{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

3-rings vs. 3-delt {{forumTopicSubject}}

Hey all .

Er der den helt store forskel på et 3-delt 3-rings bid og et normalt 3-delt bid ?

Hvis man sætter tøjlerne i den store ring, så minder de jo egentlig meget om hinanden.. ikke ?

På 3-ringen kan den ring tøjlen sidder i stadig ikke dreje rundt som det kan på det normale, og den trækker stadig lidt i nakken (eller hvad?) .. men hvor meget "trækker" den ? Hvor meget hårdere er det ?
- Ved godt at man ikke kan sætte eksakte ord eller tal på det, men prøv alligevel xD

3-delt 3-rings
http://horze.dk/images/products/41/7/13025_M.jpg

3-delt
http://horze.dk/images/products/41/7/13015_L.jpg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3-rings vs. 3-delt
  • #1   9. nov 2009 hvis du sætter tøjlerne i de helt normale ringe i 3-ringsbidet så virker det som normalt bid, jo længere ud du sætter tøjlerne i de andre ringe jo stærkere bliver bidet. Du ville nemt kunne mærke forskel.
    Hvis din hest kan rides på alm bid, så synes jeg bestemt ikke du skal komme 3-ringsbid på den...

• #2   9. nov 2009 3 rings er den del hårdere, min bakkede helt af da hun fik et på (det var endda kun 2 rings).

Min holdning er at alle heste kan rides i et alm bid, det er et spørgsmål om træning.

Jeg bruger altid alm tredelt fremfor alm todelt.

• #3   9. nov 2009 <b>{*Linda&Creso*} .</b> & <b>Sanne K</b>
    Tror ikke I forstår mit spørgsmål .

Jeg ved godt hvordan et 3-rings fungerer, men jeg spørger om hvor hårdt det er i <i>forhold</i> til et 3-delt .

- Det har intet med min hest at gøre, bare min viden smiley

• #4   9. nov 2009 Det er MEGET hårdere! smiley

Et tredelt er et af de blødeste bid der er (blødere end et todelt), hvor pessoabid er et langt hårdere bid.

• #5   9. nov 2009 <b>Sanne K</b>
    Også hvis man sætter tøjlerne i den store ring ?
    .. for så minder det jo om et 3-delt muffebid .

(link fjernet)

• #6   9. nov 2009 Så er der selvfølgelig knap så stor forskel, men dog stadig lidt da den øverste ring (op mod ørerne) lægger tryk i nakken.

Men det ville heller ikke give nogen mening at ride med det, hvis man ikke brugere ringene til noget.

Du må heller ikke ride dressur med det til stævner, det må du med alm tredelt og tredelt muffebid.

• #7   9. nov 2009 <b>Sanne K</b>
    Det er jo det jeg har skrevet i mit først indlæg .. x)

<b>*Brownie - Både min yndlingskage og pony! smiley <3* .</b>
    Tror du mere det er tryk i nakken, og det kan jeg ikke se .. hmm, måske jeg skal prøve at gøre det du skriver, men istedet lægge nogle fingre ind inder nakkestykket. hmm..
    - Hvad er "fullcheck" ?

• #8   9. nov 2009 <b>*Brownie - Både min yndlingskage og pony! smiley <3* .</b>
    Aah, et "jagtbid" . har aldrig rigtig forstået dets funktion. Er det meningen at de der stænger skal skubbe på hestens side, når man drejer den ?

Kommentér på:
3-rings vs. 3-delt

Annonce