{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotosensibilisering
  • #1   29. jul 2009 L`F:
    Hvad tror du selv??? Min PC gik i hak og lavede 3. Jeg må kun slette et om dagen.

• #2   29. jul 2009 Ej jeg blev bare irriteret over at den havde lavet tre, og så fik jeg lige dit spørgsmål tre gange oveni, som om jeg var en eller anden idiot... Men kan høre at der åbenbart har været problemer med at folk opretter flere af gangen, men det var altså ikke min mening.

• #3   29. jul 2009 det er en kemisk påvirkning, som forårsager at huden ikke kan modstå lyset over giver en reaktion lign. solskoldet

hvide områder er mest udsat

• #4   29. jul 2009 MELDGAARD:
    Så meget er jeg med på. Ville høre om der var nogen som har haft heste med dette, og hvilke muligheder der evt er for heste med denne sygdom.

Min venindes hest har fået det, og han må nu ikke få sollys de næste par måneder. Vi har ret ondt af hesten og ville derfor høre om der var noget vi kunne gøre for at hjælpe den.

• #5   29. jul 2009 det kan være ret alvorligt hvis der ikke bliver fundet årsagen til fotosensibiliteten og fjernet årsag.
    Det er ofte forårsaget af indtag af den gule blomst BRANDBÆGER...vår eller engbrandbæger.. selv små mængder kan give fotos.. giftstoffet fra planten ophobes i hesten både som en allergisk reaktion og som en skade der opbygges efter års indtag.. giften nedbrydes meget dårligt eller slet ikke
    Du kan læse en masse på nettet ,hvor du også kan finde vejledning til sprøjtemidler som gives forår og efterår..
    Alternativt fjrenes planten med håndkraft.. husk handsker.
    Den voksne plante er meget tydelig men de små kan gemme sig i græsset og spises nemmere med når hesten græsser.
    Hestene vil oftest græsse udenom planterne men spiser dem når der er knaphed på græs.
    Vil foreslå dig at lade hesten komme på en renset fold efter solnedgang og på stald i dagtimerne.. smør med solcreme ved ridning...og undgå sol.
    søg dyrlæge hvis den får skorpedannelse på de hvide områder.. der kan let gå betændelse i..og det er smertefuldt.
    Hvis ubehandlet vil heste som indtaget brandbæger efterhånden blive påvirket på syn og lever og udvikle en slags slinger. Der er uhelbredelig og med dødlig udgang.
    I england har de haft problemer med det i flere år og også dødsfald idet de længe før os holdt op med at sprøjte for ukrudt i grøftekanter mm.
    Planter er ligeså giftig tørret i hø eller wrap ...og her sorterer hestene ikke planten fra.
    GOD FORNØJELSE... KNUS thea-tut

• #6   29. jul 2009 Coy'serne:
    Tak for svar. planterne er fundet, og dyrlægen har været der.

Kommentér på:
Fotosensibilisering

Annonce