{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

strøelse igen igen {{forumTopicSubject}}

da jeg jo flytter til England inden nytår skal jeg have købt ind til opstart af mine bokse der ovre...

jeg har brugt træpiller (gør ikke pt) som jeg syntes var rigtig næmt og lugtfri...

jeg har også været glad for spåner, som giver en blødere seng, men som altså er lidt mere vanskelig at holde "hvid", da det ikke er så let at muge i som pillerne...

hende som har stalden der ovre nu bruger hamp... jeg syntes boksene ser møjbeskidte ud.

jeg er ikke meget for at muge i halm, men i England sælger de snittet halm i pakker... du kan enda købe snittet halm blandet med spåner...


Mine krav til strøelse er simple... det skal MAKS tage 15 min at tage ud pr boks... boksen skal være LYS (dette udelukker tørv)...


hvad bruger I som opfylder mine krav?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strøelse igen igen
  • #1   12. okt 2009 Træpillesmuld / træpiller smiley

    Vi har prøvet tørv men det er mørkt og ser beskidt ud - plus at jeg synes det hurtigt kommer til at lugte..


  • #2   12. okt 2009 jeg er også selv ret begejstret for træpiller, men syntes at sengen bliver ret hård

  • #4   12. okt 2009 Jeg har haft utrolig meget glæde af spåner.. det er lugtfrit, tager man klatter hver dag holder det sig os hvidt det er ihvertfald min erfaring med det:) mine står i løsdrift, og tager jeg klatter hver dag kan jeg nøjes med at muge i bund 1gang om måneden og der er det endda stadig okay hvidt:)

  • #5   12. okt 2009 vender pillerne? ja det har jeg så ikke gjort jeg har netop fået at vide amn ikke må rode op i det, men bare skal grave til bunden der hvor der kommer tispletter til overfladen....

    altså pt hælder jeg mest til spåner tror jeg, simpelthen fordi at pillerne laver så fast en bund...

    men jeg kan sagtens overbevises om andet hvis der er gode + sider.... dog ikke tørv eller spagnum.


  • #7   12. okt 2009 Vi bruger selv hamp , og det er super synes jeg ! smiley MEGET nemt at muge i - nemmere end spåner, halm osv. (Har prøvet alle dele)
    Det ser lidt mørkt ud men ikke så meget igen, og det suger rigtig godt og lægger en god bund!, det er altid tørt og ikke vådt og ulækkert og desuden støver det overhoved ikke og sviner heller ikke nær så meget som spåner og halm smiley

    (Det handler jo om hvor god man er til at muge, hvor mørkt det bliver smiley
    Min ponys er lige så mørkt som spånerne var, og jeg muger pænt, men bruger alligevel maks 5 min hver dag smiley


  • #8   12. okt 2009 vinter byg halm er mere gult end andet:) boksen er kun beskidt hvis man er nærrig med halmen.:)

  • #9   12. okt 2009 Jeg er og vil altid være fan af spåner.. Jeg syntes det er nemt, hurtigt og en god økonomisk løsning..
    Og det med at den ikke forbliver hvid tror jeg bare du skal glemme lidt. Den må godt være gylden.. Jeg vender min boks hver dag, og hvis man er helt hysterisk så kan man jo bare strø en lille smule rent på toppen ofte.. Når ugen er omme giver det næsten det samme i forbrug..


  • #10   12. okt 2009 Min stod på halm og de nye kommer også til det, og derfor har jeg ikke rigtig erfaring med andet.

    Som Linda siger er byghalm meget mere gult, og ser pænere ud, dog suger det af H til og det er jo en ulempe.
    Men jeg håber da du får en afklaring på hvad du skal bruge smiley


  • #11   12. okt 2009 jeg er nok det man kalder helt hysterisk.... det kan sagtens tage mig godt 10 min at muge en boks, og da jeg brugte spåner brugte jeg 2 pakker om ugen til en normal 3x3 boks

  • #13   12. okt 2009 de priser jeg kommer til at køre med i england er 80kr pr pakke spåner, og 2400kr for et ton træpiller.... så tror faktisk træpiller koster mere at bruge

  • #14   13. okt 2009 Du kan jo også kombinere de 2 ting. Træpiller nede til at suge og spåner ovenpå så det er lækkert, lyst og blødt. Træpiller suger jo rigtig godt og derved sparer du på dine spåner. Bare en ide, for min nye hoppe står således. Det var dem der har hende stående, der syntes det var en god ide.. Det er prøvet og indtil videre virker det rigtig godt..

Kommentér på:
strøelse igen igen

Annonce