{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

jeg stoler ikk på min hest {{forumTopicSubject}}

jeg har en plag på 2 år (lige blevet i juli... kastereret i april) han er selvfølgelig en laban.. en rigtig teenager... som en på 2 skal være... men han sparker børn og hunde... med forbenet.. i starten puffede han bare til dem... og så ud som om han stod og hyggede sig når de falde forover... men nu losser han med forbenet ud efter dem,.. og for at ramme... hvorfor gør han dette... og hvordan stopper jeg det... her 4 børn der gerne skulle kunne komme med ned til ham uden at man er bange for en`S hest sparker dem

skal siges han er ellers på alle andre områder super... det er kun her problemet ligger...
og kan jo ikk rigtig "træne" ham i det.. da det vil kræve jeg skulle ha mine børn med.. og de har jo selvfølgelig adgang forbudt til ham...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg stoler ikk på min hest
  • #1   13. jul 2009 Han prøver nok af... Han ved nok ikke endnu, at han ikke er hingst... Men jeg ville skælde ham ud hver gang, han gjorde det. Råbe højt eller stå med en pisk. Ikke slå ham... Bare vift med den, så den giver lidt lyd. Den er jo tydeligvis fræk.

• #2   13. jul 2009 nej... han står og ser på dem... så går han efter dem og først skubbede han til dem med mulen men her sidst sparkede han sgu efter min datter på 3.... han gør det kun ved små... min lille hund 1.5 kg... var på et tidspunkt løbet ind i folden og den sparkede han over snuden.. utroligt der ikk skete noget med den.. den hylede og skreg men den brækkede ikk noget eller lig:

• #3   13. jul 2009 mit problem er jo at jeg godt ved.. og som folk skriver... hvad jeg skal gøre når han gør det... men han gør det jo "KUN" ved børnene... og det er jo lidt svært at opdrage ang børn når jeg ikk kan ta mine børn med.... for der er jo så ingen problemer.... så hvordan skal jeg så lære ham det.... og straffe ham.... og jeg tager på ingen måde mine børn med.. kun når min mand er med og så må de stadig kun komme tæt på når jeg holder dem... og så er der ingen problemer

• #4   13. jul 2009 Han er jo en stdig meget ung og er rigtig ved at prøve sine krafter og grænser af - og lige i den henseende er det ikke lige børnene der skal opdrage ham - så mit råd vil være at børnene ikke er ved ham uden at der står en voksen med hurtig responstid til at stoppe evt. uønskværdig opførsel fra den lille labans side.
    Jeg tror faktisk også mine føl og plage ville kunne finde på at ville "lege" med mine børn, men børn kan jo ikke holde til hesteleg, så herhjemme er der ingen børn i hegnet uden en voksen i hånden!

• #5   13. jul 2009 Sara-Maria R

han kan jo alt det der... uden problemer... det er KUN når det kommer til børn...

• #6   13. jul 2009 hvilket er GGGGggggha.... for som sagt kan jeg jo ikk træne han i problemet... da mine børn ikk må være hod ham... det måtte der heller ikk før men var med mig derinde og gik efter os da vi skulle gå og sparkede så efter min datter

• #7   13. jul 2009 ...har ikke lige nogen ideer til hvordan du kan lære ham ikke at måtte lege med de "små spændende børn" som han kan klare og derved komme foran i hierakiet....

...når jeg er inde ved mine heste med mine børn tager jeg altid den mindste op på armen, så det er helt tydeligt at det er min og dermed forbudt at spille smart overfor....

...umiddelbart tor jeg bare at du må indse at børn og plage/ungheste ikke er en god kombination, men kigger da lige med.....

• #9   13. jul 2009 Det er naturligvis frækhed. du kan evt. 'slå' ham på benet, ékk hårdt, men bare så han for respekt for dig, og så sig højt nej, til ham imens.

• #10   13. jul 2009 Nadia R
    tak .O) det lyder faktisk bestemt ikk så tosset >:O)
    må prøve det med bolden... mine børn er.... hold fast
    min store pige 8
    bonusbarn.. pige... 5
    olivia på 3 og tvillinge drenge på 2
    det er olivia og drengene han var efter

• #12   13. jul 2009 sån har jeg det os med jóra og litfrid de jagter hundene, og mindre dyr.
    men de holder sig heldigvis væk fra marken.
    men når jeg er barnepige, eller vi har gæster med de små børn.
    løfter jeg dem hentil dem. for de virker truende.
    har ikke oplevet de har gjordt noget, men de går med hovedet nede, og pruster højt.
    ligesom hvis det var en hund, eller kath:S

så for det meste holder vi os til blesi, som er en san børne elsker<3

• #13   13. jul 2009 kan godt forstå du ikke vil indblande dine børn i træningen.

• #15   14. jul 2009 nej, ved godt det er svært at lære dem det uden selve problemet.
    kan jo heller ikke lære vores at de ikke må trampe hundene ned.

men håber på de vokser fra det. det har de gjordt ved aå meget andet.

• #17   14. jul 2009 ved jeg. men gjorde os alt hvad jeg kunne med dem. og søgte råd herinde, men det virkede ikke.
    så var der en periode hvor de gik for sig selv, det meste af tiden. hvor vi bare kom ud, og børstede dem. (altså ikke i hænder)
    problemerne var. de bed. og var voldsomme når man trak med dem.

Kommentér på:
jeg stoler ikk på min hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce