{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

piger med beriderdrømme {{forumTopicSubject}}

Helt ærligt, der er egentligt ret mange som tror de skal være beridere, skriver overalt at NU skal de begynde, du tjekker deres profil og opdager at de knap nok ved hvad det vil sige at samle en hest. Og de har redet to stævner, en LX dressur og en runde i en U-LE med 8 fejl eller lignende (overdrivelse fremmer forståelsen men disse her forekommer faktisk!)

For det første tøser, skal man ride minimum LB/LA på DISTRIKTSPLAN så jeres "LE til elevstævnet" kan i ikke bruge til noget som helst

Så er der nummer to: "Hvis bare jeg kan låne min frem til en hest som går LA/MB skal jeg nok komme ind" og nej. En af mine veninder red på en hest som gik MA dressur og Grand Prix springning og pga. en minimal fejl fra hendes side, kom hun ikke ind. Og hun er ellers virkelig dygtig!

Synes også lidt for mange af mine ridebekendtskaber vil være beridere. Selvom de som sagt også går ind under ovennævnte. Suk. For MIG skal berideruddannelsen være en ELITEUDDANNELSE!! Vi skal ikke lave middelmådige/dårlige ryttere og undervisere. Altså en eksamen som berider skal være et slags "JEG ER MEGET TALENTFULD OG MEGET DYGTIG" i stedet for en "Nu er jeg berider, ligesom de 50.000 andre"

Så debat om berideruddannelsen, i en ordentlig tone, naturligvis =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  piger med beriderdrømme
  • #1   28. sep 2009 Det er ikke kun ridningen der skal være på plads..
    Man skal være klar til 16-18 timers LORTE arbejde HVER dag i de 6 år man er under uddannelse. Berideruddannelsen er bestemt ikke en dans på roser og masser af ridning hver dag..

Har været på stutteri og arbejde sammen med dem med beriderdrømme.. og arbejdet kører sq en ned psykisk..

• #2   28. sep 2009 ' det lyder ret underligt, for jeg havde en veninde, der søgte ind og KOM ind på skolen, og hun havde da ikke redet andet end lc1 eller sådan noget på en rideskolehest. Og hun fortalte os, at der var nogle, der ikke engang kunne letridning, som var der..

• #3   28. sep 2009 TRILLO 8D . : Det er ikke det at komme IND på skolen der er svært. Men efter 6 mdr på en grundforløb kommer en optagelsesprøve for at fortsætte og DER kræves der noget LB/LA på distriktsplan før du må gå op til prøven

Det undrer mig ikke! Nogle er simpelthen ikke realistiske mht. deres drømme!

• #4   28. sep 2009 så er det vist ikke berideruddannelsen. der er meget klare adgangskrav Læs evt. her: (link fjernet)

• #5   28. sep 2009 Ikke for noget, men faktisk, er det ikke så frygteligt som beskrevet.

Hvis man ser på hvordan berideruddannelsen er sammensat, er det faktisk rimelige krav der bliver stillet for at komme videre, til den første læreplads, det er da klart der bedømmes, men hårdere er bedømmelsen altså heller ikke.

Det der gør det hårdt, er alle de stald job folk tror de bliver nødt til at tage før, hvor arbejdsgiveren på det groveste udnytter dem, heldigvis bliver der færre og færre af den slags for arbejdsgiverne har ikke råd til at betale bøderne.

Men jeg vil så give trådstarter ret i at det virker en anelse urealistisk, at mange vælger den drøm for fremtiden, med to starter i ld uden galop fordi de engang har klappet en hest der gik la, og at der er en ponymor der har fortalt dem de sidder pænt i skridt.

• #6   28. sep 2009 de har vel lov at drømme, måske de bliver klogere når de når de skal til at vælge uddannelse.

• #7   28. sep 2009 Pernille I : Enhver kan starte på grundforløbet til berideruddannelsen men efter de 6 mdr på skole skal du til en optagelsesprøve og DER gælder kravene ra DRF pludselig og det er LA dressur og LB springning kunne jeg se smiley

• #8   28. sep 2009 ja sorry, troede hun mente at veninden var kommet ind på berideruddannelsen.

• #9   29. sep 2009 La i dressur og Lb i spring er vel heller ikke et unåeligt mål, men som en siger så skal de have lov til at drømme, jeg syntes bare det er svinsk at der er mennesker der bruger deres drømme, og ansætter dem som staldhjælp, til min løn, og max arbejde.

Og nogen mennesker kan jo ikke ride en La dressur, men behandler deres heste godt, og bliver gode skovtursryttere, og senere når de får børn bliver de uundværlige bestyrelsesmedlemmer eller frivillige på anden måde i ungernes klubber smiley

• #10   29. sep 2009 Man har vel lov a drømme, det var da også min drøm, da jeg red rideskole heste.. !
    Alle har en drøm, ofte er den ikke til a nå.
    smiley Vi alle har vel drømt om a blive en fin prinsesse og bo på et slot.. And thats never happend...

• #11   29. sep 2009 "For MIG skal berideruddannelsen være en ELITEUDDANNELSE!! Vi skal ikke lave middelmådige/dårlige ryttere og undervisere" - Nej, og netop derfor er kravene som de er - MEN jeg vil nu hellere have en middelmådig underviser, som kan undervise mig i korrekt ridning fremfor en "dygtig" som kan knække nakken på hesten og få den MA niveau i løbet af no time(hvor hesten så hverken har bæring, skub eller rygsving)...

• #12   29. sep 2009 Mia S.
    Der findes altså også utrolig dygtige beridere, hvor det ikke bare handler om a knække nakken... Jeg får undervisning ved en, og han er super dygtig, og man kan tydligt mærke på hesten, a det er det rigtige han ber en om...

• #13   29. sep 2009 Gider dig helt ret (Starteren af tråden)
    Forstå slet ikke hvorfor så mange PIGER i det hele taget vil ind på den. De kommer alligevel ingen vejne, fordi de ikke har de samme benkræfter osv. som mænd. Også kan i sige hvad i vil, men der findes ikke ret mange damer på højt plan (:

Det er utrolig svært at leve af heste, om du er mand eller kvinde!
    >:D

• #14   29. sep 2009 Team Lindegård - Ja, selvfølgelig går der det. Der findes også super dygtige amatørryttere, som er langt bedre end uddannede beridere - så hvorfor skærer alle over én kam???
    Jeg har aldrig påstået at der ikke findes dygtige beridere, men derimod sagt at jeg vil hellere have en ordentlig middelmådig underviser, som kan undervise i korekt ridning, end "dygtig" berider som kan knække nakke og sind!

• #15   29. sep 2009
    Forstår i det hele taget ikke den der big deal om at folk alle sammen vil være berider.
    Om man så bliver berider og færdiggøre uddannelsen så er der ikke nogen garanti for at man kan leve af heste - som de fleste der vil have den uddannelse vil. Det er stadig skide svært og få job, tjene pengene, få et omdømme og leve af det.

• #16   29. sep 2009 Mia S : En elite underviser som knækker nakken og smadrer hesten er jo netop hvad jeg kalder en DÅRLIG underviser

En middelmådig som du kalder den, som lærer dig at ride godt ER jo netop en "eliteunderviser"

*Lacugo* Christina *Team Bak* * : Dårlig tråd? Lad dem drømme, men vær dog REALISTISKE i uddannelsesvalg. Like det er 6 mdr. spild af tid, hvis man nu, som flere der starter på den, knap nok kan sin grundridning. Og før i kommer med den der "for at lære noget mere" lærer man altså MEGET mere af at finde en god stald end man gør på sådan en skole smiley

• #17   29. sep 2009 Jeg mener at alt for mange unge piger er meget urealistiske og ser for rosenrødt på uddannelsen.
    Vi har efterhånden haft mange piger ansat, der enten var færdige med grundforløbet eller snart skulle til optagelsesprøven + et par der lige var optaget. Alle som en har måttet opgive deres uddannelse!

De har simpelthen ikke gjort sig klart hvor hårdt arbejde det er. Før i tiden sagde man at beriderelever skulle muge (staldarbejde) 30% af tiden, undervise 30% af tiden og ride 30% af tiden, og sådan er det stadig de fleste steder. Det er som regel i nogen meget lange arbejdsdage. Pigerne har ofte slet ikke fysik til at kunne muge i 30 bokse, ride 10 + heste og undervise i 2 - 5 timer 5 - 6 dage i ugen. Det er bare ikke det samme som at muge og ride 2 heste som de fleste er vandt til.

• #18   29. sep 2009
    Grydstengaard ! - You said it.

• #19   29. sep 2009
    Tror det hun mener er at pigerne ikke er klar over hvor hårdt det er, men at de tror at det er ren dans på roser og at man bare skal ride en masse heste, bliver undervist, undervise og blive rost til skyerne hele tiden.

Men sagen er jo en helt anden, som jeg ikke vil mene en spinkel pige på 170cm der vejer 54kg med dårlig selvværd kan - for det første så fysikken, det kræver sku noget at kunne muge så meget ud, det kræver noget psyke at kunne tage imod kritk og have selvkritik..

• #20   29. sep 2009 Altså folk har vel lov til at drømme, bare fordi at man rider LC 1 (eller de små klasser) Som 10-12 årig betyder det jo ikke at man kan blive en god rytter når man bliver ældre og får en bedre pony/hest?!

Bare min mening! Og nu ønsker jeg ikke få noget lort i hovedet af nogen herinde tak smiley

• #21   29. sep 2009 de skal da have lov og drømme, de finder jo nok ud af at deres drøm er svær at opnå.

• #22   23. okt 2009 Tøser smiley
    rolig, det er meget forskelligt.
    du kan slå op på nettet, og der står Min. mb i både spring og dressur efter de 4 år som ridelære.
    der er en masse krav, tror det afhænger af hvor du søger ind smiley

• #23   12. aug 2010 hmm tænker bare det er da lige meget hvor dårlig man er når man kommer ind ,, for man kommer ind for at lære det ikke for at side på en gynge hest og glo men for at lære noget det er da fuldstændig lige meget med hvad med så rider . for man kommer ind for at lære det

Kommentér på:
piger med beriderdrømme

Annonce