{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Fra havre til byg? {{forumTopicSubject}}

Hej da jeg lige har fået flyttet min pony
ud på en privat gård, skal jeg selv fodre osv.
Også fandt jeg dette produkt: http://www.eggersmann.dk/index.php?pageID=432&WPID=68

- Det lyder som noget rigtig godt foder, men der er nemlig byg i og jeg tænkte lidt på at min hoppe plejer jo kun at få havre og alm. müsli.. Om det så er godt at skifte over til det her foder^^^ Hvis jeg nu bare vænner hende til det stille og roligt?.. der er "kun" 28,8 % i af byg..

- Hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra havre til byg?
  • #1   7. aug 2009 Jeg synes i hvert fald det er en god idé at skifte væk fra havren, helt klart. smiley
    Har ingen erfaring med dette foder, men det virker som noget foder der ville være godt til kræsne heste. - Men spørg det sted hvor du køber foder, de kan sikkert også anbefale en helt masse ting. smiley

• #2   7. aug 2009 Mette: Okay det vil jeg prøve, men hvorfor synes du det er godt
    at skifte fra havre til byg? ...

• #4   7. aug 2009 Nu jeg altså forvirret?

• #6   7. aug 2009 Der er ikke noget "mad" i havre, hellere skift til en slags müsli med masser af vitaminer osv. smiley
    Jeg spørger altid der hvor jeg køber foder, for at være sikker. (Har en plag nu, og køber også eggersmanns foder) smiley

• #7   7. aug 2009 Du kan prøve og se hvad der sker med hesten smiley
    Vi fodre med havre, og har ALDRIG haft problemer med det. Men vores nabo har både haft problemer med byg og havre hvor benene blev SÅ tykke.

• #8   7. aug 2009 Jeg kender ikke foderet, men kan sige, at nogle heste ikke kan tåle så meget byg. Min egen fik feks meget hævede ben af det. men kan den godt tåle byggen, sker der ikke noget ved at give mere byg.

(",)

• #9   7. aug 2009 Havre virker som en chokolade bar..
    Valset byg virker som når vi spiser en rugbrød eller havregryn..

Hvis din hest skal kunne yde det bedste, hvad mener du så er bedst?

-JosefineFriberg

• #10   7. aug 2009 Jette N : problemet er ikke at den ikke kan tåle det, men at den ikke får nok motion eller kommer nok ud at gå. Alle heste der bliver fodret med valset byg, får tit lidt "hævede" ben når man vil og se til dem om morgenen. Men dette er blevet undersøgt på landbo højskolen, og de har fundet frem til, at 3-4 timer efter at de har fået måltidet, kan det ikke mærkes på hesten.

• #11   7. aug 2009 JosefineFriberg *Keite* !:
    Okay. lyder interessant. Kan nok også være rigtigt. de to gange min hest fik det var nemlig en gang hvor han havde haft mulighed for at spise af en sæk foderpiller m byg, dér gik det over i løbet af et par dage. Og den anden gang, havde han ikke så meget mulighed for at, komme på fold, så der flyttede jeg ham hurtigt til et sted, hvor han kunne komme rigtigt på fold.

(",)

Kommentér på:
Fra havre til byg?

Annonce