{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kontrakt - ejerskifte hest
Her kan du downloade en gratis købekontrakt. Kontrakten er udarbejdet sammen med en advokat og behandler de vigtigste aspekter vedr. køb og salg af en hest.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejerskifte af hest
  • #1   24. jun 2009 en kontrakt ?

• #2   24. jun 2009 Jeg har bare sendt en kopi af købskontrakten og hendes pas ind til Landscentret for heste med et brev om at jeg ønsker hende ejerskiftet og så blev det gjort. Det kostede ca. 150 kr.

• #3   24. jun 2009 Sådan en man udfylder og sender tilbage til gamle ejer, så den kommer til at stå i ens navn..

• #4   24. jun 2009 (link fjernet)

Her er da et link til sådan en købekontrakt ..
    men det er bare en standard ..

• #5   24. jun 2009 men ja, ellers er det som Berit siger. at det skal sendes til landscentret for heste.

• #6   24. jun 2009 Er bare ret sikker på at, da jeg sidste gang købte pony, at jeg udfyldte sådan en blanket, som skulle sendes tilbage til gamle ejer og underskrives, også kunne jeg sende den ind til landskontoret, så de kunne se at jeg ikke havde stjålet ponyen (pga. gamle ejers underskrift), også var den min pony derefter, og hvis der sker noget, f.eks. at den bliver stjålet, så står den i mit navn og er min hest..

• #7   24. jun 2009 Jeg har selv stået for ejerskiftet, det gjorde den tidligere ejer ikke og det er nok kun få der gør det idag. Nu er det almindeligt at du selv sørger for ejerskifte.

Når købskontrakten er skrevet under er du i lovens øjne ny ejer og du behøver ikke at ejerskifte nogen steder med mindre der er pas, stamtavle eller du ønsker at ride stævner og det gør du hos landscentret for heste.

• #8   24. jun 2009 Send kopi af købskontrakt + evt. stamtavle/pas til Landskontoret og få det registreret. Har du ikke pas eller stamtavle skal du have lavet et og så skal der en besigtigere ud og lave beskrivelse af hesten først, det koster så 400 kr.

• #9   24. jun 2009 Ringer man bare derind, eller skal man finde en blanket inde på deres hjemmeside?

• #10   24. jun 2009 Tusinde tak, det prøver jeg smiley

• #11   24. jun 2009 Aaaargh, har lige været nede og kigge, og problemet er at min pony er eksporteret fra Island til Danmark til ham jeg har købt min pony af. Og ham jeg har købt den af, har ikke fået den skrevet den i hans navn, så i realiteten er det stadigvæk ham på Islands pony? For på den kontrakt jeg har, står der jo ikke ham på Islands navn...

• #12   24. jun 2009 Uhh jeg har oss lige købt ny hest, så det var bare super godt du lige ku forklare det Berit;) Skal man sende stamtavle og pas eller bare kopi af dem?

• #13   24. jun 2009 når man køber en hest med hestepas er der i forvejen et ejercerticifikat på hesten... denne skal underskrives af sælger når du køber hesten, og derefter skal du selv skrive dit navn + adresses på og så skal DU sende denne til Landskontoret, hvorefter de udsteder nyt ejercerticifikat på hesten i dit navn... !!! er der ikke pas på hesten, skal du have lavet et konkurrence pas, og derved bliver du registreret som ejer, samt du får udstedt ejercerticifikat... man skal ikke sende hestepasset ind... nu har vi efterhånden ejerskiftet 8-10 heste indenfor de sidste to år, så kender rutinen...

• #14   24. jun 2009 *La Dolce Vita* med vidunderlige Bamse Ramse : Okay tak, jeg har nemlig lige købt en 1 års, som kommer hjem her d. 4. Juli, så det er jo rart nok lige at vide;) Vi har lavet kontrakt og den er underskrevet og det hele, men må jeg hellere lige aftale det med ejercertifikat med dem, det er nemlig dem, der afleverer hesten hos mig, så kan vi jo passende ordne det der;)
    Hun har pas og det hele, så det er bare det underskrevne ejercertifikat jeg skal sende ind, med mit navn og adresse, ikk?;)

• #16   25. jun 2009 Man sender Kopi af købskontrakten og det originale pas. Jeg sendte den anbefalet, så passet ikke blev væk.

• #17   25. jun 2009 *La Dolce Vita* med vidunderlige Bamse Ramse

Ja, jeg fik besked om at sende passet og er også registreret som ejer i passet. Jeg fik lavet det for 14 dage siden.

Kommentér på:
Ejerskifte af hest

Annonce