{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Er virkelig i tvivl ! - gode råd?? {{forumTopicSubject}}

Står mellem at sælge min dejlige heste Sunrise, og købe en anden hest med mere potentiale..
Jeg vil gerne frem i dressuren og ud og starte stævner, og synes det skal være sjovt hver gang man er ude og ride, men Sunrise har ikk det potetiale. Og hver dag jeg er ude og ride er den første halve time en kamp, for at få hende til det hun plejer at gøre så nemt. Og efter et års træning kan hun nu det grundlæggende (kan dog blive bedre), men ved ikk hvordan jeg skal komme videre. Hun er virkelig stædig og det hele skal leges og sniges på plads, og man kan bruge meget lang tid på at lære hende noget nyt. (ex. Har brugt over et år på at lære hende at gå ordentlig til biddet)

Men elsker hende bare såå meget, hun har virkelig en speciel personlighed, og vil komme til at savne hende utrolig meget. Men tror hun vil have bedre af ikk at skal ud og starte stævner, da hun bliver så anspændt og den næste uge efter et stævne på at rette hende op igen.

Den hest jeg så er ved at kigge på, er en 6 årig oldenborg hoppe, efter Lajos K/ Allex.
Den er 160 (ca) og derved også bedre konkurrenceheste højde. Hun gik La, som 5 års, og er virkelig nem og ride og der er et kæmpe dressurtalent gemt i den.. Den er også sød på tur, og er mere stabil end Sunrise er..
Vil mega gerne have den, men vil have det så svært ved at skille mig af med Sunrise, da hun var min første hest!

Men Sunrise har lært meget og jeg har lært meget ved at ride hende, nu er det ligesom bare blvet lidt træls i længden, og jeg vil gerne have noget udfordring..

Men ved ikk hva jeg skal..
Man elsker sin hest så meget, men den er blevet lidt træls og kedelig i længden og jeg vil gerne have nye udfordringer, og har så fundet HESTEN, som der både kan bruges til hyggeridning, og som samtidig kan lære mig en del i dressur, og jeg vil stadig kunne lære den lidt..

Hva ville i gøre hvis i stod i den situation??
Er virkelig i tvivl!?

- en fortvivlet Pernille..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er virkelig i tvivl ! - gode råd??
  • #2   30. jul 2005 Heheh tark!

    Ved godt hun går fint på billederne, hun er også blevet bedre. Men hun er meget ustabil, og jeg ville aldrig kunne få hende til at gå ret høje klasser. Hun er og bliver en hyggehest til let dressur, klubstævner og ture.. Men jeg vil ger ride lidt større stævner end de elev- og træningsstævner jeg pt. har startet. Skal til stævne på hende d. 13. August, hvor jeg skal ride LC1 og LC2, og så må vi jo se hvordan hun klarer sig.. Men da hun er den type, jo mere man arbejder med hende og forlanger af hende, jo mere stædig og trodsig bliver hun og så stritter hun bare imod..
    Og det kommer jeg jo ik videre med, når jeg gerne vil starte stævner osv..

    Billede nummer 18 og 19 hos Casoprano er af den jeg overvejer at købe.. Skal nok få taget nogle ridebilleder, så man virkelig kan se potentialet i hende!


  • #3   30. jul 2005 Ja. .Michelle, lige nøjagtig.. Elsker hesten sindsygt meget, og hun er den mest kærlige hest på denne jord, men under rytter er hun simpelthen så stædig og vil aldrig kunne komme sindsyg langt. Hun ville egne sig bedst som hyggehest, hvor hun ville blive redet hver dag, komme på fold, og hvor der er meget afveksling i træningen. Hun skal helst lave noget forskelligt hver dag, men man kan ikk pjatte rundt på hende, så er hun are stædig. Når hun har sat sig for noget, så kan man bare ikk lave om på det..

  • #4   30. jul 2005 Et hvor sjovt, at den er efter Lajos K..! Den har stået der hvor jeg rider, og min veninde har redet den i et år...! (lige et sidespring)

    Jeg synes at du skal sælge den du har, og købe en ny. Sælg den til en person, med det krav at du kan komme og hilse på den igen en gang i mellem.
    Min pony var heller ikke den store dressurhest, hvilket var det jeg brændte for, så den blev også solgt (jeg faldt godt nok også for aldersgrænsen, men alligevel).

    Jeg tror du vil blive mest glad for den situation på længere sigt.


  • #5   30. jul 2005 Tine C: Ja. tror jeg også, men det er et svært valg, da det ikk er mere end et år siden jeg har fået hende.. Men synes ikk hun kan være tjent med, det.. Jeg vil ikk presse hende til noget jeg i forvejen ved hun har meget svært ved.. Og min træner og en anden en der har hest i samme stald (som har redet distriksstævner) har også sagt, at lige meget hvor meget jeg trænede med Sunrise, vil hun aldrig kune komme ret langt! hun vil aldrig kunne komme til at lave nogle af de svære øvelser, det har hun bare ikk bygningen og potentialet til..

    Har også tænkt mig at sælge hende med, forkøbsret, og det krav at jeg må besøge hende engang imellem.. For det er virkelig svært at skulle skille sig af med sin første hest..

    Uhha! Det her minder mig om den gang min parthest blev aflivet!


  • #7   30. jul 2005 Har haft mange af mine veninder til at ride hende.. For nogle dage siden var Kristina K (hende med Deshabell) Ude at ride på hedne og hun gik bar så fint, også dagene efter, og det gør hun også stadig.. Og som sagt er hun fin nok til mig nu og måske et år frem, men så tror jeg også jeg vil synes det er træls at starte Lc- klasser.. Det vil tage flere år fra nu at få hende til at gå Lb.. Hvis det var det hun skulle.. Ville gerne have hende som min stævnehest, men hun har bare ikk det der skal til -Bortset fra udstrålingen! smiley Det er ubeskriveligt så meget jeg holder af hende, men hun er kun til ture og og let dressur..

    Da den hest jeg er ved at kigge på egentlig ikk er sat til salg endnu, men de overvejer hva de skal med den. Havde jeg også snakket med mine forældre om at leje den, men svaret var NEJ! Da jeg også havde Casina at ride. Ved godt hun også kan gå LA, hvis det skulle vare, men hun er springhest, og hun er også min fars, og derfor kan jeg jo ikk have den med til stævner hver eller hver anden weekend.. Såå.. Så enten må jeg skille mig af med Sunrise eller også må jeg blive på samme stadie i flere år endnu.. og ikk komme ret meget videre..

    Har redet i 6 år, men har indtil videre kun starte elev- og træningsstævner, da jeg aldrig har haft hest der kunne starte mere, selvom jeg selv godt har kunnet, men nu har jeg endelig chancen for at få en der oven i købet er rimelig billig, til forhold med dens kunnen..


  • #8   30. jul 2005 Hej (:
    Jeg ved det er en meget svær sitiuation !
    Min veninde var næsten lige været igennem det samme! Hun red på en gammel stædig pony som hun havde haft rigitg lang tid, det var ham der havde lært hende at ride "rigtigt" men faktisk lidt som på din måde . Rigtig strid og stædig! Efter lang tid's tænken og grublen tog hun den beslutning at sælge ham. Idag er hun kommet meget længere i sin ridning og man kan se at hun er begyndt at ride bedere! Hun har ikke fortrudt det selv om hun helt sikkert savner ham stadig, men hun har bare fået så meget mere ud af det ! Så vis jeg stod i din svære sitiuation tror jeg at jeg ville komme videre slev om jeg ved det er svært . Jeg tror bare du vil blive gladere for at ride og få meget mere ud af det ! Det var i hvertfald det hun gjorde og hvad jeg ville have gjodt !
    Men held og lykke , jeg håber du træffer den rigtige beslutning (:
    Knus fra Julie .


  • #9   30. jul 2005 Ja .. Måske skulle jeg sælge hende, selvom det er mega svært! Det ville nok være det bedste for os begge.. Hun vill få et bedre liv som dejlig hyggehest, til turruídning og let dressur, og jeg ville kunne komme længere i min ridning og vide at hun har det godt..

    Det er heller ikk sjovt at skal presse sin hest til noget, og prøve at lære den noget som man egentlig godt ved at den aldrig ville kunne udføre rigtig.. !

    Dejlig at høre, for var virkelig i tvivl, men efter at have hørt jeres meninger, har det da lettet en del, selvom jeg stadig vil være meget i tvivl...

    Men kommer jeg til den beslutning at hun skal sælges, bliver det med forkøbsret, og med det krav at jeg må besøge hende, engang imellem..


  • #10   30. jul 2005 Det der med hendes bygning må jegvist forklare lidt mere :

    Det at hun er lille og meget kompakt i sin bygning (dette er svært at se på billeder, kan ses når man står ved siden af hende) gør at hun heller ikk er så forfærdelig smidig, og derfor ikk vil kunne udføre svære dressurøvelser...


  • #11   31. jul 2005 Okay det syntes jeg lyder som en rigtig god beslutning (:
    Nu håber jeg at du finder et godt hjem til den lille Sunrise og at i begge bliver lykkelige (:
    Held og lykke (:


  • #12   31. jul 2005 Tark..!

    Det skal ikk være alt for langt væk, for så kan jeg ikk liste mig ned og besøge hende om natten.. *heheh..


  • #13   31. jul 2005 Hva synes i egentlig om den hes, jeg havde tænkt mig at købe. Det er billede 18-19 hos Casoprano (føllet)

Kommentér på:
Er virkelig i tvivl ! - gode råd??

Annonce