{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Tørv??? {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg ville høre om hvad folks erfaringer er med Tørv..

Har hørt det skulle give hovbylder og man tit vil få dyrelæge regninger pga bunden bliver våd osv..

Min hest står på det nu, og syntes ikke jeg oplever de problemer.. men vil selvfølgelig ikke have han står på det hvis det giver hovbylder osv'

Håber nogle har nogle erfaringer med det

Janni

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørv???
  • #1   27. nov 2009 Jeg har arbejdet i stald hvor vi havde heste der stod på det, der var ingen problemer med det, heste kan osse få hovbylder ved at stå på alt andet hvis det bliver for vådt da der bliver dannet for meget ammuniaken. Håber det hjalp lidt..

• #2   27. nov 2009 hvis man bare fylder nyt tørt tørv på så det ikke når at blive så vådt er det ikke noget problem. min har stået på tørv, men da det blev for dyr i længden har han fået halm oven på sin tørv bund. hvilken også virker rigtig godt, da tørven optager alt tis, og så forblive halmen tør.

• #3   27. nov 2009 okey tusind tak for svarene.. smiley Kunne heller ikke få det til at passe at de fik hovbylder af det.. for hvad så når de går på fold her om vinteren i mudder osv

• #4   27. nov 2009 Mine har stået på tørv det var rigtigt godt det hjælper mod surstråle : D Og min gamle hoppe som har kronisk lungeproblemer hostede ikke en gang på det : D Rigtig godt : d Lidt dyrt...

• #5   27. nov 2009 vi bruger det med stor succes i vores løsdrift.... Hvis der er enkelte pletter der bliver meget våde, så flytter vi det bare ud i kanten langs væggen, så ligger det der og tørrer igen... Så altså er det kun klatter vi fjerner....

• #6   27. nov 2009 cecilie:

ja kan godt set tørv ikke er så godt hvis man har en hest som vader rundt i boksen smiley men regnede heller ikke med det passede det med hovbylderne

• #7   27. nov 2009 den billigste løsning for mig, og bedste ½pakke om ugen:)

• #8   27. nov 2009 der hvor Rainy stod, stod hestene også på en god bund af tørv.. boksene blev tømt helt ud et par gange om året og der blev strøet ca 1 pakke spåner eller Hamp ud over en gang om ugen..
    Vi fjernede kun klatter og jævnede og har ikke oplevet nogen lugt eller noget..

• #9   27. nov 2009 samme erfaringer som de andre, dog synes jeg det er lidt træls at der ikke må komme stråfoder i tørven ,det forringer levetiden på tørven og risikere at mukne. Det kan være svært at undgå stråfodret bliver blandet i , i en løsdrift som min.
    Men ellers er tørv rigtigt godt men dyrt : (

• #10   27. nov 2009 Jeg tror det kommer rigtig meget an på hvordan hesten står i sin boks, og hvordan man holder boksen. Ikke alle heste egner sig til at stå på tørv.
    Jeg startede med at bruge det sidste vinter, men det fungerede slet ikke til de fleste, så jeg gik over til træpiller, det kunne jeg meget nemmere holde tørt

• #12   27. nov 2009 Tørv suger rigtig godt og er fin som nederste lag .. Du kan evt bruge træpiller ovenpå .. Det gør bunden lysere, nem at fjerne klatter og pillerne holdes tørre da tørven suger det op..
    Hvis tørven er blevet en del våd kan den evt lægges i hjørnet og tørre og kan fint holde i meget lang tid ..
    Halm er ikke godt at stå i da det faktisk ikke er godt for deres fordøjelse.. Vores får wrappet frøgræshalm til at supplere wrappen og det hverken støver eller giver halm mave og er bedre end halm . .
    Så vil råde folk til at bruge andet end halm som strølese selvom det er billigt er det ikke effiktivt ..

• #13   27. nov 2009 Min står på tørv.. har intet problem.. fjerner det våde.. og tager klatter.. og han får nyt tørv hver 14 dag ca.... smiley

• #14   27. nov 2009 Jeg skiftede fra easy strø til tørv, vfor det er meget billigere i længden.
    Heste får ikke hovbylder af at stå på tørv, men af at deres hove ikke bliver kontroleret for sten og grus som kan sætte sig og danne enbetændelsestilstand i hoven.
    Tærv har den egenskab at det er et surt materiale, så det meutralicere ammuniak, og giver en deljlig eftergivene bund, du skal selvfølgelig sørge for at tage meget våde pletter ud, så du ikke ender med at få en sumpet bund i din boks.

Kommentér på:
Tørv???

Annonce