{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.880 visninger | Oprettet:

Hvorfor er dyrlæge så dyre ? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en dyrlæge ude til min hest pga halthed. Han lavede en halthedsundersøgelse, gav den ledvæske og smertestillende og derudover tandraspning. Fik regningen som lød på 4000 kr. Var i chok. Ringer ogs spørger hvordan det overhovedet kan lade sig gøre. På regningen stod der nemlig

Halthedsundersøgelse 650 kr
Ledbehandling 560 kr
Medicin til ledbehandling ( kan ikke huske navnet ) 550 kr.
Og så tandrasping moms og kørsel
Men mit spørgsmål er så, hvad er ledbenahdling, hvorfor skal jeg betale 560 kr for ledbehandling. Ledbehandlingen er vel selve ledvæsken til de 550 kr. Jeg ringer så og spørger dyrlægen og han bekræfter at ledvæksen er de 550 kr og ledbehandlingen er de 650 kr. Jeg spørger så hvad ledbehandlingen ER, for ledvæsken i sig selv er jo ledbehandlingen. Det var så åbenbart et honoar man skal give.

Men det synes jeg er frækt. For i princippet er ledbehandlingen jo medicin/ledvæksen til de 550 kr, hvad betaler jeg så de 650 kr for til ledbehanglin ?? Det er jo in princippet ingenting.

Jeg synes simplethen at nogle dyrlæger er helt urimelige i priser. Kan ike forstå det kan lade sig gøre. Er det mig der ikke fatter det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er dyrlæge så dyre ?
  • #1   5. sep 2009 Det er vel fordi han giver den ledbehandlingen ?

• #2   5. sep 2009 desværre re det meget dyrt. og jeg kan ikke lige svarer dig på hvad ledbehandlingen er i denne sag, men dyrlægerne har jo alt mulig grund til at sætte prisen høj.
    for det første er det en meget lang uddannelse de tager hvor de ender med høj ekspertise.
    Medicinen og behandlingen er ikke gratis for dem hverken i anskaffelse eller når de skal af med det.
    Men i bund og grund er det vel frodi vi hesteejere er villige til at betale den høje pris det nu, men vi er jo nødt til det

• #3   5. sep 2009 Fordi de også skal tjene pengene hjem på det

• #4   5. sep 2009 Jeg ved skam godt det er dyrt, og min hest VAR sygeforsikret hos tryg, men grundet en lang og indviklet sag, nægter de nu at udbetale en krone.

Mit sprøgsmål er jo bare, hvorfor skal jeg betale 650 kr, for noget som ikke ER noget. Altså ledbehaddling er jo ledvæsken til de 550 kr. Hvad er ledbehandling så ?? Intet vel at mærke. Det er åbenbart et honorar de tilader sig at tage. Og så oven ikøbet på 650 kr. Det er altså frækt.

• #5   5. sep 2009 Gav din dyrlæge ikke din hest det der ledvæske ? Eller skal du selv give den det ?

• #6   5. sep 2009 Jo men betaler man så 650 kr for at han giver den medicinen ?

• #7   5. sep 2009 og ja moms, hold da kæft, gav 800 kr i ren moms. Men bander altid hver gang jeg ser momsen. Synes det er skammeligt at den er på 25 procent

• #8   5. sep 2009 Cecilie, ja ligepræsic.

• #9   5. sep 2009 Det må du jo gøre, det er jo ikke for sjov at det hedder en dyr-læge.

• #10   5. sep 2009 Altså jeg har jo ikke noget i mod at betale til en dyrlæge og mine dyr får også dyrlæge når der er brug for det. Måtte feks ahve dyrlæge til Freja sidste weekend, fik en regning på 1700 kr. For hvad ? For at dyrlægen kom ud, gav mig 2 poser a 10 g smertestillende til min hest.

Det er jo grotesk.

Og jeg betaler gerne til min hund og marsvin og min hest, men jeg synse bare tit man betaler en overpris, eller sådan at man faktsi k føler sig snydt og står med en dårlig fornemmelse i maven. Jeg ved sådan nogenlunde hvad standar priserne er på de almindelige ting, som vaac, ormekur, konslutation, røgnten osv, og er som regel forbedret , men den regning på 1700 og de 4000, altså 5700 kr i alt, slog mig godt nok i gulvet, da det er ufatteligt mange penge at hive ud af ens budget på en gang. Og ja det kan godt væer at dyrlgæe har taget en lang uddanelse og at de er til rådighed for en i weekernderne også, men det er der dælme mange andre erhver der også er. Ambulance, kassedamer, vagter, læger, osv osv. Ved godt vi betaler det også skat osv, men kan ikke forstå hvorfor lige netop at dyrlæge uden videre kan tillade sig at tage så høje priser og bare undskylde sig med at de har en lang uddanelse og står til rådighed. Det er der dæme mange andre erhver der også gør, og som ikke engang får det halve.

• #11   5. sep 2009 Fordi de kan ; )
    Hvorfor være billig når man kan tjene mange penge?

• #12   5. sep 2009 og tit og ofte får man ikke noget for pengene. Altså feks de 1700 kr i weekenden der. Jeg fik 2 poser a 10 mg smertestillende. De kostede 60 kr sammenlagt. De resterende var 960 kr for konslutation. plus tilææg for weekdn ( og konslutationen var jo så at han kom ud, og gav mig det smertestillende, da han godt vidste kendte os og ikke skulle fortage en undersøgelse, men bare give mig det der ) , så kom der kørsel på 370 plus tillæg og så moms. Skal man grine eller græde ??

• #13   5. sep 2009 Allicmac, hvorfor være urimlig og give dyrejer økonomiske problemer, når man kan være rimelig, og være med til at det skal være en god oplevelse at få dyrlæge.

• #14   5. sep 2009 og ja de har stadig ikke fundet ud af hvorfor min hest halter. De mener det er spat men er ikke sikre. Så indtil videre er regningen på 5700 for at de har givet mig poser af smertestillende og for at give ledvæske og lave en halthedsundersøgele og alm tandraspning. Kan man undgå at føle sig røvrendt ??

• #15   5. sep 2009 du betaler jo også nfor både vacc og det der er i sprøjten. der betaler du jo os for at han sætter nålen i, så burde da ikke komme som et chok for dig smiley

• #16   5. sep 2009 Strøling, at det tager lang tid at uddanne sig er da ingen undskyldnig. Der er mange ting det tager super lang tid at uddane sig til. Selvfølgelig skal dyrlægen have penge for at udføre arbejde,men man må da også gerne være lidt menneskelig og rimlig. De må lykkelig have glemt hvordan det er selv at være en alm borger med et alm betalt job. og nu var dette jo ikke nogen speciel dygtig dyrlæge, bare en ganske alm hestedyrlæge.

• #17   5. sep 2009 Men grunden til at jeg opretter et indlæg om det,e r faktisk lidt at der tilsyneladene er skræmmende mange der bare betaler og lukker øjenne for at priserne hos en dyrlæge er urimelige og urealitske høje i forhold til vores forhold, fiannskrise og økonomiske forhold i DK. Mange siger til sig selv at det vel er rimeligt fordi dyrlægen har en lang uddanelse og står til rådighed. Hvilket jeg også kan se mange tænker herinde.

Kun derfor kan dyrlæger jo blive ved med at køre med så høje priser. Fordi der er så mange der bare tænker at sådan er det bare. Synes bare det er urimeligt at "det bare er sådan" da det er urealitskt i forhold til mange mange almindelige borger og hesteejers, eller dyrsejeres økonomi.

• #18   5. sep 2009 Kan i virklig inderligit sige at i slet ikke føler jer snydt når der dumper en regning på 1700 kr ind ad jeres postkasse, fordi at en dyrlæge skulle køre ud til en en lørdag formiddag og give en 2 poser a 10 mg smertestilende som hesten skulle have over 2 dage. Det synes i også er helt rimelig og betaler uden at føle jer snydt ??

• #19   5. sep 2009 det er jo det samme som ved alle andre behandlinger. 1 er medicinen noget andet er selve behandlingen som udføres af dyrlægen. Det ville svare til at du ikke forstår hvorfor du skal betale for at dyrlægen stikker vaccinationskanylen ind i din hest...og at du kun vil betale for selve midicinen. Sådan kan man jo ikke stille det op.

Men jo dyrlæger ER dyre...

• #20   5. sep 2009 Strøling, jeg kan godt betale hvad det koster, men uanset hvordan man vender og drejer det så er 5700 samte mange penge at betale på en gang. Desuden har mange jo deres hest gennem flere og mange år, og af og til ville der komme lidt økonomisk krise, og så kan man jo ikke bare sige at " så skal man ikke have hest" . Mange kan jo sagtens betale alt til hesten ial almindeligehed med alt hvad der følger med, men står så med et problem, når regnere er på flere tusinde. Her forsikrer mange jo så hesten hviklket jeg også havde gjort, men som i min situation skal man åbenbart ikke tage det som en selvfølge at forsikringen dækker når det gælder og så står man ldit med fletningere i postkassen, og tror næppe jeg er den eneste.

og ja man har et problem hvis ens hest kommer alvorligt til skade, særligt ved en weekend. Så med mindre man har røven fuld af penge så har MANGE hesteejer et kæmpe problem når dyrlæge regningen på 20.000 kr kommer ind ad brevkassen. Af den simple årsag at mange ikke kan tage sådan et kæmpe beløb ud af deres budget. selvom man så måske kan dele regningen i 4 er det feks stadig 5000 kr pr måned ( passede engang en hest som kom til skade i et hegn, en søndag aften, den måtte på dyrehospitalet og regningen lød på 19600 kr. Heldigvis var det ikke min hest så jeg skulle ikke betale.

• #21   5. sep 2009 jeg tror da ikke det er så urimligt dyrt.

• #22   5. sep 2009 Jolly, det er selvfølgelig korret.

ASSI: nej deres produkter er ikke billige, det er korekt.
    De står for et kæmpe ansvar...hvad emd pædagoer, som skal passe andres folks børn, sygeplerske på sygehuse, offentlige ansatte der hjælper folks ældre familiemedlemmer, handicaphjælper, jeg kan love dig for at de mennesker også har et KÆMPE ansvar hængede på sig hver eneste dag, og det er endda mennesker de har med at gøre. og de tjener ikke engang det havle , måske ikke engang det kvarte af hvad en dyrlæge tjener, så den synes jeg slet ikke holder,

De er til rådighed mange timer i døgnet. Jo vel, det er der 10.000 andre jobs der også e. Kassedamer, sygeplerjseke, pædagoer på døgnsinstituion, nattevagter, folk med tilkalder vagt osv osv.

• #23   5. sep 2009 Og nej det er ikke for at være en sur skid der brokker sig, men synes faktisk det er ret interresant at se hvor mange der bare stiller sig tilfreds med netop tanker som at de er til rådighed, har stort ansvar osv.
    og jo jeg er glad for at vi har dyrlæger , ellers var vi dårlig stillet.jeg elsker mine dyr og de får altid dyrlæge når de har behov for det, jeg betaler også min regning, uden at brokke mig, men derfor ville jeg bestemt have ret til at stille spørgsmålstegn ved deres priser og debattere emnet.

• #24   5. sep 2009 Dyrlægen kan jo ikke tage hensyn til at der er finanskrise?

• #25   5. sep 2009 ida t, nej det siger jeg hellere ikke.

• #26   5. sep 2009 I øvrigt giver det jo ingen mening at sammenligne en kassedam med en dyrlæge ? Man behøver jo ingen uddanelse for at være kassedame, mens en dyrlæge = 6 år på SU i københavn

• #27   5. sep 2009 Det er desværre bare dyrt og ha hest/heste.

• #28   5. sep 2009 Ida t, nej men når vi snakker at stå til rådighed, samt ikke mindst ansvar. sygeplerjske, plejre, handicap hjælper, pædagper, nattevagter, osv, har jo også et kæmpe ansvar. og jo de fleste kassedamer er faktisk butiksuddanet, hvilket er en uddannelse på 3 år.

• #29   5. sep 2009 CC nej tak, men jeg går hellere ikke ud fra at du betalte med et smil og uden at synke en ekstra gang da du så regningen.

• #30   5. sep 2009 Camilla K, ja desværre.

• #31   5. sep 2009 Jeg fik en dyrlæg regning på 19880 kr i dec 07. Så nej tak vil ikke bytte.

• #33   6. sep 2009 Medicinen han giver tjener han stort set ikke noget på (dyrlæger må kun tage en avance på 2% på medicin) så han er jo nødt til at tage penge for at behandle dyret, hvis han selv skal tjene nogle penge.

Så prisen på ledbehandlingen går til dyrlægen.
    Prisen på medicinen går til medicinalfirmaerne.
    Prisen på halthedsundersøgelsen går til dyrlægen.
    Prisen på kørsel går til bezin og til dyrlægens timeløn.
    Prisen for tandraspningen går til dyrlægen.
    Momsen går til skattefar smiley

Synes det er en meget fair pris for alt det du fik udført.

• #34   6. sep 2009 De 550,. får dyrlægen ikke selv, det er den pris han selv giver for medicinen.

• #35   6. sep 2009 Du har tydelgvis ikke prøvet at få en rigtig dyr dyrelægeregning.

Jeg ville da med glæde bytte med den regning i forhold til den jeg har liggende pt.

• #36   6. sep 2009 pernica, du har da tydligvis ikke læst mine indlæg i emnet ordenligt. Jeg har på intet tidspunkt sagt at det er nemt og hurtig at blive dyrlæge, jeg har på intet tidspunkt sagt at uddanelsen til kassedame kan sammenlignes med uddanelsen til dyrlæge.
    Prøv at læs alt det jeg skriver omkring feks sygeplerjserke osv. Det er der åbenbart ingen herinde der hæfter sig ved, måske fordi det er sandt ? Alle hæfter sig ved at jeg skrev at kassedame også har weekendvagter. Prøv lige at læs mine indlæg grundigt.

NØVS, du har tydligvis hellere ikke læst nogle af mine indlæg. Jeg skriver faktisk i hele 3 indlæg at min hest var forsikret, både syg og liv, men har forsikringselvskabet nu intet ville dække. Jeg skriver intet sted at jeg føler mig røvrendt fordi at dyrlgæen ikke har kunnet give en diagnose, jeg skriver at dyrlægen ikke var nogen specielt ekstra god dyrlæge, men bare en almindelige hestedyrlæge. Jeg følte mig røvrendt fordi jeg gav 1700 kr for 2 breve af 10 g smertestilende til 60 kr i alt.

CC, ja heldgivis er de fleste dyrlæge søde tll at ville lade en afbetale.

Camilla k, det lyder dælme ikke sjovt.

Anne F, ok måske du har ret i det du siger. Sådan har jeg ikke set på det før.

• #37   6. sep 2009 - Pernica Foto -: Hvilken årgang er du ?
    Jeg er selv 06'er

• #38   6. sep 2009 Og ja det er faktisk rigtigt at mange vælger hestediff fra pga. de ikke orker hesteejerne. Det er der også mange fra min årgang der har meldt ud.

• #40   6. sep 2009 Freja finn... Her hvor jeg bor er der dælme ikke mange uddannede der sidder ved kassen! De fleste er personer der har det som studiejob!

• #41   6. sep 2009 Tviver også meget på at folk med en treårig butiksuddannelse gider spilde deres tid med at sidde i kassenn i et supermarked, og tvivler helt
    sikkert på at supermarkederne gider betale får det, når de kan få ufaglærte meget billigere.

• #42   6. sep 2009 Frejefin, kan sagtens forstå hvor du vil hen med dit indlæg og du har fuldstændig ret i flere af de ting du skriver...især ved fejlbehandling burde man vel få et afslag i prisen. Den mølle har jeg været igennem, og det eneste jeg endte op med var et dødt føl....pga. ukompetente dyrlægestuderende, som blev sendt ud.....længere historie.

Nu ved jeg ikke hvad din personlige situation er mht. dit forsikringselskab, men der må vel være en eller anden form for instans man kan klage til siden din hest allerede ER forsikret i hoved og røv. Når man får sin hest forsikret regner man da også med at man får hjælp når der så endelig skerr noget.....

• #43   6. sep 2009 - Pernica Foto -: Jamen det er jo meget godt for jer hestepiger, så bliver der ikke lige så stor kamp om de 25 pladser på hestediff, hvis alle vælger produktionsdyrs diff smiley

• #45   6. sep 2009 Jeg læner mere og mere mod smådyr. Er blevet lidt bidt af kirurgien efter flere somre på Faxe Dyrehospital, og der er mulighederne størst indenfor smådyr.
    Produktionsdyr valgte jeg fra da det bliver mere og mere rådgivning og mindre egentligt praktisk arbejde.

Heste har jeg valgt fra pga. ejerne og da jeg er bange for at det bliver for enformigt.

Det værste ved hesteejere er nu egentligt nok at har en dyrlæge lavet en fejl, eller selv hvis han/hun ikke har lavet en fejl, men deres dyr alligevel dør eller må aflives, så stryger de straks til dirverse forums og kæfter om omkring det, istedet for at snakke med dyrlægen om det man er utilfreds med.
    På den led er hesteverdenen meget lille og en hestedyrlæge får hurtigt et ufortjent dårligt ry i den verden, og det er meget svært at rette op på.

• #46   1. dec 2010 Hej. Vil med det samme sige, at hernede syntes jeg at vi for nogle flinke og dygtige dyrlæger. Men det er rigtigt hvad mange af jer siger... At de er for dyre. Jeg er også bange for, at når nu krisen kredser alle steder, er det rigtig mange dyr ,som det kommer til at gå ud over og ikke får den behandling som de egenlig har brug for, da folk ikke har så mange penge mere. Jeg har sidste år betalt 22500 kr. for at få min hest rask og alligevel er hun død nu. Jeg mener bare.. at hvis det sker for mig igen.. Skal jeg bare lukke til stalden igen, hvis min hest er syg og gå min vej?? Nej det kunne jeg selvføgelig ikke, men hvad med alle dem som ikke kan betale de tårnhøje regninger og i øjeblikket ikke kan låne penge nogle steder og måske heller aldrig vil kunne tilbage betale dem??
    Nu gælder det ikke kun heste, men alle dyr store som små.
    Jeg er bare bange for, at vi kommer til at se rigtigt meget misrøgt i fremtiden, da folk er magtesløse....Jeg mener personligt at dyrelæge regninger er for dyrer og vi vil kunne redde mange liv, ved at nedsætte priserne...

Kommentér på:
Hvorfor er dyrlæge så dyre ?

Annonce