Stor nedtur, endelig noget godt {{forumTopicSubject}}
Ja, som nogle af jer ved, så har jeg det sidste halve år virkelig kæmpet med alle tænkelige problemer, hvad angår min 10 årige hoppe Artesia.
Vi har gennem et halvt år haft besøg af sadelmager, dyrlæger, tandlæge, massøre og kiropraktor og intet har virket. Her til sidst var det så endt med jeg kun kunne ride hende uden bid i munden, da hun tydeligvis ellers havde ondt.
Jeg fik så en ny kiropraktor ud i tirsdags, der kunne konstatere at pga hendes, ellers godkendte og tjekkede sadel, havde pisse ondt i ryggen, hvilket havde gjort hende skæv i ryg, nakke, skulder og bagpart, hvilket også var gunden til hun selvfølgelig havde ondt under ridning.
Det triste er at det kommer nok til at tage et år at rette fuldstændig op på, og hun må ikke have sadel på i alt den tid, men jeg må ride hende med bare-back gjord og lammeskind, og ellers arbejde rigtig meget med hende i longe og med bomme.
Nyheden om ikke at have noget at ride på slog mig først helt ud, men heldigvis har jeg super mange dejlige mennesker omkring mig, og lørdag havde jeg allerede fået flere generøse tilbud om lån af deres heste.
Nu er jeg så endt med at have en aftale m at jeg sender min 2-års ned til min gamle opstalder, og til gengæld låner jeg hendes 6-årige haflingerhoppe og rider den sm min egen og starter alle de stævner jeg vil. Det er bare helt perfekt. På den måde bliver min 2års trænet af en rigtig dygtig unghestetræner og jeg har en hest at ride seriøst dressur på ved siden af Artesias genptræning
Til sidst vil jeg lige smide et link ind til nogle billeder af haflingerhoppen Vinnie, fra dengang jeg var med ti hendes kåring da hun var 4 år:
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12003
Samt link til min dejlige hoppe Artesia:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33284&ipc=112197
Det ville glæde mig meget hvis i ville smide en kommentar her eller i linkene
Tak for jeres opmærksomhed XD
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Håber din hest bliver smertefri!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Maja må ikke rides pga. hun hoster snot/slim op.
Er dog blevet tilbudt at ride Gizella, men det er ikke det samme. Det skal være på banen og ejer skal være der. Det er ikke det samme som bare at putte en grime og tov på også i skoven fordi jeg kender Maja så godt.
jan 2007
Følger: 87 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 1.445
jan 2007
Følger: 87 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 1.445
Kender godt det med at det ikke er det samme, men der får jeg jo heldigvis Vinnie som min egen, og eneste ridekrav er at hun bliver startet en masse, og det er jo også hvad jeg gerne vil.
Stor nedtur, endelig noget godt