889 visninger
|
Oprettet:
jeg stoler ikk på min hest {{forumTopicSubject}}
jeg har en plag på 2 år (lige blevet i juli... kastereret i april) han er selvfølgelig en laban.. en rigtig teenager... som en på 2 skal være... men han sparker børn og hunde... med forbenet.. i starten puffede han bare til dem... og så ud som om han stod og hyggede sig når de falde forover... men nu losser han med forbenet ud efter dem,.. og for at ramme... hvorfor gør han dette... og hvordan stopper jeg det... her 4 børn der gerne skulle kunne komme med ned til ham uden at man er bange for en`S hest sparker dem
okt 2007
Følger: 64 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 370
dec 2006
Følger: 68 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.838
Det nytter simpelthen ikke noget hvis man har en hest der kan være til skade for andre !
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.223
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
Det kan ende galt og han kan ende som en kastebold hvis ikke kan kender grænsen snart .
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 111 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 1.865
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 132
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 882
I første omgang holder du børnene væk fra den.
At den slår efter dem bevist er en utrolig farlig situation.
Så skal den bare ha noget opdragelse og det er NU.
Find en der er vant til dem.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
den skal have sådan en på hatten i samme secund den gør det! og du må meget gerne overreagere, råbe og skælde ud, og få ham til at vige væk fra dig...
det skal ikke være en serie udeffinerbare tjat, men ET ENKELT KÆMPE STORT SLAG, der stadig synger 14 dage senere. den skal vide hvorfor den fik det, og forstå med det samme, at det accepterer du ikke!
det kan være at det virker brutalt, men hellere virkelig slå den EEN gang, frem for 100 mindre slag der ikke rigtig siver ind...
hvis du virkelig gør det i samme secund, og så den fatter at det er uacceptabelt, så behøver du aldirg mere ramme den igen
hellere din og andres sikkerhed, fremfor en farlig hest
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 132
Det var måske ikke lige den rigtig måde at få ham til at stoppe på....
Jeg ville slet ikke tænke på at tage børn med ned til ham, når han laver den slag nummere.
Det er noget der skal stoppes nu..!!
Min gamle plage gjorde det samme, og jeg så ikke fare signalerne med det samme, da han ikke gjorde det ved mig, men en dag ende han med at stejle op ad mig, og så skulle det ha et brat stop..
Kun bruge utrolig meget tid på tillids øvelser, gå ture, og lave en masse leg for ham, med bolde osv..
Når han gjorde noget forkert fik han et meget bestemt NEJ men ingen slåen eller pisk..
Det hjalp på ham.
Jeg tro ikke han gør det i en ond mening, men fordi han keder sig.
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 177 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.399
mit føl begyndte også på det, men jeg bakkede hende konsekvent hver gang (brugte ikke stemmen eller noget, for hun var jo kun få måneder gammel), og der gik 2 dage, og hun har aldrig gjort det siden (:
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
For ja du kan give den et rap over benet. Men hvis det ikke er på det rigtige tidspunk og blir fulgt op korrekt, ja så vil jeg stadig ikke lukke børn ind til den.
Jeg vil helt klart sige, kom ud og få nogle kurser i kommunikation med din hest eller uden hest. Vi har en der hedder joel hos os kan læse om ham på www.hhrideskole.dk ret billigt holder vi hver 14 dag sådan et kursus.
Men der er rigtig mange, og det vil helt sikkert give dig en masse viden og forståelse for hvorfor den gør hvad den gør, og hvordan du skal reagere.
Man løser ikke problemet her med et klap på forbenet.
Blot min mening
Venlig hilsen Tina
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
Unge heste er bare fuld af energi, og de vile lege og gerne se om de mon kan bestemme lidt hist og her, og der skal de så vide hvor grænsen går, når man er i selvskab med mennesker.
Så jeg tror ikke du skal gøre det til et større problem end det er. Bare tag ham i det, de næste gange så skal han nok hurtig holde op med det. Indtil han finder på en ny drengestreg
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
apr 2008
Igen blot mening.
apr 2008
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
ja det er milan...
og grunden til han løber med det tov var fordi han skulle ind på ridebanen og blev forskrækket og løb fra den der holdte ham... ikk fordi han var streng eller noget.... det var helt uskyldigt og stoppede også med det samme osv
og jeg holder da selvfølgelig også børnene væk... de må på ingen måde komme tæt hvis ikk både jeg og far er der og må ikk stå foran ham....
anne carstensen
det du skriver med dårlig opdragelse...
han gør det kun ved børn og hunde.. har set det 2 gang hvor jeg selvfølgelig blev stik tosset...
men det er også svært at opdrage efter når det ikk er noget han ellers
gør... kan jo ikk lære ham at det må han ikk når vi ikk er i siturationen.. og det er vi ikk da jeg ikk lader mine børn komme tæt på ham...
udover det er han er super sød hest uden nykker eller noget.. bare teenager.. første gang han skulle longeres stejlede han og sparkede ud og blev slået med en pisk over det ben ved bringen han sparkede med.. og har ikk gjort det siden.. og løber nu smukt 5 min på hver volte uden problemer.. så han er også super nem at opdrage...
men igen... kan jo ikk ta min børn med for at opdrage.. så skal finde en anden måde hvor han gør det med at sparke så jeg kan opdrage på ham og lære ham at den bestemt ikk går... MEN HVORDAN det er det jeg efterlyser....
jun 2008
er helt enig med dig...... det er også det jeg tænker.. 2 år og teenager.. og er ellers super skøn.. når det ik lige handler om børn og små hunde
jun 2008
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 109
jeg ville bare slå den på benene når den gør det enten med en pisk eller dit eget ben. og råbe NEj!
for hvis han finder ud af nogen bliver bange for ham er det farligt.
men jeg kender det godt sådan gjorde min også nogen gange. hun stoppede heldigvis da der gik et stykke tid fordi hun blev sat på plads hver gang .
held og lykke med det
KH Nathalie
jeg stoler ikk på min hest