18. dec 2006 Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 287 Svar: 1.197
DIN mening om POLO !? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen ..
Ja, vi sidder hele tiden og diskutere kandar, rollkur, hård dressur, og brug af de forskellige midler store stjerner bruger mod deres heste..
så nu, hvad synes DU om polo?
Min mening om polo.
jeg synes bestemt det er synd for hesten, sådan som de bremser den op, hiver den i munden, for at få den drejet. men på samme tid, alt det udstyr de har på for at kunne styre. det helt utroligt. og ja. jeg synes næsten det er ubeskriveligt, for en dag er der en af hestene der vil blive ramt, endten af den slå ting, bat. de rider rundt med, ellers den bold som pludselig kommer flydende igenem luften !
SimoneC
nov 2006
Følger: 245 Følgere: 292 Heste: 4 Emner: 507 Svar: 1.771
mar 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 115 Svar: 734
(link fjernet)
(link fjernet)
Prøv at kig overstående billeder..
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 776
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Bryder mig ikke om den vilde kontrontrollede ridning, og ja jeg ser det som ukontroleret når hesten hives rundt i munden og stoppes meget brat op med et hiv i munden.
Den fast spændte martingal der er spændt direkte til hovedtøjet, de finurlige bid og ridningen i det hele taget tiltaler mig ikke særligt meget.
Samme som mounted games.
dec 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 12 Emner: 40 Svar: 651
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
det kan ski da ikke passe at vi alle skal ride bid-, sadel-, trenseløs for at kunne tilbyde hesten et godt liv!
jeg syntes hverken Polo, Galop, Millitary, Steeplechase, Springning...... er dyremishandling, så længe man ser generalt på det.... der vil ALTID være nogle dårlige ryttere inden for alle disipliner... men fordi disse bringes frem i lyset, behøver hele den omtalte sportsgren vel ikke at være dyreplageri.
rollkur.... hmmmm .... jeg syntes momentvis rollkur (10-15 skridt) er ok til løsgørrelse af dressurhesten... men derfra og så til at ride rollkur i 30min er der jo mile til forskel.
der er gode og knap så gode ting ved alle ridedisipliner... bare fordi man selv rider tur, betyder det ikke at poloheste har et dårligt liv, ikke bliver behandlet ordentligt mm...
den ENESTE ting jeg er imod er rodeo, og det er simpelthen pga den måde de bahandler dyrene på, heste som får stød for at bukke, kalve der brækker nakken ved indfangning med lasso.... det syntes jeg er synd.
ellers er min holdning, så længe hestene trænes korrekt, og så længe de bliver taget hånd om, så kan folk ride hvad de vil.
jeg selv rider MED bid, sadel.... ja nogle gange enda sporer.... hold da op hvor et dårligt menneske jeg er!
POLO heste er fuldblodsheste, derfor den slanke linie... og JO de har fuldt ud den muskulatur som de skal bruge til deres job!
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
lad være med at lyde nedgørende "jeg selv rider MED bid, sadel.... ja nogle gange enda sporer.... hold da op hvor et dårligt menneske jeg er!"
de højeste mestre rider osse med dette, men formår at bruge det korrekt. Hvorfor synes du roll kür er løsgøring? Det er et overstræk?..
Jeg er imod rodeo - ligesåvel om jeg er imod dagens dressur. Det er anerkendt mishandling det vi ser idag. MEN JEG HOLDER AF AT SE DE GODE EKSEMPLER HVOR HESTEN ER STYRET KORREKT- MED BID MED SPORE YOU NAME IT. så længe det foregår ordentligt.
jeg fremhæver dette for ikke at stå ud som hellig bidløs.
poloheste bliver ikke reddet korrekt og jeg er imod dette. Men jeg vil selv gerne ride ( og har redet) jagt og military og jeg har motioneret galopheste i lang tid, så længe der er noget galt med rytteren er der noget galt i velfærden.
jeg tror alle kan vær enige i at man ikke vil se hestene have smerte - men det er få , og desværre ofte bidløse der bliver set som pesten pga vores kommentarer - der kan se på hestens kropsprog korrekt om de har ubehag. alle bør tænke, hvilket de sikkert gør, men nogen folk har bare ikke så meget at tænke med.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Nu ville jeg godt turde ride polo og mounted games, konceptet er sku fint nok og gangteret skide sjovt - men MÅDEN der bliver redet på til taler overhovedet ikke mig samt diverse ekstra hjælpemidler der bliver brugt i polo og ind imellem ses i mounted games, det tiltaler mig heller ikke.
Ville ikke have noget imod det, hvis bare måden der blev redet på var anderledes.
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
Jeg vil langt hellere se polo end jeg vil se rodeo.
Og forresten de der heste i polo er jo totalt bodybuildere ! Mon ikk de er trænet til det ?
Knus Malle
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
det er ikke alle heste der er stærke nok til sige fra. og man kan ikke blive trænet til at blive mishandlet
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
De rider med en hånd, og hvad jeg så blev der styret med vægt og ben tøjlen kun som 'hjælp', jo den sparker måske voldsomt ser det ud til, men det jo 'ponyben' de sparker med, det er jo ikke halt så slemt som en der får krasset et par sporer ind i siden, LANGT FRA! ..
Jo der var en hest der væltede i det våde græs, men der blev da også tjekket om den var halt bagefter, jeg ser sgu også tit heste i spring og military.
Jeg har også hørt at POLO heste er nogle af dem der bliver passet og plejet bedst
nov 2006
Følger: 333 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
okt 2007
Følger: 35 Følgere: 38 Emner: 23 Svar: 34
Håber at høre fra mange der vil vide mere om mounted games og evt selv kunne tænke sig at prøve.
Venlig hilsen Landstræner Signe Sehested
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 245
DIN mening om POLO !?