Dækken hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har aldrig haft et dækken til mine heste. Kun et fleece dækken til min islænder som aldrig blev brugt. Mine heste har altid gået i løsdrift og sat kraftig vinterpels.
Men nu skal min haflinger så på boks om natten her i vinterhalåret og mange af de andre heste er allerede begyndt at gå med dækken.
Min haflinger har allerede sat en del vinterpels.
Hvornår skal man bruge et dækken ? Hvis man bruger et dækken , så man så bruge det resten af vinteren for at hesten ikkr fryser ?
Jeg tænker at jeg måske kunne bruge et regndækken til Freja, da det jo godt kan blive rigtig klodt, når hesten er våd af regn, det blæser og er koldt. Men kan man bruge et regndækken af og til, uden at den så skal gå med dækken hele tiden ? Sidste vinter gik hun i løsdrift og havde af og til frost på pelsen, men hun frøs ikke. Så sne og kulde er jeg ikke bekymret for. Det væreste er vel egentlig når de bliver rigtig våde og kolde, at de kan komme til at stå og ryste af kulde. ??
Hun skal ikke klippes.
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 115 Svar: 734
Da kan sagtens klare sig selv..
aug 2008
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 1 Emner: 76 Svar: 820
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.674
Rider du / bruger den?
Hun kan sgatens klare sig uden dækken, men hvis du rider / bruger hende, ville jeg ligge et regndækken på hende så hun er tør til når i skla ride mv. Men jeg synes ikke du skal tage det af midt vinter så, så synes jeg bdu skal putte et tyndt regndækken på hende og lade hende gå med det hele vinteren
Er der mere du er i tvilv om så sprøg endelig
Hilsen Louise
Dækken hjælp