{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Dyrelæge tjek? {{forumTopicSubject}}

Hej, vi er igang med udregninger om hvor meget det ca. kommer til at koste at holde hest, men vi kan ikke finde noget sted hvor der står hvor meget det koster at få hesten til et dyreæge tjek. altså alt det med bøje prøve osv, inden køb. nogen der ca. kan fortælle det? (det er i stor kbh)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrelæge tjek?
  • #2   29. jul 2009 kommer an på om du vil have røngten med eller ej

  • #3   29. jul 2009 det er meget forskelligt fra sted til sted og med eller uden røntgen(:

  • #5   29. jul 2009 Jo jo men røngten er godt nok oss lige en del dyrere. Hvis man køber en billig hest, så er det da mange penge oveni.

    En standard handelsundersøgelse uden røngten varierer meget i pris, her hvor jeg bor koster det omkring 800 kr, men ring til nogle forskellige dyrlæger i området og hør hvad priserne er;)


  • #6   29. jul 2009 Jo men hvis man nu køber en billig hest til hyggebrug så er det jo mange penge at betale måske halvdelen af købsprisen for at få den røngtenfotograferet.
    Jeg har selv lige købt en 1 års, den har jeg ikke haft i røngten da man ikke kan se noget før de er mindst 1½, men skulle jeg købe en voksen hest ville jeg klart få den i røngten.
    Det jeg siger er at jeg forstår godt hvis man køber en hest, som ikke er så dyr, at man så ikke vælger at "nøjes" med en handelsundersøgelse.


  • #7   29. jul 2009 de forsikringsselskaber jeg i sin tid undersøgte, vil ikke forsikre en hest uden ren bøjeprøve. Så skal man have den liv, syge- og uanvendelighedsforsikret skal man huske at få lavet attesten med bøjeprøve.
    Jeg gav knap 1200 for undersøgelse + bøjeprøve (Fyn)

    Lizet smiley


  • #8   5. okt 2009 Jeg har lige givet 1700 for en handelsundersøgelse m. bøjeoprøve , hvor jeg tilmed ikke var tilfreds med kvaliteten, så jeg skal have taget endnu en her i denne uge...

Kommentér på:
Dyrelæge tjek?

Annonce