14. jul 2007 Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.238
piger med beriderdrømme {{forumTopicSubject}}
Helt ærligt, der er egentligt ret mange som tror de skal være beridere, skriver overalt at NU skal de begynde, du tjekker deres profil og opdager at de knap nok ved hvad det vil sige at samle en hest. Og de har redet to stævner, en LX dressur og en runde i en U-LE med 8 fejl eller lignende (overdrivelse fremmer forståelsen men disse her forekommer faktisk!)
For det første tøser, skal man ride minimum LB/LA på DISTRIKTSPLAN så jeres "LE til elevstævnet" kan i ikke bruge til noget som helst
Så er der nummer to: "Hvis bare jeg kan låne min frem til en hest som går LA/MB skal jeg nok komme ind" og nej. En af mine veninder red på en hest som gik MA dressur og Grand Prix springning og pga. en minimal fejl fra hendes side, kom hun ikke ind. Og hun er ellers virkelig dygtig!
Synes også lidt for mange af mine ridebekendtskaber vil være beridere. Selvom de som sagt også går ind under ovennævnte. Suk. For MIG skal berideruddannelsen være en ELITEUDDANNELSE!! Vi skal ikke lave middelmådige/dårlige ryttere og undervisere. Altså en eksamen som berider skal være et slags "JEG ER MEGET TALENTFULD OG MEGET DYGTIG" i stedet for en "Nu er jeg berider, ligesom de 50.000 andre"
Så debat om berideruddannelsen, i en ordentlig tone, naturligvis =)
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Man skal være klar til 16-18 timers LORTE arbejde HVER dag i de 6 år man er under uddannelse. Berideruddannelsen er bestemt ikke en dans på roser og masser af ridning hver dag..
Har været på stutteri og arbejde sammen med dem med beriderdrømme.. og arbejdet kører sq en ned psykisk..
dec 2004
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.898
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.238
Det undrer mig ikke! Nogle er simpelthen ikke realistiske mht. deres drømme!
dec 2006
Følger: 89 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 100 Svar: 611
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 94
Hvis man ser på hvordan berideruddannelsen er sammensat, er det faktisk rimelige krav der bliver stillet for at komme videre, til den første læreplads, det er da klart der bedømmes, men hårdere er bedømmelsen altså heller ikke.
Det der gør det hårdt, er alle de stald job folk tror de bliver nødt til at tage før, hvor arbejdsgiveren på det groveste udnytter dem, heldigvis bliver der færre og færre af den slags for arbejdsgiverne har ikke råd til at betale bøderne.
Men jeg vil så give trådstarter ret i at det virker en anelse urealistisk, at mange vælger den drøm for fremtiden, med to starter i ld uden galop fordi de engang har klappet en hest der gik la, og at der er en ponymor der har fortalt dem de sidder pænt i skridt.
dec 2006
jul 2007
dec 2006
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 94
Og nogen mennesker kan jo ikke ride en La dressur, men behandler deres heste godt, og bliver gode skovtursryttere, og senere når de får børn bliver de uundværlige bestyrelsesmedlemmer eller frivillige på anden måde i ungernes klubber
dec 2005
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 509
Alle har en drøm, ofte er den ikke til a nå.
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
dec 2005
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 509
Der findes altså også utrolig dygtige beridere, hvor det ikke bare handler om a knække nakken... Jeg får undervisning ved en, og han er super dygtig, og man kan tydligt mærke på hesten, a det er det rigtige han ber en om...
dec 2006
Følger: 199 Følgere: 190 Heste: 14 Emner: 43 Svar: 665
Forstå slet ikke hvorfor så mange PIGER i det hele taget vil ind på den. De kommer alligevel ingen vejne, fordi de ikke har de samme benkræfter osv. som mænd. Også kan i sige hvad i vil, men der findes ikke ret mange damer på højt plan (:
Det er utrolig svært at leve af heste, om du er mand eller kvinde!
>:D
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.955
Jeg har aldrig påstået at der ikke findes dygtige beridere, men derimod sagt at jeg vil hellere have en ordentlig middelmådig underviser, som kan undervise i korekt ridning, end "dygtig" berider som kan knække nakke og sind!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Forstår i det hele taget ikke den der big deal om at folk alle sammen vil være berider.
Om man så bliver berider og færdiggøre uddannelsen så er der ikke nogen garanti for at man kan leve af heste - som de fleste der vil have den uddannelse vil. Det er stadig skide svært og få job, tjene pengene, få et omdømme og leve af det.
jul 2007
En middelmådig som du kalder den, som lærer dig at ride godt ER jo netop en "eliteunderviser"
*Lacugo* Christina *Team Bak* * : Dårlig tråd? Lad dem drømme, men vær dog REALISTISKE i uddannelsesvalg. Like det er 6 mdr. spild af tid, hvis man nu, som flere der starter på den, knap nok kan sin grundridning. Og før i kommer med den der "for at lære noget mere" lærer man altså MEGET mere af at finde en god stald end man gør på sådan en skole
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Vi har efterhånden haft mange piger ansat, der enten var færdige med grundforløbet eller snart skulle til optagelsesprøven + et par der lige var optaget. Alle som en har måttet opgive deres uddannelse!
De har simpelthen ikke gjort sig klart hvor hårdt arbejde det er. Før i tiden sagde man at beriderelever skulle muge (staldarbejde) 30% af tiden, undervise 30% af tiden og ride 30% af tiden, og sådan er det stadig de fleste steder. Det er som regel i nogen meget lange arbejdsdage. Pigerne har ofte slet ikke fysik til at kunne muge i 30 bokse, ride 10 + heste og undervise i 2 - 5 timer 5 - 6 dage i ugen. Det er bare ikke det samme som at muge og ride 2 heste som de fleste er vandt til.
sep 2007
Grydstengaard ! - You said it.
sep 2007
Tror det hun mener er at pigerne ikke er klar over hvor hårdt det er, men at de tror at det er ren dans på roser og at man bare skal ride en masse heste, bliver undervist, undervise og blive rost til skyerne hele tiden.
Men sagen er jo en helt anden, som jeg ikke vil mene en spinkel pige på 170cm der vejer 54kg med dårlig selvværd kan - for det første så fysikken, det kræver sku noget at kunne muge så meget ud, det kræver noget psyke at kunne tage imod kritk og have selvkritik..
aug 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 450
Bare min mening! Og nu ønsker jeg ikke få noget lort i hovedet af nogen herinde tak
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.420
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Svar: 2
rolig, det er meget forskelligt.
du kan slå op på nettet, og der står Min. mb i både spring og dressur efter de 4 år som ridelære.
der er en masse krav, tror det afhænger af hvor du søger ind
mar 2008
Følger: 51 Følgere: 52 Heste: 10 Emner: 4 Svar: 21
piger med beriderdrømme