482 visninger
|
Oprettet:
Når man køber hest ? {{forumTopicSubject}}
Ja , hvor mange heste synes i man skal prøve før man beslutter sig for at DET er den helt rigtige hest ?
Hvis man nu fx. har prøvet én og den er bare rigtig fin synes man, synes i så ikke at man skal prøve nogle andre?
sep 2005
Følger: 88 Følgere: 85 Heste: 12 Emner: 41 Svar: 663
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.052
jeg prøvede aldrig nogen heste da jeg købte isabella.. jeg så hende på marken og fik hende hjem på prøve.. og har aldrig fortrudt det
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.540
Ved min 2. hest så vi kun på én, og den var så iorden, og så købte vi ham (Cato-Boy).
Ved min 3. hest, så vi kun på én, og der vidste jeg godt at det skulle væe den, men vi så på 3 mere som ikke rigtig var noget. Men den hest som vi forelskede os i, gik ikke gennem handelsundersøgelsen. Så så vi på 12 mere, og så fandt vi "The only one". Men jeg havde på fornemmelsen at det blev ham allerede fra annomcen, men vi vil gerne se på nogle flere.
Tror man skal kigge til man har fundet hesten man bare svinger 100% med, og så være HELT sikker, evt. kigge på 1-3 stykker mere.
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 1.599
dec 2004
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.898
Zakki havde jeg været vild med fra første dag jeg så ham (han gik undervisning med sin daværende ejer efter jeg havde fået undervisning på min pony), og jeg var ude at kigge på 4 ponyer inden jeg var ude at se på ham, men jeg behøvede ikke at prøve flere, for det var ham jeg ville have lige fra første øjeblik jeg havde set ham :b. Han var ikke engang sat til salg, da vi købte ham ;b. (Det skal lige siges, at Mie (hans daværende ejer på det tidspunkt) gerne ville have, at jeg skulle have ham, hehe).
Men helt sikkert, tag ud at prøve nogle stykker og hvis der så er en, du bare er helt forelsket i EFTER du har prøvet nogle stykker, jamen så er det vel den du skal have
okt 2007
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 37 Svar: 484
okt 2008
Følger: 110 Følgere: 111 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 295
Så altså jeg vil sige at det er ens følse
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 313
Fandt efterfølgende ud af at han havde flyttet 3 gange på en mdr og havde haft 23 rytter på 21 dage i salgsstalden så tror da pokker han havde stress. De første par mdr keglede han rundt og jeg fortrød næsten at have købt ham -men nu har jeg verdens bedste hest -han er simpelthen en charmetrold.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
Har hele tiden fået afvide at det virgtigeste er din mave fornemmelse....du er ikke i tvivl... jeg er bare glad for nu at det ikke blev nr. 2 hest jeg købte...
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.162
Vil hellere råde til at man prøver den samme flere gange, så man oplever den i flere sammenhænge, og måske også kan sikre sig, at den ikke bare havde en af sine sjældne gode dage.
Kender en der købte lidt for hovedkuls efter en gang, fordi hun faldt for en lækker hest, men nu kan hun ikke magte den, fordi den er alt for stærk og hingstet. Det havde hun måske opdaget, hvis hun havde prøvet den flere gange.
Når man køber hest ?