{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

skal jeg sælge ham? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og overvejer om jeg skal sælge min hest eller om jeg skal beholde ham. Problemet lige i når vi skal ride, der er han begyndt og være rigtig strid til den ene side, jeg får undervisning så tit jeg kan, men i mellem de gange bliver han bare rigtig strid og vi emner med at blive sindsygt uvenner. Jeg elsker ham højt men er bare rigtig træt af at bruge en masse tid og penge på han når jeg skal være ked af det hver gang vi skal ride. Hvad ville i gøre? Ved godt i ikke kan tage en beslutning for mig men maske kan give mig du godt råd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal jeg sælge ham?
  • #2   15. sep 2012 Vil give LiSA ret. Håber I finder en løsning.

• #5   15. sep 2012 Jeg forstår ikke hvordan du overhovedet kan overveje et salg, fordi din hest ikke går korrekt på den ene side. Så kæmper man altså ikke alt hvad man kan.
    Eller er den fordi den løber eller sådan med dig? For så er situationen jo lidt anderledes.
    Som de andre siger, så få hesten tjekket. Og hvis der ikke er noget, så er det bare at starte fra en ende af. Hvis du får undervisning, så bør det da også hjælpe? Ellers skulle du måske overveje at finde en anden underviser.

• #6   15. sep 2012 prøv en kiroprakter. hun kan se om din pony har ondt.

Min havde, og kunne slet ikke ride.. Men nu kan jeg ride hende godt frem af smiley

• #8   15. sep 2012 Enig med Smølfen..
    Jeg kunne aldrig drømme om at sælge min pony, og tro mig, at være strid var hans mellemnavn hele sidste vinter.. Men jeg kæmpede, gav ikke op, og i dag er han næsten perfekt <3..

Hvad laver du med hesten? Seriøs dressur og spring eller bare 'hygge' dressur og spring? smiley

• #9   15. sep 2012 Jeg har været igennem nogle rigtig stride og hårde perioder med min. Det er alt lige fra ungheste nykker, at hesten sparker og bider og til at jeg blev direkte bange for at ride på ham. Jeg har selv været der hvor jeg var ked og sur når jeg havde været ude ved ham.
    Jeg elsker den hest over alt på jorden, og kan slet ikke holde ud at tænke på at sælge ham, men har godt nok været tæt på at give op rigtig, rigtig mange gange!

Men i dag - har haft ham i 4 år og han er 5. Jeg er SÅ lykkelig for at jeg har holdt ved! Igennem alle årene har jeg følt SÅ stærkt for at det skulle være ham og jeg.
    Ja, vi har stadig problemer men der er mere og mere tid imellem det. Vi har stadig vores skænderier men de er der mindre og mindre. Vi har stadig en lang kamp foran os - men jeg er lykkelig for at jeg holdt ved og jeg ved at vi kan komme igennem alt sammen smiley

• #10   15. sep 2012 Han fejler absolut intet overhovedet, jeg går på meget op i at han har det godt, han er tjekket af både dyrlæger og kiropraktor og han går rent gennem bøje prøven, for er intet at komme efter der, hans udstyr passer, skifter bid tit fordi jeg kan mærke hvilke han kan lig og ikke lig og det er ikke det. Det han gør når han er strid er at han låser sin hals i højre side så han er umulig at have med at gøre

• #12   15. sep 2012 Rider du seriøs ridning altså stævner og sådan noget?

Prøv at blødgør ham lidt, når du varmer op. Og når du traver så start på den volte han låser på og arbejd på den mens du varmer hans hals ordentligt op!

Held og lykke.. Det er svært at hjælpe når man ikke kan se hvordan han låser, men det problem skal nok forsvinde, det er jeg helt sikker på.
    Ville bestemt ikke sælge ham. smiley

• #13   15. sep 2012 Tror også det er ret svært at sælge en hest med stiv nakke i højre side smiley Især til en rimelig pris.. Men det er, som du selv siger, dit helt eget valg i sidste ende!

• #14   15. sep 2012 Hvis den pludselig er blevet 'strid' tænker jeg straks smerter. Få det undersøgt inden det udvikler sig yderligere!

Ellers er det dig, der skal lære at tackle dine frustrationer og følelser. Du skal lære at bevare roen, overblikket og blive underviser for din hest.
    De bedste ryttere kan dette. Man må aldrig blive vred indeni når man træner med heste. Man skal være den rolige og konsekvente.
    Dette lærer du med den rette underviser og den rette rideform.

• #15   15. sep 2012 Jeg går haft ham i 5 1/2 år og vil have han resten af hans liv, men kan bare snart ikke holde til flere af vores kampe og tror også han ved at jeg fysisk ikke kan klare ham også går det galt

• #16   15. sep 2012 Alle har kampe... Hvor ofte de kommer er meget individuelt smiley
    Og så må jeg sige at jeg er enig med Sofie Von Lillienskjold.

• #17   15. sep 2012 Nogle får en anden til at ride hesten, måske bare en måned. Når man selv løber sur i det. '

Som du skriver, at det er imellem undervisningen. Ja, eller også finde en bedre underviser, som ikke bare forklarer, hvordan du skal gøre i den ene time, men spotter generelle problemer, eller du forklarer hende, hvad der går galt.

• #18   15. sep 2012 Hvornår blev din hest tjekket?
    Inden den blev strid eller efter den blev strid?
    Jeg ville også overveje en anden træner muligvis lære at ride på en ny anderledes måde

• #22   19. sep 2012 Det hjælper ikke noget at putte den i træning. Det er hende, der skal lære at håndtere og undervise sin egen hest. Ikke omvendt.

Nogle heste er bare uoverskuelige i nogles hænder, mens de i andres er nemme og håndterlige. Det kommer an på mennesket der håndterer hesten og hvordan mennesket gør det på. Derfor er det ikke noget hesten skal lære at indrette sig efter, men omvendt.
    Hun skal finde den måde hendes hest lærer at slappe af på, modtage ny indlæring og først derfra kan de komme videre med deres arbejde.

• #23   20. sep 2012 Jeg ville prøve mig frem med forskellige sadler - evt. prøve uden sadel, hvis det er en mulighed.

Jeg ser rigtig tit "unoder" hos heste, når jeg kører ud til sadelprøvninger. Jeg kan lægge en sadel på, som umiddelbart ser ud til at passe, efter et par runder begynder hesten pludselig at stive sig på den ene volte - og vips... tjekker jeg sadlen - og meget hyppigt er det fordi den rammer skulderen, at hesten reagerer med "unoder".
    Så prøver vi en anden sadel, som ligger perfekt og hesten går afslappet. Man bliver indimellem overrasket over, hvor lidt der skal til, før hesten synes, det er ubekvemt fremfor bekvemt.

• #25   25. sep 2012 det går fint med ham lige nu, har haft 2 dygtige rytter til lige at sætte ham lidt på plads, vi skal til stævne her på fredag og lørdag, men kan godt mærke på ham at vis han lige pludslig ikke gider så vil det gå galt igen. Men han holder forhåbentligt op med at gøre det når min underviser får at mere skik på ham og får lært mig hvaordan jeg skal takle det når han laver det med at stive sig.

• #26   26. sep 2012 Ok, held og lykke til stævnet smiley

• #28   27. sep 2012 tak

• #29   19. okt 2012 Nu ved jeg jo hvor meget du passer på ham og jeg håber det stadig går den rigtige vej medd jer smiley når det så er sagt skal du endelig bare sige til hvis du vil sende din dejlige dreng lidt på ferie, så vil jeg da rigtig gerne tage mig af ham for en stund smiley
    jeg vil anbefale dig Katrine Mogensen www.katrinemogensen.dk, hun er rigtig dygtig smiley og har meget mere end sin egen erfaring med i sin undervisning.
    knus herfra og en gulerod til benjamin smiley

Kommentér på:
skal jeg sælge ham?

Annonce