{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

jeg stoler ikk på min hest {{forumTopicSubject}}

jeg har en plag på 2 år (lige blevet i juli... kastereret i april) han er selvfølgelig en laban.. en rigtig teenager... som en på 2 skal være... men han sparker børn og hunde... med forbenet.. i starten puffede han bare til dem... og så ud som om han stod og hyggede sig når de falde forover... men nu losser han med forbenet ud efter dem,.. og for at ramme... hvorfor gør han dette... og hvordan stopper jeg det... her 4 børn der gerne skulle kunne komme med ned til ham uden at man er bange for en`S hest sparker dem

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg stoler ikk på min hest
  • #1   12. jul 2009 Skælder den ud ? eller holder børnene fra ham i noget tid til han er blevet mere opdragen (:

• #2   12. jul 2009 det virker måske hårdt men man smækker den en over benet... enten med pisk eller sparker...

Det nytter simpelthen ikke noget hvis man har en hest der kan være til skade for andre !

• #4   12. jul 2009 Den skal bare opdrages, nu og her!

• #5   12. jul 2009 Fuldstændig enig med Kine, det kan kun gå for langsomt .. Og hvis du ikke selv kan overskue det/magter det, så få hjælp..
    Det kan ende galt og han kan ende som en kastebold hvis ikke kan kender grænsen snart . smiley

• #6   12. jul 2009 dårlig opdragelse! smiley

• #7   12. jul 2009 er det milan?

• #8   12. jul 2009
    I første omgang holder du børnene væk fra den.
    At den slår efter dem bevist er en utrolig farlig situation.
    Så skal den bare ha noget opdragelse og det er NU.
    Find en der er vant til dem.

• #10   12. jul 2009 den skal opdrages!

den skal have sådan en på hatten i samme secund den gør det! og du må meget gerne overreagere, råbe og skælde ud, og få ham til at vige væk fra dig...
    det skal ikke være en serie udeffinerbare tjat, men ET ENKELT KÆMPE STORT SLAG, der stadig synger 14 dage senere. den skal vide hvorfor den fik det, og forstå med det samme, at det accepterer du ikke!

det kan være at det virker brutalt, men hellere virkelig slå den EEN gang, frem for 100 mindre slag der ikke rigtig siver ind...

hvis du virkelig gør det i samme secund, og så den fatter at det er uacceptabelt, så behøver du aldirg mere ramme den igen smiley

hellere din og andres sikkerhed, fremfor en farlig hest

• #11   12. jul 2009 Hvis det er Milan der er talt om her, vil jeg lige understrege at det første billed jeg ser på hans profil er hvor han løber rundt på en fold/mark med et tov mellem benene.
    Det var måske ikke lige den rigtig måde at få ham til at stoppe på....
    Jeg ville slet ikke tænke på at tage børn med ned til ham, når han laver den slag nummere.
    Det er noget der skal stoppes nu..!!
    Min gamle plage gjorde det samme, og jeg så ikke fare signalerne med det samme, da han ikke gjorde det ved mig, men en dag ende han med at stejle op ad mig, og så skulle det ha et brat stop..
    Kun bruge utrolig meget tid på tillids øvelser, gå ture, og lave en masse leg for ham, med bolde osv..
    Når han gjorde noget forkert fik han et meget bestemt NEJ men ingen slåen eller pisk..
    Det hjalp på ham.
    Jeg tro ikke han gør det i en ond mening, men fordi han keder sig.

• #12   12. jul 2009 Ja, som Camilla Skov siger, så tror jeg det er en meget bedre idé lige at råbe en gang (self. idét han har løftet benet for at sparke) og bakke ham, så han ved at det er forkert, og han får den respekt for dig. Hvis du vælger at slå/sparke ham på benet, så er det ihvertfald meget vigtigt at du gør det IMENS han er igang med at sparke og ikke kort efter, for så forstår han ikke hvorfor han bliver straffet, og lærer bare at mennesker bliver ubehagelige på uforudsigelige tidspunkter, og ikke til at stole på. (:

mit føl begyndte også på det, men jeg bakkede hende konsekvent hver gang (brugte ikke stemmen eller noget, for hun var jo kun få måneder gammel), og der gik 2 dage, og hun har aldrig gjort det siden (:

• #13   12. jul 2009 Som de andre, han ser enten ikke dig som leder, eller han har ikke respekt nok for dig. Dog skal man passe på, hvis man ikke har helt styr på hvad man gør her.
    For ja du kan give den et rap over benet. Men hvis det ikke er på det rigtige tidspunk og blir fulgt op korrekt, ja så vil jeg stadig ikke lukke børn ind til den.
    Jeg vil helt klart sige, kom ud og få nogle kurser i kommunikation med din hest eller uden hest. Vi har en der hedder joel hos os kan læse om ham på www.hhrideskole.dk ret billigt holder vi hver 14 dag sådan et kursus.
    Men der er rigtig mange, og det vil helt sikkert give dig en masse viden og forståelse for hvorfor den gør hvad den gør, og hvordan du skal reagere.
    Man løser ikke problemet her med et klap på forbenet.
    Blot min mening
    Venlig hilsen Tina

• #14   12. jul 2009 Jeg tror man skal passe på med at gå ind og analysere for meget over hvorfor han gør det og tage på kursus osv osv. Han er en fræk, livlig og ung hest på 2 år, som endnu ikke er klar over at han er stor og kan gøre skade. Så næste gang han så meget som letter benet til at skal spakre, så råber du alt hvad du kan og klapper hårdt i hænderne, stamper måske i jorden. Gerne overdriv. Så kan det ære han tænker " nå det er vist ikke okay" og så lære han det nok hurtig.

Unge heste er bare fuld af energi, og de vile lege og gerne se om de mon kan bestemme lidt hist og her, og der skal de så vide hvor grænsen går, når man er i selvskab med mennesker.

Så jeg tror ikke du skal gøre det til et større problem end det er. Bare tag ham i det, de næste gange så skal han nok hurtig holde op med det. Indtil han finder på en ny drengestreg smiley

• #15   12. jul 2009 Tina C, jeg tror helt oprigtig helere ikke det er løsningen at slå, MEN jeg tror det skader mere end det gavner at gøre problemet stort og analysere det, om hvorfor og hvordan og hvorledes. Han er en ung hest med engergi og han kender endnu ikke grænserne i omgang med mennesker og det skal han lære. Det gøres bedst ved at irettesæte ham kort og hurtig og så glemme det igen. Altså ikke fokusere på det, eller gøre det til etproblem, for så kan det være det har helt modsatte virkning.

• #16   12. jul 2009 Har man en ung hest, og er man i tvivl om håndteringen ja så mener jeg, bedre sent end aldrig, få nogle der har forstand på det, til at give dig nogle råd, siger ikke kast 20.000 efter et kursus men for børn og andres sikkerhed, få styr på hvad du laver inden det blir farligt.
    Igen blot mening.

• #17   12. jul 2009 Og igen med råd mener jeg ikke, få et par trick herinde i et forum. hvor folk ikke kan se hvad hesten gør, og hvordan den signalere når den gør tingene.

• #18   13. jul 2009 Karin .
    ja det er milan...
    og grunden til han løber med det tov var fordi han skulle ind på ridebanen og blev forskrækket og løb fra den der holdte ham... ikk fordi han var streng eller noget.... det var helt uskyldigt og stoppede også med det samme osv

og jeg holder da selvfølgelig også børnene væk... de må på ingen måde komme tæt hvis ikk både jeg og far er der og må ikk stå foran ham....

anne carstensen
    det du skriver med dårlig opdragelse...
    han gør det kun ved børn og hunde.. har set det 2 gang hvor jeg selvfølgelig blev stik tosset...
    men det er også svært at opdrage efter når det ikk er noget han ellers
    gør... kan jo ikk lære ham at det må han ikk når vi ikk er i siturationen.. og det er vi ikk da jeg ikk lader mine børn komme tæt på ham...

udover det er han er super sød hest uden nykker eller noget.. bare teenager.. første gang han skulle longeres stejlede han og sparkede ud og blev slået med en pisk over det ben ved bringen han sparkede med.. og har ikk gjort det siden.. og løber nu smukt 5 min på hver volte uden problemer.. så han er også super nem at opdrage...
    men igen... kan jo ikk ta min børn med for at opdrage.. så skal finde en anden måde hvor han gør det med at sparke så jeg kan opdrage på ham og lære ham at den bestemt ikk går... MEN HVORDAN det er det jeg efterlyser....

• #19   13. jul 2009 Frejafin .

er helt enig med dig...... det er også det jeg tænker.. 2 år og teenager.. og er ellers super skøn.. når det ik lige handler om børn og små hunde

• #20   13. jul 2009 ja

• #21   13. jul 2009
    jeg ville bare slå den på benene når den gør det enten med en pisk eller dit eget ben. og råbe NEj!
    for hvis han finder ud af nogen bliver bange for ham er det farligt.
    men jeg kender det godt sådan gjorde min også nogen gange. hun stoppede heldigvis da der gik et stykke tid fordi hun blev sat på plads hver gang .
    held og lykke med det smiley
    KH Nathalie

Kommentér på:
jeg stoler ikk på min hest

Annonce