Kæreste og hest, kan det fungere? {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft fast kæreste de sidste 2 år, og vi bor pt hjemme ved hans forældre, og det fungere fint. Han vil snart gerne flytte hjemmefra, men jeg har ikke travlt.
Jeg er mere eller mindre blevet lovet en dygtigere konkurencehest, gerne en lærehest, men jeg har i forvejen 2 heste, som jeg ikke kan/vil sælge. Den ene er en 10 årig hoppe, som har været behandlet mindre pænt før jeg fik hende, og jeg har svoret aldrig at sælge hende. Den anden er min kommende konkurencehest, som pt er 2 år.
Dvs hvis en lærehest bliver en realitet vil jeg komme til at have 3 heste, dog vil min nuværende hoppe så blive sat i avlen af hensyn til min skolegang. Mine forældre vil selvfølgelig ikke forære mig en hest uden at hjælpe med økonomien, men min kæreste er alligevel af den mening at det er hestenes skyld vi ikke kan komme hjemmefra.
Det splitter mig rigtig meget, da jeg hverken vil af med mine heste eller min kæreste, men hans flyttetrang vokser hele tiden, mens jeg hellere vil blive boende hjemme et år eller 2 mere. Han forstår mig simpelthen ikke og mener kun det er hestenes skyld jeg ikke vil flytte, og ikke bare et spørgsmål om jeg ikke føler mig klar til at flytte.
Jeg har hele tiden gjort det klart for ham, at hvis han beder mig vælge, så vælger jeg hesten, men jeg frygter godtnok at det snart bliver en realitet.
Skulle lige ud med mine fustrationer, kommenter gerne..
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.280
feb 2009
Følger: 24 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 128
og for det andet.
min kusine har en hest hjemme hos os. fordi hende og hendes kæreste bor i lejlighed, fordi de læser.
når de er uddandet, så vil de købe en lille gård, med plads til to hest til min kusine og en til hans søn. (han er ellers ikke til heste) men han vil gøre alt for at køre hende glad.
forstår ikke hvis du har sagt til din kæreste at du vælger hesten, at han så stadig presser på.
bare min mening
feb 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 72
det er en rigtig træls situation, men hvis i, snakker godt igennem om alle de muligheder der er, for at beholde det hele, tror du så ikke i kunne finde en nogenlunde løsning?
hvad med, at han flytter selv? og så kan i flytte sammen om 1-2 år? eller at i finder en lille billig lejlighed til at starte på ?
jan 2007
Følger: 87 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 1.445
jan 2007
Pernille: Jeg har foreslået at han flytter selv, men han tror ikke det vil fungere..
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.763
dec 2003
Følger: 215 Følgere: 210 Heste: 1 Emner: 529 Svar: 1.220
Jeg har 3 heste og en kæreste som jeg har været sammen med i 3 år nu.
Vi har boet hjemme begge 2 de første 2 år og nu har vi boet sammen i 1 år i et lejet hus, og det kan sagtens gå.
vi er begge 2 i lære så dvs. 37 timers job er der også tid til
Så op med modet, i skal nok få det til at fungere
maj 2006
Følger: 179 Følgere: 171 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 80
Hvis dine forældre har det fint med at du bor hjemme, og du er glad for det, så lad være med at lade dig forvirre af din kæreste. Han burde ikke presse dig til noget.
jul 2005
Følger: 67 Følgere: 109 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
jan 2007
jul 2005
Følger: 67 Følgere: 109 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.552
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Jeg slæber min kæreste med ud til hesten mindst et par gange om måneden og der sørger jeg ALTID for at involvere ham i træningen og efterlader ham alene med hesten i 10-20 minutter af gangen for lige at blande foder eller hvad jeg nu end skal. For er din kæreste alene med hesten bliver han nødt til at lære at håndtere den og så ender han med at elske dem.
Du kan jo f.eks lukke hesten løs på ridebanen og der kan din kæreste jo f.eks hjælpe med at lære hesten tricks?
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Jeg syntes også du skal vælge nr 3 hest fra.. Det er svært at nå 3 heste, oveni det hele.. Sålænge du bor hjemme, er det jo ikke et problem, men kommer du i en lejlighed, så vil der også være ting i hjemmet du skal sørge for, og der er altså ikke en "kære" mor hjemme til at lave mad til en osv.. det står man selv for..
Jeg kan godt mærke at jeg har skåret ned til 2 heste.. Jeg har en hoppe på 13 år og en hoppe der bliver 2 år.. så det er som dig..
Jeg bor sammen med min kæreste.. og han er heldigvis glad for hestene.. og ser det ikke som problem at have dem.. men han syntes også jeg kan være dyr i drift.. *GG*
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
maj 2005
jan 2007
maj 2005
maj 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 36 Svar: 3.229
Jeg ved hvad JEG ville. Jeg ville vælge 2-års hesten fra. Med den ved du jo sådan set ikke, om du får noget godt eller dårligt. (Ja, jeg ved man kan se gangarter etc., men det er ikke helt det samme, som når den er i ridning) >_< -og det er nok også mere besværligt at lave den til en konkurrencehest, hvis du ikke selv har haft en anden konkurrencehest før det ;O)
Anyways, tror også du skal sætte ham lidt ind i hestene. -og fik JEG at vide, af min kæreste, at han hellere ville spille computer, end at være sammen med mig, hvis jeg tvang ham vælge. Så ville jeg fandme blive såret. -måske også derfor han bebrejder dine heste for ting.
jan 2007
Hvad angår det jeg har sagt til min kæreste, så har jeg altid lagt vægt på jeg ikke hellere vil ride end være sammen med ham, men beder han mig vælge, vil det være mangel på respekt over for mig, og det vil jeg ikke acceptere.
Men ja, hvis intet andet fungere så flytter jeg hjem igen, men havde igår en lang samtale med ham om det hele, og vi er nu blevet enige om at tage det en dag af gangen, i stedet for at han tager sorgerne på forskud.
dec 2006
Følger: 63 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 87 Svar: 304
og husk - vejen der starter i hjertet ender aldrig blindt.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
I kunne måske finde et sted tæt på hestene. Det kan jo være det ville være rigtig dejligt at bo med ham.
Men hvis du ikke føler du er klar til at tage springet såe r det måske ikke jer to der skal være sammen...
jan 2007
Kæreste og hest, kan det fungere?