1.462 visninger
|
Oprettet:
Import af frieser {{forumTopicSubject}}
Hej. Er der nogen herinde der ved mere om hvordan man kommer i kontakt med hollændere angående køb af frieser. Jeg har selv haft en "billig" importeret frieser, men som man siger: Man får det man betaler for, så derfor vil jeg selv afsted om kigge på flere dernede. Indtil jeg finder lige den der er rigtig for mig.
Jeg har efterhånden indset at en "ordentlig" frieser desværre også er nogen dyrere end for eksempel ham jeg købte. Ikke for at træde på nogen, andre kan selvfølgelig godt have gode erfaringer med de billigere friesere.
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 192
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
mar 2008
apr 2007
Følger: 114 Følgere: 115 Heste: 7 Emner: 121 Svar: 558
eller Else KH. hun har stald i holland.
så hun ville være en ide at snakke med. hende kan man også regne med.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 39 Svar: 220
Jeg kan kun anbefale dig at du kontakter Miriam fra stald Birkely. Min svigerinde har hentet hendes hingst i Holland sammen med Miriam.
Men får ikke lov at se de gode heste, hvis man selv kontakter dem!
Du kan se Tycho B på min profil.
Mvh Jane
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Jeg vil foreslå dig at kontakte:
Else K. H. (Stutteri All Blacks)
Pernille Søholdt
Malene Viby (Stutteri Stasevang - hun er dog ikke herinde på HG)
Linda T
Prøv evt. at tale med nogle forskellige og find det sted, du føler dig mest tryg.
Men må jeg spørge, hvorfor du vælger at hente i Holland frem for at finde dig en herhjemme i DK?
Personligt synes jeg nemlig ofte, man får en mere veltrænet og mere tillidsfuld Frieser hos de danske stutterier, frem for de hollandske, hvor føllene sjældent er ret meget i hænder, og træningsmetoderne kan være temmeligt hårdhændede... i hvert fald i nogle af staldene dernede.
Under alle omstændigheder vil jeg dog ønske dig held og lykke med at finde drømmehesten... Frieseren er jo uden tvivl i pragtfuld race.
mar 2008
Jamen jeg ved ikk helt hvorfor jeg gerne vil til Holland og hente. Har bare på fornemmelsen at man måske får mere hest for pengene dernede!?
Omvendt så har man så også bare hele døjen selv. Har nu også overvejet de danske stalde. De der går op i det har jo også nogle gode heste.
Import af frieser