435 visninger
|
Oprettet:
ØV ØV ØV SNØØØFT {{forumTopicSubject}}
Ja undskyld men skal bare af med det ! ! !
Min Josephine (lille shetlænder hoppe) Har for andet år i træk tabt sit føl. . . hvad sker der lige???
Sidste år var det faktisk ca. samme tidspunkt på året hun tabte hendes føl også igen i dag . . . er virkelig ked af det for glædede mig virkeligt anormt meget til at skulle have sådan en lille shetterføl.
Hvad går der galt, kan hun mon bare ikke holde på dem eller?? Er her nogle kloge hoveder der kan svare mig på det????
Øv hvor er det træls
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1367 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.476
Men tror ikk det er sundt for hende, hvis i prøver igen.
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Men synes du skal få en dyrelæge til at tjekke den
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
måske er der noget galt?
dyrlæge, det er det rareste, at få et proffesionelt svar(o:
-held & lykke.
en anden gang, så husk en sigende overskrift.
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 128 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.694
For hvis hun skal i fol igen , så kan du give hende Regumate for at holde føllet, der er nogle hopper der ikke kan producere det hormon selv, som gør at de kan holde på føllet, det hjælper Regumate med. De skal have det i 120 dage.
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
ellers skulle du måske få tjekket hende om hun er for løs/åben bagtil? hvis der den vej kan komme bakterier ind kan de også kaste..
hvis dette er tilfældet kan de blive syet bagtil så der ikke kommer bakterier ind.
noget helt andet kan være foderet..
jul 2008
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 30 Svar: 207
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Jeg ville få hende undersøgt. af dyrlægen.
Få evt. taget en livmoder biopsi. Nogle virus-sygdomme sætter sig i krypterne i slimhinden, og går på karrene i morderkagen. Dette betyder at føllet tabes længere henne i drægtigheden end ved eks. bakterielle infektioner.
Fik i taget en svaberprøve på hende sidste år da hun tabte??
Når en hoppe taber sit føl uden grund, skal man altid i det mindste få foretaget en svaberprøve, inden man forsøger at ifole igen.
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 2 Svar: 1
hvis det er naturlig bedækning kan hun have en infiktion i børen som gør at hun taber føllet.
prøv at få hende undersøgt, det kan tit hjælpe på mange spørgsmål.
hilsen frede avleren.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 4
Tusinde tak for jeres hjælp . . . Har lige haft dyrlægen ude at tjekke hende og han mener det hele ser fint ud, hun får det rigtige foder som jeg iøvrigt havde fået lagt en foderplan hos ham da hun var ifolet sidste år, da han tjekkede hende efter tabet sidste år så det hele perfekt ud , så han kunne desværre ikke sige hvorfor hun har tabt hverken sidste gang eller denne her gang. han mener at vi skal prøve igen også skal vi prøve med det Regumate, som i anbefalede. og hvis det ikke lykkedes denne gang vil vi kasterere vores hingst så det ikke sker igen.
hun har været omkring i 6 mdr. i år og 5 mdr. sidste år.
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
min hoppe kan ikke holde på føllet så snart hun bliver bedækket med ibi light, det er underligt, men nogle kan bare ikke sammen,
ØV ØV ØV SNØØØFT