Læbe og tunge ætset væk på hest {{forumTopicSubject}}
Den islandske hest Sudda mistede for et par uger siden livet, efter den fik en stærkt ætsende væske i munden. Suddas ejere Rikke og Bjarne Larsen frygter, at der er tale om dyremishandling. Det skriver Fyens.dk.
"Det er svært at forstå, hvis nogen med vilje har gjort det. Men vi har undersøgt alt, og har efterhånden kun den mistanke tilbage," siger Bjarne Larsen til avisen.
Hesten gik i en fold på Knurreborg Rideklub i det nordlige Nyborg, da skaderne skete.
Jeg har aldrig set noget lignende. Spiser en hest en giftig plante, så er ætsningsskaderne langt mindre end det, "Sudda" havde
Ætsningerne blev opdaget, da Sudda holdt op med at spise og blev behandlet på Rynkeby Hesteklinik. Her konstaterede man, at ætsningerne i hestens mund var så omfattende, at dele af dens tunge og læbe blev opereret væk.
Efter uger på sondemand, hvor Sudda stadig ikke ville spise, opstod der komplikationer, og til sidst måtte hesten aflives.
"Jeg har aldrig set noget lignende. Spiser en hest en giftig plante, så er ætsningsskaderne langt mindre end det, Sudda havde. Der ville også være ætsninger i hals og mave. Det havde Sudda ikke," siger dyrlæge Theresa Schumann fra Rynkeby Hesteklinik til fyens.dk.
læst på TV2
Sagen er nu meldt til politiet.
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.307
Og den stakkels hest....
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.307
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 250
Hvordan kan man finde på at gøre sådan noget!?
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 9 Svar: 1.626
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
Puha, det må godt nok have været en hård omgang
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 2 Svar: 2
Hej alle sammen.
Jeg har først fået en bruger herinde nu. Denne hest i snakker om, det er min gamle hest. I kan se hende inde på min profil. Og tak for jeres kommentare.
Læbe og tunge ætset væk på hest