{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Sælge ham, eller kæmpe videre..? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har brug for lidt rådgivning, så kom gerne med din mening og dit bud på hvad du ville gøre i mit sted :o)

Jeg er jo den heldige ejer af Chateau på 3- snart 4år. Jeg har haft ham siden han var en bette trold på 6mdr, så han betyder noget helt specielt for mig smiley
Jeg rider ham nu, men har det ikke sårn' at jeg glæder mg til hver ridetur - jeg tænker faktisk: "Åh nej.." smiley

Jeg er kørt lidt død i det, jeg kan bare ikke se en ende på alt det her oplæringsfræs, og se frem til det lyse punkt hvor jeg bare kan ride ham, og ikke hele tiden tænke over om jeg nu lærer ham det rigtige, og om jeg er helt præcis i mine signaler osv..
Også tanken om at jeg skal byde ham alle de nye ting som den første - det virker så "langsomt"...

Hvad skal jeg gøre..? Skal jeg kæmpe videre med min baby og få en fantastisk hest tilsidst, eller skal jeg indse at jeg ikke kan magte så grøn en unghest endnu, sælge ham og købe en lidt ældre mere erfaren hest..?

- Michelle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælge ham, eller kæmpe videre..?
  • #1   23. maj 2009 Tror ikke du kan bruge andres meninger til så meget.
    du skal mærke efter i dig selv, hvad der føles rigtig..

ellers ku det måske være en mulighed at sende ham i ridning nogen måneder og samtidig tænke over tingene.?

• #2   23. maj 2009 Jeg syntes du skal beholde ham, men hvis du ikke magter selv at skulle lære ham alle de nye ting, kan du jo evt. sende ham i ridning hos en, eller få en anden til at ride ham ''op'' smiley

• #3   23. maj 2009 Jeg ville sige du skulle kæmpe videre - tænk på, du præger din egen hest smiley Den vil være unik, og være dit match smiley Hvis du køber en ny, kan det være i nok ikke passer lige så godt sammen som du og den gamle? Og især når du har haft den fra føl smiley

Jeg havde først en hest på 28, så en på 10, og nu har jeg en på 4 - så er ca lige så langt som du er smiley Og jeg ville ikke bytte Prins ud for noget som helst - jeg er så glad for at jeg selv har lov til at præge ham smiley

Men det er jo fuldstændigt op til dig smiley

• #4   23. maj 2009 <b>Hopeless</b>
    - Hvorfor har du sat din tilsalg? smiley

<b>Alle jer andre</b>
    - Jeg vil bare helst ikke ha' en anden til at gøre det, hvis jeg skal beholde ham. Vil gøre det selv, hvis det er ;o)

• #5   23. maj 2009 Hopeless - så lige din kommentar på Prinsen; elsker også mit underlag, har matchende bandager til, som desværre er lidt for store smiley

• #6   23. maj 2009 Lyder ikke til at du var klar over hvor stor en opgave det var.
    Hvis du kører død i det nu, og ikke arbejder 100% for det NU, så kommer der heller ikke det ønskede resultat ud til sidst. Hvorfor vil du ikke have en anden til at uddanne den?
    Lad være med at tænke på stoltheden, hvis du ikke selv magter det, bliver du ikke glad for resultatet. Husk, du præger selv din unghest, på godt OG ondt.
    Ellers sælg den, og køb en hest du bliver glad for.

• #7   23. maj 2009 Ja, det er fleece - tænkte også på at klippe noget af dem af smiley

TeanRORK - det er en skide god pointe du har dig der smiley

• #8   23. maj 2009 Hvis du ikke gider nu hvor den kun er 3 og den "rigtige" træning ikke er begyndt får du nok svære ved det når den rigtig skal igang. hvorfor ikke købe en ældre godt redet hest som du kan få nogen gode rideture på hverdag?

• #9   23. maj 2009 syns du skal kæmpe vidre! har selv redet min op,og lært hende alt, og ja gu er det røv at ride de samme øvelser om og om igen igen og så lige igen. men tro mig, det er det hele vær i sidste ende, når han er ved at lære det, og begynder at forstår hva du mener, så er det helt fantastisk!

• #10   23. maj 2009 Få en underviser der underviser den type ridning du ønsker for din hest og så ellers lav en masse jordtræning, for nogle gang hvis man har trænet meget fra jorden, så savner man sgu at sidde ovenpå dyret ;D

• #11   23. maj 2009 Jeg ville kæmpe videre smiley

Nu passer det ikke helt til, at det er en unghest og ja, du har andre grunde end jeg har med "min" Kasper. - Men ja, jeg glæder mig heller ikke til hver tur med ham og nogle gange vil jeg bare give op, men jeg kæmpede videre og idag, for første gang nogensinde, blev jeg faktisk overrasket! - Selvom jeg slet ikke, havde set det komme, skete der tydelige fremskridt.

Det var sådan noget som, at sætte ham i galop, jeg sparkede én gang og så galoperede han pludselig! (Med de sædvandlige bukspring, men jeg har nu fået mere vilje og øvede en del mere galop med ham end jeg længe har gjort)
    Noget andet var også, at jeg som jeg plejer daskede ned af midten på banen, klemte med schenklerne og pisken - og om han da ikke flyttede den bagpart! Det er bare en dejlig følelse når det lykkedes smiley
    Jeg tror, at jeg ville tage det som en mulighed, at kunne lærer hesten alt - og i vil jo nok knytte et utrolig tæt bånd, når i har lært alt sammen!
    Det vil da også være så fedt, at stå med din hest om nogle år, og bare sætte den til de forskellige ting - og så gør den det bare, for det har du lært den!

Håber ikke jeg kommer for meget ud på et sidespor xd

• #12   23. maj 2009 Jeg ville kæmpe videre.. men nu har jeg jo også selv unghest og det er 2 gang i træk.. men du skal selvfølgelig gide det..
    Men altså det slår mig at du skriver at du er træt af hele tiden at at skulle tænke på at du lære den det rigtige og om dine signaler er præcise.. dine signaler vil jo altid skulle være præcise.. også når hesten kan tingene ellers bliver den ret hurtigt forvirret..

Kommentér på:
Sælge ham, eller kæmpe videre..?

Annonce