{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

tage dækkenet af igen nu?! {{forumTopicSubject}}

er det overhovedet muligt at tage dækkenet af en hest som har haft det på i godt 2 måneder, og nu er oppe og gå med 340 gram?!

- hun har mega meget pels på halsen og hader virkelig sit dækken, hun bider og napper når hun får det på smiley og virker sådan rigtig irritereret s:

Er der muligt at tage det af hende? eller vil det være helt hen i vejret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tage dækkenet af igen nu?!
  • #1   25. nov 2009 Jeg ville ikk selv gøre det for hun har jo ikk sat den pels hun har brug for at sætte for at holde varmen..

Den eneste mulighed jeg kunne forestille mig ville være give den mere foder så den har energi til både at holde sig i den figur den er i nu, for eller vil den kun bruge foderet på at sætte pels og vil så tabe sig..
    Og så trappe ned med hvor mange gram der er i dæknet, så den sætter pels lidt af gangen samtidig med den for foder nok til at kunne holde sin form og sætte den pels den har brug for

• #2   25. nov 2009 Vores gamle travhoppe var vant til at gå med dækken, så det foder hun fik mens hun ikk havde dækken på gjorde at hun brugte alt energien på at sætte pels.. og derfor tabte hun sig enormt..

Så vi måtte smide dækken på hende og sætte hende op i foder.. hvilket jo er pænt nedern.. men vi blev nød til at smide dækken på i det hun ellers ville tabe sig yderliger og det ville vi helst undgå

• #3   25. nov 2009 Jeg tror os hun kommer til at fryse og blive syg smiley

• #4   25. nov 2009 Hun er ikke tynd eller noget, men i bedste form smiley

• #5   25. nov 2009 ja men det kan bar hurtigt ændre sig hvis ikk den for nok foder til både at sætte pels og holde den form den har..
    For en hest vil automatisk vælge at sætte pels først..

Så jeg ville personligt ikk gøre det.. ville være for bange for at jeg ville ende med en syg hest eller tynd hest

• #6   25. nov 2009 vend hende af med det , læg tyndere og tyndere dækken på , indtil hun er vandt til at gå uden (:

• #7   25. nov 2009 Hun kommer ikke til at skulle yde når dækkenet tages af hvis det er, hun har 1½ uge igen med træningen, så for hun pause i 2½ måned hvorefter vi starter langsomt op igen smiley

- Så alt det foder hun for nu, til brug af energi til træningen nu, bliver hun ved med at få, så hun kan bruge det til pels evt.?

Men har aldrig prøvet det med at tage dækkenet af igen, synes bare det er synd at hun skal gå med det når hun nu ikke skal rides i 2½ måned og det var derfor hun havde det på, men at hun bare hader det helt vildt s:

• #8   25. nov 2009 Okay så kan du som skrevet vende den af med at have det på ved at give den et dækken på med mindre fyld i og sådan hele tiden så den lidt efter lidt sætter pels og til sidst har nok pels til at undvære dæknet

• #9   25. nov 2009
    Når hun ikke er klippet vil jeg godt mene du kan. Da hun selv så vil sætte mere pels hvis det er nødvendigt. Bare trap ned i gram også se på om hun fryser.

• #10   25. nov 2009 Det kan du godt for vejret er ret mildt... Hun kommer til at fryse i nogle dage dog, så hold øje med at hun ikke bliver snottet eller virker utilpas!

• #11   25. nov 2009 Som en anden siger, trap stille ned igen med fyld i dækkenet : ) Min går med et regndækken, og har det ganske fint. Han har godt nok også en fin pels indenunder, men ikke overdrevet.

• #12   25. nov 2009 jeg fik 2 ponyer ind fra fold i søndags med vindkolik pga. regn og blæst...de har begge meget vinterpels....så jeg vil bestemt ikke gøre det med mindre du har råd og lyst til at betale regningen fra dyrlægen.
    Du har jo givet den dækken på for at den ikke skulle få pels...og pelsen sætter sig altså ikke på hverken 2 dage eller en uge...så kan det godt være vejret er mildt men prøv at stille dig ud i blæsevejret uden jakke og se hvor længe du kan holde varmen ;o))
    Jeg ville ikke gøre det...bestemt ikke

• #14   25. nov 2009 Ellen H vi er helt enige om at dækkenet som regel er pylderi men nu har den jo fået dækkenet på....så fanger bordet...jeg ville efter min oplevelse i søndags med 2 ponyer med store smerter i hvertfald ikke eksperimentere men bare sige at ok så laver jeg det om til næste sæson

• #15   25. nov 2009 Den eneste grund til at tage det af igen, er jo netop at hun ikke kan lide at have det på. Hun HADER det virkelig og nu hvor hun ikke skal bruges de næste 2½ måned, synes jeg selv at det er synd at hun går med det, når hun nu hverken har behov eller bryder sig om det.

- har selv haft heste med vindkolik osv. og så drastisk bliver det skam heller ikke, bare noget med at hun sådan bevæger sig nedaf så hun ikke skal gå med 340 gram når hun nu ikke har brug for det, også kan vi evt. se om hun kan klare sig uden? kan hun ikke er det da klart at hun får det på igen.

Har det bare lidt dårligt med at hun ikke kan ''være hest'' når hun nu har alle muligheder for det, (lige undtagen dækkenet, det hænger hun jo stadig på s: )

Forresten er det første gang hun i sit liv går med dækken, hun er kun 5 år og har altid haft en fantastisk tyk vinterpels o:

MEN kan jeg godt gøre det, altså prøve eller ej?

(vil gerne have flere svar, da det lige nu er sådan 50/50 s: )

Kommentér på:
tage dækkenet af igen nu?!

Annonce