669 visninger
|
Oprettet:
For stor en rytter... {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er det bare ikke nogle piger der kan forstå at de er for store et en shetter?
Når man lægger en video her ind på HG, med hvor en STOR pige rider en shetter (kan nå jorden), og man tydelig kan se at den ikke vil have hende på ryggen.(den smider hende af)...
Hva forventer man så at folk vil skrive?
"nej hvor er i søde sammen"
"gud hvor er den nuttet"
Nej vel...
Det er sku da syndt for det lille kræg!
Eller er det bare MIN mening?
jun 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 77 Svar: 291
jul 2006
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 3 Emner: 48 Svar: 327
en shetter er en stærk pony , men den er ikke stærk i ryggen
den er stærk til at trække en vogn eller andet ..
- den er ikke til at ride på efter min menning (kun små børn self)
jan 2007
Følger: 47 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 405 Svar: 3.600
apr 2007
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
samme her, men erlige blevet sat på filter fordi at jeg kommenterede hendes klip... :S
apr 2007
nu har jeg værken set denne pony og rytter du omtaler her... Men den her shetter har en lang 17år pige på ryggen, og man kan tydelig se at denne her shetter ikke bryder sig om det. Det forsøger at få hende af, og det lykkes, men alligevel sætter hun sig op på den igen... grrrr kan blive gal....
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.386
Det er fint vi rider på vore heste, men det skal gøres med omtanke..
apr 2007
Lige nøjagtig!!!
jul 2006
- og jeg er altså 174 høj med lange ben og vejer omkring 60-62 kg ..
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 476
apr 2007
Det syntes jeg så til gengæld er kanont at man gør...
Da det blev populær at lave triks med sin shetter (i det hele taget heste), troede jeg at de unger piger ville begynde på det i stedet for at ride dem,men jeg blev desværre klogere...
dec 2005
Følger: 43 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 1.388
Men folk undskylder jo altid med " jeg skridter bare en tur engang imellem, det er ikke ret tit"
apr 2007
Det er nemlig rigtig...
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Jeg red ham kun fordi at jeg skulle ride ham op til at mine niecer kunne ride ham når de var gamle nok, og der findes sku ikk nogle små rytter i nærheden af mig som kunne ride godt nok til at træne ham op.. men red ham så self. ikk hver dag, og red ham ikk vildt længe..
Så men ja nogle shetter kan man tydeligt se på at de ikk kan lide det, men min nød det, og gik glad frem.. og var tydeligt glad for det:)
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 51 Svar: 188
dec 2005
Havde så sent som forleden dag en "diskution" med en tøs om lige præcis det her over pb..
Hun skrev dette til mig:
"heej hvis du ikke har helt vildt forstand på heste racer så er en shetter den stærkeste heste race"
Hvor jeg så forklarede hende dette:
du har tydeligvis ikke forstand på hvad du snakker om.. En shetlænder går under navnet "verdens stærkeste hest" fordi den kan trække en voksen mands vægt! trække! den er ikke bygget til at have stor vægt på ryggen, så det du gør der er at ødelægge din lille pony.. ærger mig gang på gang når folk gladeligt hopper på ryggen af de små dyr, og tænker "det er jo den stærkeste hesterace" ja, køb en vogn! Og jo, jeg ved hvad jeg snakker om..
Og hvis du stadig ikke tror mig kan du jo evt ringe og spørge din egen dyrelæge til råds
Så sys du skal blive på jorden i fremtiden, med mindre du gerne vil ha en pony med rygsmerter og benproblemer.. desuden kan jeg ikke se nogen grund til at man skal op og sidde på så lille en pony, det er jo ikke fordi der ikke findes heste til din størrelse???
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
men vi rider nu altså selv på vores shettere. og ja vi er da alt for store, men vi er IKKE for tunge
folk tror at stor = tung, det passer altså ikke..
vi er stadig nogle tøser her i DK der ikke har forpist os halvfede endnu.
og ja vi bliver ved med at ride dem.. det er ikke så tit og zafir bliver kun redet en gang i mellem.. måske en gang om måneden, så det er ikke synd..
desuden er de utrolig glade og arbejdsvillige når vi rider dem, har aldrig problemer med hverken ryg og ben og så kommer de os gladeligt i møde på folden..
synes ligesom det viser at vise shettere godt kan lide det, selvom deres rytter er lidt for høj. Du kan jo bare tage et kig ved sofus og zafir..
de bliver mest brugt til kørsel, så der har derved også nogle muskler, men rides skal de også ind i mellem, så vi kan give børn trækketure på dem
jul 2006
bare min menning
jul 2006
maj 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Heste: 5 Emner: 49 Svar: 361
-JosefineFriberg
dec 2005
Jeg holder mig stadig på at det er forkert.. især af en 17 årrig piga at ride rundt på en shetlænder.. !! uanset om du har forspist dig eller ej..
dec 2006
ja så er der dælme mange heste der lider.
for alle de der knap 80 til 100 kg damer der rider rundt, kan jo kun ride jyder så.
desuden så kan man da ikke udtale at hesten ikke vil rides udfra en kort video.
havde det været en større pony, der havde samme udtryk, men hvor rytter ellers passede i str til ponyen, så havde du med garanti konkluderet noget andet.
shettere er altså også heste, de kan også være "frække" og finde på at bukke.
dec 2006
hvorfor er alderen så vigtig for dig?
hvorfor er det ikke om ponyen trives, og hvad pigen vejer i stedet for?
- det er da det der tæller, og ikke alderen.
dec 2006
og fordi en har sagt 20% er det ikke ens betydning med at det er rigtigt.. men det er self fedt at holde sig til, for så har man et argument, for at man synes det er synd..
dec 2006
nej hvorfor tror du satte det i ("")
hvad end det nu er, så ville det helt sikkert have været en anden konklution, hvis ponyen havde været større..
maj 2007
-JosefineFriberg
dec 2005
Det er bare min mening.. kan ikke se pointen i at en 17 årrig pige rider rundt på en shetter, med mindre du selvfølgelig er dværg eller noget io den stil.. der findes en million heste og ponyer i din størrelse.. så hvorfor en shetlænder.. forstår det virkelig ikke! og jo en shetlænder er ikke stærkere end alle andre heste når det angår at have vægt på ryggen.. og min personlige menning er maks 40 kilo, dog ser jeg helst børn på dem.. og meget muligt du ikke har forspist dig ligesom resten af danmark, men der er jo altså også begrænsninger for hvor lidt du kan veje i din alder..
maj 2007
-JosefineFriberg
dec 2006
jamen jeg ved det udemærket. har haft shettere i 7 år, så jeg burde jo vide lidt om de små str..
Jose:
har du overvejet at det evt kan være under indlfydelse af deres egen mening.. man kan ved gud ikke bare regne med et enkelt blads mening..
desuden så kommer erfaringer også ind i det..
kan da nævne at prins, på min profil blev redet lige indtil han blev omkring 25-27 år, dog kun i skridt til sidst.. nu er han knap de 35 og ved i hvad, den pony har aldrig haft en sygedag!
en gang hvert halve år spænder vi ham stadig for vognen og køre en tur med ham, stille og roligt.
dec 2006
ja jeg vejer omkring de 50 kg.. og mine shettere synes det er barnemad at slæbe rundt på mig.
næh, men hvorfor ikke ride dem, hvis ponyen kan li det?
maj 2007
dec 2005
Uanset hvad du siger holder jeg mig fast på at det ikke er sundt for en shetters ryg og ben. Og nej tror næppe de sys det er barnemad at bære rundt på dig, det er en konklusion du selv laver fordi hesten har ørene fremme, og virker tilfreds.. men nej i længden er det ikke barnemad.. en shetter er ikke bygget til at ha så meget vægt på ryggen, og det burde du især vide vhis du har haft så meget med det at gøre som du siger..
Men jeg slutter her.. Min mening ændres desværre ikke af at din shetlænder virker tilfreds, og aldrig har haft en sygedag.
dec 2006
der er også eksperter der mener at de kan bevise at gud eksistere
og der er et hav af eksperter der laver ged i den osv..
man kan ikke konkludere noget på en undersøgelse.. der skal MANGE til og MANGE heste.. og der skal kigges objektivt fra ALLE vinkler..
whatever, jeg vil ikke tvinge nogen til at ride deres shettere hvis de ikke vil.. men jeg rider nu stadig mine, vel og mærket når jeg engang må ride igen om LAAAANG tid.
dec 2006
ja self konkludere jeg det, når de opføre sig som andre heste der bliver redet
nu bliver se jo så også redet efter deres str.. der blir taget hensyn til at det ikk er en hest på 170.
jamen har du overvejet, at ikke alle har mor og far som bare punger ud ?
og hvis pigen så ellers ikke er for tung, jamen så er det da i orden.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 1.580
Nej det kan den ikke. Den kan ja smide dig af eller bukker.. eller kan den?
- hvis man har for meget vægt på, kæmper den måske med at bare holde sig på bene, og har slet ikke kræfter til at smide en af.
dec 2006
det ved jeg er en lodret løgn
dec 2006
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Hmm. Og jeg har ikke en dyt forstand på hvor meget en shetter kan holde til, jeg ved bare at det ser dumt og uhamonisk ud XD
dec 2005
Mor og far der punger ud?? kan love dig for at jeg har knoklet min røv i laser for at købe min egen hest!
jan 2004
Følger: 189 Følgere: 188 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.691
Syns ikke en rytter til en shetlænder skal veje mere end ca. 65 kg
apr 2007
65kg??? Dvs at du syntes ikke at det gør noget at jeg rider min shetter på 86cm, og jeg vejer 61kg.. Godt nok er jeg 184 høj, men det gør vel ingen ting, bare jeg holder mig under vægten???
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Tjae. Det er jeg ganske enig i, at man ikke skal sætte sig til at forlange en times tid tur hvis man vejer over de 50, eller springe eller dressur, især ikke med sadel på.
Men når det er sagt så rider jeg ind i mellem på Majas foldbuddie Tulle. Hun er cirka en meter og skulle gerne være shetlænder.
Grunden til dette er at hun ellers kun laver noget når min søster på 12 ind i mellem vil ride. Min søster har ikke de store ridekundskaber og derfor kan hun ikke gøre særligt meget når Tulle beslutter sig for at nu vil hun altså tværs over marken.
Derfor rider jeg en tur på hende ind i mellem, hovedsagligt i skridt og få minutters trav hvor hun må falde i skridt hvis hun vil det, for at huske hende på knapperne, altså dreje, stop osv. da hun ellers er helt lost når min søster sætter sig op.
Også er det også for at hun kan få noget motion udover at være foldbums og få brugt nogle andre muskler end hvis jeg fx. løslongerede hende eller trak en tur.
Det er uden sadel, jeg er 170cm cirka og vejer 54kg men når ikke jorden - gjorde jeg så satte jeg mig ikke op.
sep 2008
Følger: 22 Følgere: 23 Emner: 51 Svar: 122
nu hvor det er oppe. har jeg set op til flere gange hvor rytteren ( Også rytter på min aldér 27) er meget buttet / tyk , og rider en lille pony kat.3-2-1, samt små slanke heste.
som også lægger film ind. og tit skriver , gider ikke at høre på jeg er for stor til min pony og alt muligt , smiler synes af og til det er vildt at de ikke kan se det selv at det er helt skævt at , hest og rytter ikke er et godt match.
husk det er min mening, og det er jo et frit land vi lever i.
For stor en rytter...