1.032 visninger
|
Oprettet:
skal jeg sælge ham? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og overvejer om jeg skal sælge min hest eller om jeg skal beholde ham. Problemet lige i når vi skal ride, der er han begyndt og være rigtig strid til den ene side, jeg får undervisning så tit jeg kan, men i mellem de gange bliver han bare rigtig strid og vi emner med at blive sindsygt uvenner. Jeg elsker ham højt men er bare rigtig træt af at bruge en masse tid og penge på han når jeg skal være ked af det hver gang vi skal ride. Hvad ville i gøre? Ved godt i ikke kan tage en beslutning for mig men maske kan give mig du godt råd
nov 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Svar: 6
nov 2008
Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.054
Eller er den fordi den løber eller sådan med dig? For så er situationen jo lidt anderledes.
Som de andre siger, så få hesten tjekket. Og hvis der ikke er noget, så er det bare at starte fra en ende af. Hvis du får undervisning, så bør det da også hjælpe? Ellers skulle du måske overveje at finde en anden underviser.
dec 2011
Følger: 28 Følgere: 20 Heste: 4 Emner: 143 Svar: 1.814
Min havde, og kunne slet ikke ride.. Men nu kan jeg ride hende godt frem af
dec 2007
Følger: 53 Følgere: 194 Heste: 13 Svar: 421
Jeg kunne aldrig drømme om at sælge min pony, og tro mig, at være strid var hans mellemnavn hele sidste vinter.. Men jeg kæmpede, gav ikke op, og i dag er han næsten perfekt <3..
Hvad laver du med hesten? Seriøs dressur og spring eller bare 'hygge' dressur og spring?
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Jeg elsker den hest over alt på jorden, og kan slet ikke holde ud at tænke på at sælge ham, men har godt nok været tæt på at give op rigtig, rigtig mange gange!
Men i dag - har haft ham i 4 år og han er 5. Jeg er SÅ lykkelig for at jeg har holdt ved! Igennem alle årene har jeg følt SÅ stærkt for at det skulle være ham og jeg.
Ja, vi har stadig problemer men der er mere og mere tid imellem det. Vi har stadig vores skænderier men de er der mindre og mindre. Vi har stadig en lang kamp foran os - men jeg er lykkelig for at jeg holdt ved og jeg ved at vi kan komme igennem alt sammen
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 78 Svar: 462
dec 2007
Prøv at blødgør ham lidt, når du varmer op. Og når du traver så start på den volte han låser på og arbejd på den mens du varmer hans hals ordentligt op!
Held og lykke.. Det er svært at hjælpe når man ikke kan se hvordan han låser, men det problem skal nok forsvinde, det er jeg helt sikker på.
Ville bestemt ikke sælge ham.
dec 2007
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Ellers er det dig, der skal lære at tackle dine frustrationer og følelser. Du skal lære at bevare roen, overblikket og blive underviser for din hest.
De bedste ryttere kan dette. Man må aldrig blive vred indeni når man træner med heste. Man skal være den rolige og konsekvente.
Dette lærer du med den rette underviser og den rette rideform.
dec 2006
dec 2007
Og så må jeg sige at jeg er enig med Sofie Von Lillienskjold.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Som du skriver, at det er imellem undervisningen. Ja, eller også finde en bedre underviser, som ikke bare forklarer, hvordan du skal gøre i den ene time, men spotter generelle problemer, eller du forklarer hende, hvad der går galt.
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 1.642
Inden den blev strid eller efter den blev strid?
Jeg ville også overveje en anden træner muligvis lære at ride på en ny anderledes måde
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Nogle heste er bare uoverskuelige i nogles hænder, mens de i andres er nemme og håndterlige. Det kommer an på mennesket der håndterer hesten og hvordan mennesket gør det på. Derfor er det ikke noget hesten skal lære at indrette sig efter, men omvendt.
Hun skal finde den måde hendes hest lærer at slappe af på, modtage ny indlæring og først derfra kan de komme videre med deres arbejde.
okt 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 212
Jeg ser rigtig tit "unoder" hos heste, når jeg kører ud til sadelprøvninger. Jeg kan lægge en sadel på, som umiddelbart ser ud til at passe, efter et par runder begynder hesten pludselig at stive sig på den ene volte - og vips... tjekker jeg sadlen - og meget hyppigt er det fordi den rammer skulderen, at hesten reagerer med "unoder".
Så prøver vi en anden sadel, som ligger perfekt og hesten går afslappet. Man bliver indimellem overrasket over, hvor lidt der skal til, før hesten synes, det er ubekvemt fremfor bekvemt.
dec 2006
dec 2007
dec 2006
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 461
jeg vil anbefale dig Katrine Mogensen www.katrinemogensen.dk, hun er rigtig dygtig
knus herfra og en gulerod til benjamin
skal jeg sælge ham?