{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

bares Isabell Werth versus Wintec ... {{forumTopicSubject}}

hej

jeg ved det er 2 forskellige sadler, at prisen er vidt forskellig, og at kvalitet og pris ofte hænger sammen.

jeg har tidligere haft en Bates Isabell Werth (skøn saddel).

har fået at vide at hesten tidligere har haft en sådan sadel også, som lå perfekt.

desværre er økonomien ikke pt til bates' Isabell werth udgave, og jeg har derfor kigget på Wintec's Isabell Werth sadel.

mit spørgsmål er derfor:

er pasformen ens i de to modeller? vil en wintec også passe hesten lige så godt som bates-modellen??

hvilke erfaringer har I omkring det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bares Isabell Werth versus Wintec ...
  • #1   27. sep 2009 hov: overskriften hedder selvfølgelig "Bates..." ikke Bares smiley

  • #2   27. sep 2009 Har haft begge også, og endte ud med at købe en ny i læder (bates)
    Som du selv siger så hænger kvalitet og pris sammen. Wintec sadlen er jo i teorien god nok, bliver dog bare hurtig grim ;(
    Bates sadlen har jo lige det ekstra at stigeremme krogene er flyttet lidt tilbage for at få den optimale opstilling, samt lidt dybere sæde, og pudset lidt mere for de små detaljer, men ellers er der ikke den store forskel, bortset fra prisen.


  • #3   27. sep 2009 jamen hvordan er deres pasform? ligger de lige godt på hesten?

    eller er der forskel i det?


  • #4   27. sep 2009 Personligt ville jeg helt klart vælge Bates udgaven, pga den er læder, det er faktisk min eneste grund..
    Dog synes jeg så absolut at Wintec'en sagtens kan følge med til prisen, dog ville jeg vælge en uden Cair, hælder mere til den gammel dags stopning. smiley
    Har prøvet begge sadler på min arme hest, og synes egentlig ike forskellen er så stor, dog føles wintec'en blødere, hvilket selvfølgelig er pga. at den er i kunststof.
    Anbefaling herfra ihvertfald. smiley
    Nu ved jeg faktisk ikke om Bates'en har fast jern, for det har wintec'en nemlig ikke, men dette er jo selvfølgelig en fordel, så sadlen kan tilpasses optimalt. smiley

    Held og lykke med det. smiley


  • #5   27. sep 2009 jamen det ved jeg jo godt alt det... smiley

    havde jeg pengene, købte jeg også klart en bates...

    men er pasformen ens? jer der har prøvet begge sadler på samme hest, er der nogen pasforskel... ?


  • #6   27. sep 2009 hej
    nej det er ikke samme pasform ved de 2 sadler. de er bygget op på 2 forskellige måder jeg endte med at købe bates sadlen og min venninde købte wintec sadlen fordi det dem der lå bedst men vi kan ikke bytte sadel da de slet ikke er ens.


  • #7   29. sep 2009 Det er faktisk den samme sadel, kroge til stigremme osv er på begge flyttet de 5 cm tilbage, Wintec udgaven er bare økonomimodellen af Bates modellen, man kan sagtens holde den billige model som ny, men det kræver ca 5 timer pr gang ( hvis i er nogen der vil vide hvordan så skriv ) Et af problemerne er at det materiale kunst modellen er lavet af, er at man sidder frygteligt fast pga materialet, ud over det er det den eneste kunst sadel der faktisk kan bruges til andet end lc2, så den er et ok køb for prisen

Kommentér på:
bares Isabell Werth versus Wintec ...

Annonce