{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Gamacher til en unghest? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Min pony, som jeg får om knap en uge er lige nu ved at blive reddet til hos sælger, og jeg har fundet ud af at hun rider med forbens gamacher på ham, da han slår benene sammen. Nu tror jeg dog på at en hest er hvad man gør den til, og at han lærer at når han n slår benene sammen gør det ikke ondt pga. gamacherne, så derfor er der heller ingen grund til at lade være. Jeg har dog ikke tænkt mig at ride med gamacherne når jeg får ham, men er på den anden side bange for at han så kommer til skade? Hvad synes i? Skal jeg bare tage dem af, lade dem blive på eller noget helt tredje? Han er 4½.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamacher til en unghest?
  • #1   23. aug 2009 Altså nogen rider jo med gamacher fordi det ser smart ud og andre rider med gamacher fordi deres hest rammer sig.
    Hvis din hest rammer sig ville det da være fjollet at pille gamacherne af, for så risikerer du bare han kommer tilskade.
    Når en hest rammer er det jo for det meste pga nogle problemer med benene, f.eks hvis den er meget snæver eller bare på anden måde ikke står korrekt på benene. Derfor kan hesten jo ikke bare stoppe med at slå benene sammen fordi det gør ondt.
    Så jeg synes helt klart at du skal lade den beholde dem på.

• #2   23. aug 2009 Det er normalt at ungheste slår benene sammen. Det er ikke noget de bare fortsætter med, bare fordi de ikke kan mærke det. Det er deres bygning der gør det.

Har ofte oplevet at de vokser fra det med alderen - når hesten bliver bredere, kommer benene også fra hinanden og så er problemet ovre. Men indtil da: Fortsæt med gamacher.

Bandager beskytter ikke mod de slag, så jeg ville købe et par gode støttende gamacher til ham.

Kommentér på:
Gamacher til en unghest?

Annonce