om alle de muligheder der er, for at beholde det hele, tror du så ikke i kunne finde en nogenlunde løsning?

hvad med, at han flytter selv? og så kan i flytte sammen om 1-2 år? eller at i finder en lille billig lejlighed til at starte på ?

• #4   10. maj 2009 Sofie: Ja, jeg kan godt se hvad du mener, og det er nok også svært at forstå hvorfor det ikke er mit første valg, men det er svært at forklare.. Der er heller ingen der siger jeg får hesten i år, eller inden for de næste 5 år..

• #5   10. maj 2009 Josefine: Den hest jeg har nu kan ikke komme længere, så jeg savner nye udfordringer, hun er heller ikke glad for at blive redet og hun ville elske at gå med føl. Jeg ville jo gerne have en lærehest for at dygtiggøre mig inden jeg skal til at oplære en rå hest.

Pernille: Jeg har foreslået at han flytter selv, men han tror ikke det vil fungere..

• #6   10. maj 2009 Hvis hans trang til selvstændighed er så stor. Kan han ikke bare flytte uden at du flytter med ?

• #7   10. maj 2009 det kan altså os sagtens gå at have 3 heste og kæreste.

Jeg har 3 heste og en kæreste som jeg har været sammen med i 3 år nu.

Vi har boet hjemme begge 2 de første 2 år og nu har vi boet sammen i 1 år i et lejet hus, og det kan sagtens gå.

vi er begge 2 i lære så dvs. 37 timers job er der også tid til smiley

Så op med modet, i skal nok få det til at fungere

• #8   10. maj 2009 Jeg valgte desværre hesten fra, da jeg fik kæreste, også på grund af studie. Men grunden til at det ikke fungerede var på grund af mine forældre, som mente at jeg skulle vælge hesten frem for ALT andet.
    Hvis dine forældre har det fint med at du bor hjemme, og du er glad for det, så lad være med at lade dig forvirre af din kæreste. Han burde ikke presse dig til noget.

• #9   10. maj 2009 Sælg hesten som du vil lade indgå i avlen, som avlshoppe. Der findes mange gode hjem. Sælg den evt med forkøbsret.

• #10   10. maj 2009 Kathrine: Jeg sælger aldrig Artesia.. men min mor vil evt låne hende som avlshoppe, så det kommer ikke til at føles som om jeg har tre

• #11   10. maj 2009 Tinne - Nå okay. Men så burde det jo ikke tage mere af din tid end nu ?

• #12   10. maj 2009 Mit bedste råd er at involvere din kæreste i arbejdet med heste.. Du ville blive forbløffet så hurtigt de tager det til sig!

Jeg slæber min kæreste med ud til hesten mindst et par gange om måneden og der sørger jeg ALTID for at involvere ham i træningen og efterlader ham alene med hesten i 10-20 minutter af gangen for lige at blande foder eller hvad jeg nu end skal. For er din kæreste alene med hesten bliver han nødt til at lære at håndtere den og så ender han med at elske dem.

Du kan jo f.eks lukke hesten løs på ridebanen og der kan din kæreste jo f.eks hjælpe med at lære hesten tricks?

• #13   10. maj 2009 Hmm hvis du ikke føler dig klar til at flytte hjemmefra, så skal du selvfølgelig ikke det.. smiley Du er "kun" 19.. smiley og fordi din kæreste gerne vil flytte i lejlighed, så behøver du ikke at flytte med.. Lad vær med at føle dig presset af ham.. Man skal ikke flytte med, bare fordi han mener han vil ud og bo.. smiley

Jeg syntes også du skal vælge nr 3 hest fra.. Det er svært at nå 3 heste, oveni det hele.. Sålænge du bor hjemme, er det jo ikke et problem, men kommer du i en lejlighed, så vil der også være ting i hjemmet du skal sørge for, og der er altså ikke en "kære" mor hjemme til at lave mad til en osv.. det står man selv for.. smiley Det er dyrt at have hest, sådan er det.. smiley og det kan være svært at få det hele til at løbe rundt.. jeg havde 3 heste for et halvt år siden. Jeg vil gerne indrømme at det var for meget.. men jeg kan heller ikke skille mig af med mine heste.. Men min vallak blev desværre syg, og til sidst blev jeg nødt til at aflive ham... smiley det var svært, men desværre nødvendigt...

Jeg kan godt mærke at jeg har skåret ned til 2 heste.. Jeg har en hoppe på 13 år og en hoppe der bliver 2 år.. så det er som dig.. smiley

Jeg bor sammen med min kæreste.. og han er heldigvis glad for hestene.. og ser det ikke som problem at have dem.. men han syntes også jeg kan være dyr i drift.. *GG*

• #14   10. maj 2009 hun bor jo ved svigerforældrene.. Så ville nok være lidt sært hvis han flyttede og hun ikke gjorde smiley

• #15   10. maj 2009 arrhh jaa så er det svært.. :S Hvorfor bor du ved svigerforældrene??

• #16   11. maj 2009 Af personlige årsager..

• #17   11. maj 2009 okay.. ja så er det jo ikke hel nemt.. Du er nok nødt til at skære nr 3 hest fra, og koncentrer dig om de 2 du har.. smiley Du er også nødt til at tænke på ham også.. Men ja er du i tvil om det skal være jer to.. så er det jo også bedst at stoppe det.. smiley

• #18   11. maj 2009 Ellers må du jo flytte hjem til dine egne forældre, og han kan flytte hjemmefra. ;O)

Jeg ved hvad JEG ville. Jeg ville vælge 2-års hesten fra. Med den ved du jo sådan set ikke, om du får noget godt eller dårligt. (Ja, jeg ved man kan se gangarter etc., men det er ikke helt det samme, som når den er i ridning) >_< -og det er nok også mere besværligt at lave den til en konkurrencehest, hvis du ikke selv har haft en anden konkurrencehest før det ;O)

Anyways, tror også du skal sætte ham lidt ind i hestene. -og fik JEG at vide, af min kæreste, at han hellere ville spille computer, end at være sammen med mig, hvis jeg tvang ham vælge. Så ville jeg fandme blive såret. -måske også derfor han bebrejder dine heste for ting.

• #19   11. maj 2009 Thit: Jeg har en konkurencehest, i og med min 10 års går LA hvilket jeg selv har fået hende op på.

Hvad angår det jeg har sagt til min kæreste, så har jeg altid lagt vægt på jeg ikke hellere vil ride end være sammen med ham, men beder han mig vælge, vil det være mangel på respekt over for mig, og det vil jeg ikke acceptere.

Men ja, hvis intet andet fungere så flytter jeg hjem igen, men havde igår en lang samtale med ham om det hele, og vi er nu blevet enige om at tage det en dag af gangen, i stedet for at han tager sorgerne på forskud.

• #20   11. maj 2009 sådan er mænd - bare fortæl ham hvordan du vil have det og fortæl at du ikke gider at høre på alt det der mere, det gør jeg med min og han er stoppet med at brokke sig..

og husk - vejen der starter i hjertet ender aldrig blindt.

• #21   14. maj 2009 Det var jo også en mulighed at du skulle prøve at tage springet og flytte sammen med din kæreste...

I kunne måske finde et sted tæt på hestene. Det kan jo være det ville være rigtig dejligt at bo med ham.

Men hvis du ikke føler du er klar til at tage springet såe r det måske ikke jer to der skal være sammen...

• #22   14. maj 2009 Kristina: Der er jeg jo nok også realist, og tror ikke vi har råd til det, med 2 heste og lejlighed. Han er færdigudlært om 2 måneder, og i disse tider er det ikke sikkert han har job..

Kommentér på:
Kæreste og hest, kan det fungere?

Annonce