ulovligt lukket ud. {{forumTopicSubject}}
Godaften HG (:
nu er det sådan at jeg lukker mine heste ud hver morgen klokken 06:30 og tager derefter i skole.
har tre heste og de to små går på en lille fold og min store hest går lige ved siden af på en stor fold med massere af græs.
så i sidste uge spørger min mor mig så om jeg tror jeg får forsikrings penge for ferrarti hvis hun løber rundt ude på vejen, så tænker jeg bare HVAD, jeg lukker ALTID hegnet inden jeg slipper hende, det ligger bare i hånden.
så snakker vi lidt om det og forstår bare slet ikke hvis der skulle være andre der skulle lukke den ud fordi vi bor lige ud til en stor vej. og jeg ved 100% at hun ikke selv kan åbne hegnet, fordi det er fjederled og det springer af H til hvis man bare slipper det.
nå så tænkte vi ikke mere over det.
så i dag skulle jeg møde i skole klokken elleve og klokken halv ni ringer min mor så til mig at hun IGEN er blevet ringet op af vores flinke nabo og nu render hesten igen rundt ude på vejen. jeg går straks derom og min mor kommer hjem fra arbejde for at se på det, vi kan se at hun ikke selv har åbnet det fordi det er taget af og lagt på jorden, denne gang begge led. NÅ, altså.
så skal jeg mødes med min bedsteven i bilka efter skole, og fortæller det selvfølgelig til ham,. og så siger han at min mor går rundt derude klokken otte HVER morgen når han kører forbi i bus, og jeg forklare ham så at min mor møder på arbejde klokken seks og jeg selv lukker hestene ud.
så siger han at der går en dame rundt og trækker med hestene HVER morgen når han kører forbi i bus,
så det vil altså sige at en eller anden dame går rundt inde på folden inde ved min hest hver morgen og lukker den ud engang i mellem.
så nu har vi sat ekstra stød i hegnet og i håndtaget så nu håberjeg bare ikke det gentager sig.
tænk at man ikke kan have sine heste i fred.
skulle bare ud med det (:
/ Camilla Sophie.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.159
okt 2008
Følger: 81 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 28 Svar: 213
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 24 Emner: 13 Svar: 521
apr 2007
Følger: 122 Følgere: 118 Heste: 6 Emner: 39 Svar: 254
maj 2007
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 65 Svar: 1.025
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
aug 2008
Følger: 80 Følgere: 100 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.247
Men det lyder da godt nok mystisk alligevel ?
jul 2007
Følger: 257 Følgere: 258 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 1.140
apr 2007
ja først troede vi også at hun selv åbenede det men det ved jeg at hun ikke kan, fordi for det første er hun slet ikke så snug, og det er fjedder led så det springer af helved til hvis man bare slipper det, og der er to led på. det ene er fjedder og det andet er bare almindelig tråd og de var bare smidt over til siden og fjedder ledet var lagt på jorden.
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Sidst sommer , havde jeg en del ponyer , der gik ude på døgn fold hjemme ved os selv , et stykke nede af vores grus vej .
og hver aften kl 24 , begyndte hunde og skabe sig , , nå jeg gik så ud og kiggede hver gang det skete , men der var ikke noget at se . det gentagede sig flere gange , og dagen efter var der altid 2-5 pony der var kommet ud, og hegnet fejlede intet , og ledene sad på , jeg tænkte de nok var sprunget over , det stod på en uge . men så kom jeg ud en morgen , hvor vi havde en lille shetlænder , der også var kommet ud , og jeg nægtede at tro han kunne springe over vores hegn, så en aften gik jeg ud kl 23.50, og sad og ventede , kl blev halv 12 og jeg ville til at gå ind igen , men så hørt jeg en bil på vores grus vej , jeg gik hen og kiggede ned , men kunne ikke se noget lys fra en bil , og det var jo mørkt , jeg gik nede ad vores grus vej , og vores hun begyndte at gø , så hørte jeg en løbe , jeg tog hurtig min mobil op og lyste , også kunne jeg svagt ane en bil , og hørte så en bil tænde , jeg gik hurtigere ned ad grus vej , og da jeg kom derned lå ledet smidt på jorden .
Det hele endte med at vi fandt ud af det var en vi var blevet lidt uvenner med , der åbenbart sys det var sjovt at lukke vores heste ud om natten , så vi tog bare ledene af , så man ikke kunne åbne ind til dem uden man slukkede strøm , og derefter havde vi aldrig en pony der løb ud igen .
Men det er virkelig uhyggeligt sådan noget .
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 166 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.820
syg historie... tænkt at mennesker kan finde på sådan noget
apr 2007
feb 2007
Det endte også med at vi meget uvenner med ham til sidst .
Han var faktisk så syg i hovedt , at han prøvede at køre mig ned på en hest en gang . + han har "taget" vores hund , holdt hende lukket inde i to dage , taget hendes navne skilt af , og kørt hende 20km væk , og læsset hende af . Der var nemlig en der havde set ham samle hende op .
Der er sket rigtig mange ting ang ham .
Det blev så slemt til sidst vi valgte at flytte , for vores dyr's sikkerhed og vores egen selvfølgelig
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
Ej du må da gøre som de andre siger, stå op en morgen og 'stå på lur' og så tage personen på fersk gerning og spørger hvad de har gang i ?
Og tag din ven med! Så du ikke er alene
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Det startede med at jeg tog to tøser på 15 - 16 år inde på folden. Den ene havde sat en hundesnor fast i grimen på en af islænderne (den eneste der havde grime på), og var ved at springe op på hende! Jeg krøllede totalt af (måske dumt, men blev altså noget chokkeret). Min store hoppe er enormt nærgående og vil godt jage de andre lidt hvis de får mere opmærksomhed end hende, så det var absolut ikke ufarligt. Tror absolut ikke pigerne fattede faren i det, de satte sig lige uden for hegnet og gloede på mig!
Nogen dage efter opdagede vi at ledene i den ene ende af folden var taget af og lagt til side (tråd led). Det skete gentagende gange, og hestene går 100 m fra en hovedvej. Heldigvis var det et led vi aldrig bruger, så hestene anede ikke at de kunne komme ud der (har en gang forsøgt at trække en ud, den strejkede totalt fordi den ikke mente der var en udgang der:-). Så heldigvis blev de på folden.
Vi tog så håndtagene af i den ende, og det hjalp. Havde ellers indkøbt hjortetaksolie, som jeg ville smøre på håndtagene. Så kunne de der gjorde det komme til at gå og kugte af det hvis de tog fat i leddene. Men det blev ikke nødvendigt.
Håber I finder ud af noget.
feb 2007
Der skal jeg have endten billeder , eller video af han gjorde . ringede nemlig til politiet og sagde men fik der afvide at så længe jeg ikke havde billed af det eller video så havde jeg ikke noget bevis for det
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
ulovligt lukket ud.