{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamacher til unghest
  • #1   10. jun 2017 Jeg varierer lidt, men har altid været et bandage-menneske, så min 4 års har ofte bandager på med bandageunderlag under smiley Synes simpelthen bare, det er pænest smiley Ellers alm. dressurgamacher på alle fire fusser. Og ALTID klokker på forbenene.

Da han skulle trænes i at have ting på benene, (hvis det er der, din er i træningen?), jamen da havde vi alm. dressurgamacher på og et par klokker på forbenene. Bandager kræver, de kan stå stille og ikke bliver bange imens, så jeg ville i hvert fald vente med det, til man kender sin unghest eller ved, den er tryg ved at få ting på benene smiley

Og så vælg nogle, du ikke er alt for glad for - eller som ikke er alt for dyre. Ungheste er nogle pilfingre, og så kan de være lidt ukoncentrerede med deres ben. Mine blev i hvert fald slidt hurtigere i starten, end de gør nu smiley

• #2   10. jun 2017 Hvis der er behov for det, så ja, hvis ikke så nej.

Min gamle pensionisthest går med gamacher bagpå, intet foran, fordi han går snævert på bagbenene, og derfor af og til slår sig.
    Vores "nye" hest går med klokker og gamacher foran, fordi han af og til træder/slår sig.
    Kig på hesten - er der behov for det eller ej.

Når hesten så er gammel nok til evt. at blive brugt til noget, hvor der er en øget risiko for, at den slår sig, ja så kan man putte gamacher på for en sikkerheds skyld.

• #3   10. jun 2017 Vil osse sige, hvis der ikke er et behov, intet.
    Ingen grund til, at lære hesten at gå sjusket på benene.

Hvis der er behov, ville jeg bruge gamacher, det er nemt.

• #4   10. jun 2017 Jeg er en doven hund - og har respekt for at man kan komme til at ligge bandager for løst/stramt med skader til følge - så mine går med gamacher.

Da de var knap så uddannede gik de med gamacher med hård skal - i starten af fx sidebevægelser og lign, ja der kan de komme til at slå sig selv. Og jeg vil hverken have overben eller en hest som trykker sig fra at gå fremad pga evt slag på benene.

Nu er de efterhånden så uddannet, at nu går de med air gamacher, som er forholdsvis tynde og bliver knap så varme. De har ingen hård skal, så de tager kun af for evt let strygning.

Rider jeg tur, så har de altid springgamacher på på forbenene - gammel vane fra distanceridningstid, hvor distancehest ofte får brud på griffelbenet pga de rammer sig selv.

Mvh Charlotte

• #5   11. jun 2017 Jeg starter altid unghestene op med gamacher da de simpelthen beskytter bedre mod slag end bandager gør.

Når hesten dog er lidt mere redet ligger jeg bandager på da jeg ønsker hesten skal gå med bandager når vi skal til stævne. Så den vænner sig til at gå med dem.

Jeg starter altid alle ungheste op (ved tilridning) med gamacher på. I sær hvis det er stort gående heste da jeg helst ikke ønsker de; for det første; får en dårlig oplevelse af, at starte med at gå til ridning. For det andet ønsker jeg ikke de kommer til skade.

Kommentér på:
Gamacher til unghest

Annonce