{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
255 visninger | Oprettet:

holdning..? {{forumTopicSubject}}

harj alle.....

Tænkte på og lave en lille diskussion om hvordan i får hesten til at give efter..?

jeg gør det at jeg bøjer hesten ind ad, og rykker i den indvendige tøjle ca.2 sek.

jeg kan ikke lide folk der saver, for det første ødelægger det hestens mund, og for det andet kommer den ikke korrekt til bidet......

hvordan gør du..? hvad kan du ikke lide..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  holdning..?
  • #1   24. feb 2004 sorry.....

fik ikke lige skrevet færdig om hvordan jeg gør.. hehe...

............ ca. 2 sek, det gør jeg med mellemrum på 2-3 sek...... jeg rykker ikke hårdt, man skal jo helst ikke kunne se det...... når den så giver korrekt efter, bruget jeg bare benene, hvis den så tager hovedet op igen rykker jeg bare lidt igen.......

• #2   24. feb 2004 Jeg har liv i indvendige og støtter op på udvendige.. Nej man skal ikk save hesten i munden.. Den skal jo ikk gå i tvungen holdning...
    Knus Kine!

• #3   24. feb 2004 p.s og så driver jeg selvfølgelig.. hvor er det provo man ikk kan rette sit indlæg... He he!

• #4   24. feb 2004 Jeg holder mine hænder så roligt jeg overhovedet kan, samtidig med at jeg laver øgninger og anholdninger for sædet. Hver gang hesten beder om mere tøjle, får den det (jeg skal kun have lagt hende ned på nuværende tidspunkt af hendes uddannelse). Så går hun med en let og levende kontakt til tøjlen. Overgange, temposkift versader og paradersørger for at hun ikke lægger sig alt for meget på forparten.

Det er da en interresant diskussion, der findes jo lige så mange måder at ride på, som der findes ryttere:-)

• #5   25. feb 2004 Jeg driver ponyen, støder mere op i udvendie og klemer med mine lår... Ved godt at det er to modsætninger at klemme med lårene og drive, men det er det der skal til for at min pony søger ned til bidet... Det plejer at hjælpe...
    God diskusion!!!
    Knuzz

• #6   25. feb 2004 Jeg rider min hest for løse tøjler...
    Når ridetimen starter har jeg kun lige fat i dem yderst...Så driver jeg hende frem på sædet, stadig uden tøjlen...
    Jeg støtter op med udevendige schenkel og invendige schenkel klemmer lejlighedsvis ca 30 cm bag gjorden.
    Så søger hun selv ned og frem. Så kan jeg samle tøjlerne op så de ikke hænger og dasker, men holder kun løst i dem, hun bestemmer selv hvor meget tøjle hun vil have... Kun i galop er det nødvendigt lejlighedsvis at støtte op i udvendige tøjle.
    Det er skægt for min hest har selv 'bedt' om at blive redet sådan... så bærer hun sig selv rigtigt flot, løfter ryggen og træder godt ind under sig!

Rigtig god diskussionsidé! Det er sjovt at se hvad der virker for andre...!

• #7   25. feb 2004 Jeg rykkker meget LIDT i min indvendige hånd... så går hun til bidet...

• #8   25. feb 2004 hej fed diskution.... hvordan kan man komme på det....??? nå men jeg støtter op på udvendige tøjle, bevæger på indvændige og presser lidt med indvendige ben så hun bliver på plads.... knuss moi

• #9   25. feb 2004 tak for indlægene.... og tak for de positive ord.... hehe

Jeg ved sq ikk helt hvordan jeg kom på det, men det kom bare lige pluslig... hehe... pudsigt...

Kommentér på:
holdning..?

Annonce