Ungheste {{forumTopicSubject}}
Min mor er opvokset med heste og fik selv et føl i fødselsdagsgave på et tidspunkt imens hun boede hjemme. Nu er det min tur til, at få hest, jeg er bare i kategorien nybegynder og har egentlig ikke så meget forstand på det - ENDNU! Jeg har fået afvide af flere, at det kan let gå galt med ungheste, hvis man ikke ved, hvad man skal og ikke skal. Men hvad er det, der kan gå galt? Hvad er det man skal og ikke skal og hvad er det man skal holde øje med?
Jeg har aldrig fået ordenligt svar og det vil jeg altså nu.
Er det helt utænkeligt, at en nybegynder og stadig ret uerfaren kan få noget godt ud af, at købe en pony fra føl af?
Det jeg skal med den her pony, er at træne den for sjov.. Opbygge et venskab.. Udsigten ligger ikke direkte på ridning, men også det en dag.:)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 57
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 113 Svar: 894
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.404
Hvis din mor har forstand på heste og har arbejdet meget med dem, så kan hun give en hjælpende hånd. Men jeg synes du skal kæbe rolig hest der lige er nogle år ældre (:
Sådan en som Jolene, hun var for et år siden, da hun var 1-1½ direkte farlig at bevæge sig ind til og tage i snor. Sparkede efter os hvis hun ikke fik sin vilje, hvilket hun jo aldrig gjorde. Idag er hun den roligstehest, roligere end Maj (: Jeg er sikker på at en "nybegynder" ikke kunne have klaret problemet
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 12 Svar: 341
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 208
maj 2006
Følger: 125 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 12 Svar: 341
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.895
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Men ved din mor en masse om det og er klar til at hjælpe så tror jeg godt det kan gå..
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774