{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Voldsomt generet af dækken&sadel :( {{forumTopicSubject}}

Min søde unghest Giza, som ellers altid er fit for fight, har de sidste mange uger været rigtig træls hvad angår dækkener, sadler og gjorde smiley

- hun bider for at sige det lige ud, når du giver sadel på, flytter på dækkenerne eller spænder gjord.

Hun har haft gjordkramper siden hun var i tilridning august-08, dog oftest i mindre grad. Men selvom jeg spænder langsomt, trækker med hende og spænder igen og stiger op via en skammel, sten og andet så er hun virkelig blevet muggen de sidste par uger s:

Ryggen er tjekket, der er intet at komme efter, både springsadlen og dressursadlen blev tjekket for mindre end tre uger siden og de lå helt efter bogen. Rider pt. med bløde lædergjorde med elastik i begge sider og overvejer lidt om lammeskind udenover evt. kunne være en mildere løsning mod gjordkramperne?

Dækkenerne passer også bare, hun har ingen skavmærker og virker ikke synligt generet ellers, kun når de skal af /på eller jeg retter på dem s:

Hvad gør man i sådan en situation?
Hvad ville I gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsomt generet af dækken&sadel :(
  • #1   20. nov 2009 det skal dertil siges at hvis du strigler eller rører hende på kroppen (ALLE steder) siger hun intet, du kan trykke, skubbe, gnubbe og nusse, det er der intet i vejen for.

  • #2   20. nov 2009 Min traver lider også meget af gjord kramper. Så han forbinder sadle med noget dårligt, han bed også i starten men trænet med ham sadle på spænde et hul stå lidt også fik han den af igen.
    han har døjer stadig med gjord kramper, men bider ikke eftre mig mere, ørene ligger han tilbage.
    En god ide er at strigle sadle leje som det første også på med sadlen, så kan man rense hove tage et hul , strigle mann og tag et hul mere osv osv, så laver du noget med hende hele tiden, måske hun får tanken lidt væk.

    Me hvorfor hun gør det med dækken også er et godt spørgsmål, måse er det er bleven en dum vane nu el.


Kommentér på:
Voldsomt generet af dækken&sadel :(

Annonce