{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagpartsvendinger ,, hjælp ?
  • #1   25. sep 2005 jeg ligger bare benet tilbage

  • #2   25. sep 2005 du kan prøve at lave versade ned af langsiden i skridt, så samler du den lidt ekstra og ligger benet til og hjælper den rundt....

  • #3   25. sep 2005 du kan evt læse kyras abc, der står rigtig mange gode ting...

  • #4   25. sep 2005 bagpartsvendninger krever først og fremmest at din hest er i samling og bæring.

    bagpartsvændninger elelr skridt piuetter er noget der helelr ikke ligger i de helt lette kalsser da det kræver en samlingsgrad af hesten.
    men lad os sige du vil lave en til venstre, så er det med højere ben fremm evd gjorden venstre lidt tilbage, press emed højere støtte og hold epå plad med højere.

    tøljlen støtter du på udvendige.
    samtidlig er det vigtig at du bruger dine lå l´til både frem og side drift så hesten ikek går i stå...

    hmm det er sku svært at forklare på skrift men jeg håber du forstod...


  • #5   25. sep 2005 tak for det smiley
    så er det vist genopfrisket =)


  • #6   25. sep 2005 ja det er godt nok også mange år siden jeg har øvet det.. men pagpartsvendingen er såvidt jeg kan huske er den hvor man rider et godt stykke inden for hovslaget så man kan få plads til at vende hesten.. derefter ligger man indvendige schenkel tilbage og ja stiller hesten på den udvendige tøjle.. og klemmer så med indvendige ben.. samtidige med at man har støtten på indvendigetøjle.. men selvfølgelig ikke så meget så man ikke kan vende hesten rundt..

    Stine:)


  • #7   25. sep 2005 stin edu skal ikke klemme med dit indvendige ben!!
    så skubber du jo bagparten ud ad og resluteter skal jo bliver at hesten drejer om sit indvendige ben.


  • #8   25. sep 2005 Jamen der er jo øvelser der både hedder bagpart og forpartsvendinger.. forpartsvendingerne.. er jo den der er skridt piouetten.. så vidt jeg kan huske..

    Bagpartsvendingen er jo den hvor hesten skal dreje ind mod barrieren.. så ville jeg da mene at det er indvendigeben man skal klemme for at få hesten til at gå den vej rundt..??

    Stine


  • #9   25. sep 2005 hmm nu er jeg i tvil hehe...

  • #10   25. sep 2005 forpartsvending: forbena "står stille", bagpart "går rundt"
    bakpartsvening: bagbenene "står stille", forpart "går rundt!
    Tiril R


  • #11   25. sep 2005 du drejer ikke ind mod barieren..
    og forpart vendinger er ikke skridt piuetter...

    skrid piuetter er faktisk det samme som en bagpartsvendning, hvor hesten drejer om sidt indvendige bagben.

    forparts vendninger laver men ikke mere da det menes at skade hesten og det er inegn grund til at lave en forpartsvendnig, da hesten så ville skulle dreje om sit indvendige forben og man ønsker jo nettop ikke at en hest går på forparten, men der i mod på bagparten og op ad bakke...

    en forpartsvendning findes heller ikke i et eneste dressurprogram


  • #12   25. sep 2005 rider man eks. på venstre volte og vil lave en bagpartsvedning mens men er på hovslaget drejer hesten om sit indvendige ben, rider du der i mof freks over midten og vil på midterlinjen lave en mod højere drejer hesten om sit højere ben osv osv.

    jeg forklare gerne hvis der er mere:-)


  • #13   25. sep 2005 Nå sådan... smiley ja så er jeg med igen.. skrev jo også at det var mange år siden.. hehe... smiley laver heller ikke de øvelser endnu.. men nu hvor jeg tænker over det er det også bagparten det handler om ved skridt piouetter.. og det samme bagpartsvendinger.. smiley undskyld min forvirring.. *GG*

    Stine


  • #14   25. sep 2005 Hehe... dejlig du kan forklar det lidt.. *GG* blev helt forvirret.. men det er rigtigt det du skriver.. havde lige glemt det.. smiley

    Stine


  • #15   25. sep 2005 ingen årsag... smiley

  • #16   26. sep 2005 hehe.. helt korrekt ;).. lige som jeg har lært det ;)...


    men jeg sys faktisk i snakkede meget om det samme.. forskellen var vist bare retningen på vendingen... det logiske vil jo være at hesten er stillet den vej man rider rundt.. så en vending udaf vil jo bare "snøre hesten ind" på et meget lille område.. hvis man da ikke nærmest er på midten smiley

    har lært at det godt bare at starte med en bøjning og overtrædning til indvending.. og så nærmest glide over i en mindre volte.. som til sidst kan blive bagpartsvendingen


Kommentér på:
Bagpartsvendinger ,, hjælp ?

Annonce