{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre???? :-( (langt) {{forumTopicSubject}}

Situationen er sådan at jeg på nuværende tidspunkt ikke har råd til mine heste smiley

Efter vi har fået barn er vi blevet mere økonomisk bundet.

mine heste plejer at stå på mine forældres hestegård, med de blev skilt og solgte gården for 3 måneder siden...

Jeg har derfor reduceret kraftigt i hesteholdet, og har nu mine 2 babyer tilbage som jeg elsker over alt på jorden.

hos mine forældre betalte jeg intet til mine heste ud over smed... så det var jo en billig omgang.

men nu skal jeg jo til at betale alt selv: opstaldning, dyrlæge, smed, vacc, foder og lign...

Den gård vi har lejet meget billigt skal rives ned om et år, men den er i så dårlig stand at vi ikke kan forsvare overfor voret datter at bo her mere... det er direkte sundhedsskadeligt!

Vi har så fundet en lejlighed tæt på og på samme vej som vuggestuen, men den er ny istandsat, og derfor også en del dyere.. men selv om den er en del dyere så ligger den stadig i den lave ende i forhold til hvad lejligheder koster i området... så jeg tvivler på vi kan finde en billigere en...

Men jeg har nu siddet og lave budget, og jeg mangler 3000 kr om måneden for at få det hele til at hænge nogenlunde sammen... så alternativet er at jeg må sælge hestene hvilket jeg hverken kan eller vil smiley

Mine heste er mine babyer, og de betyder alt for mig... det er dem der giver mig glæde i hverdagen, og jeg ville give min højre arm for dem.
Ja at jeg elsker dem er grunden til at jeg ikke vil... men grunden til at jeg ikke kan er at de begge står skadet/syge.

Estepona har fået konstateret kissing spine og er i gang med et længerevarigt behandlingsforløb, hvor vi om ca 3 måneder ved om han bliver ok igen eller skal aflives... så det er på ingen måder muligt at sælge ham.

Pepita har fået konstateret skæv bækken og drejet nakkehvirvel som er delvist rettet op af kiroprakter... hun har der ud over mange muskelspændinger som vi i form at massage og arkupunktur er ved at løsne op for... hun mangler en enkelt gang ved kiropraktoren og må p.t. ikke rides... hun bliver longeret dyb og lang hver dag for at styrke hendes muskler... ridning må påbegyndes om ca 1 månede... invidere har hun et meget specielt temperament, og kan være rigtig sur og kan også finde på at nappe og lette ben af en... så hun er meget speciel og ikke alle kan omgåes hende, da hun selv vælger ud hvem hun kan lide og hvem hun bestemt ikke kan lide.... så hun er heller ikke bare sådan lige til at sælge, og ønsker ikke at hun kommer et sted hen hvor hun bliver misforstået som er sket før....

Jeg elsker de 2 heste over alt på jorden, og ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op.... jeg har de sidste 3 dage siddet i døgndrift og skrevet budget på alle mulige måder og det VIL BARE IKKE hænge sammen ;-( ;-( jeg aner ikke mine levende råd....

unskylder hvis det blev lidt rodet... det er bare skrevet ned lige fra hovedet, uden at kige nærmere på det.

Hvad havde i gjort???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre???? :-( (langt)
  • #1   27. nov 2009 ååååårh, guuud hvor lyder det bare deprimerende..

    jeg har virkelig ondt af dig, men kan desværre ikke komme på andre muligheder end at få hestene solgt ;/

    snak med din mand om det, han må da have en eller anden forestilling om hvad der skal ske?

    stakkels dig.. Held&lykke.


  • #2   27. nov 2009 Hvis min hest havde kissing spine og vidste at den havde ondt, plus at jeg ikke havde råd til det, så ville jeg lade den aflive.. Det lyder hårdt, men ville ikke vove at sælge en hest med dette da jeg har set så MANGE tilfælde, hvor hesten bliver solgt som selskabs hest og så ender med en rytter på ryggen alligevel..

    Men den anden, så så må du gøre op med dig selv om du virkelig har råd til den? Det er jo enten den eller dit barn, du kan jo evt. få flere timer på dit job, eller et weekend arbejde. Ja det giver mindre tid med familien, men der er bare ikke så mange muligheder...

    Ellers kan du tage chancen og låne hende ud og på den måde holde øje med hende, samtidig med at du ikke har det økonomiske ansvar..


  • #3   27. nov 2009 vi har siddet og vendt og drejet det... vi er begge i vilrede for han ved heller ikke hvad vi skal gøre...

    han er i gang med en uddannelse og det er hårdt med så lidt penge... han er færdig om 6 måneder og så får han jo næsten dobbelt så meget i løn og så er det slet ikke noget problem med hestene... men de næste 6 måneder ser helt og aldeles håbløse ud ;-( Jeg har let til tåre i disse dage smiley


  • #4   27. nov 2009 kan I ikke tage et lån ?

  • #5   27. nov 2009 Og det er virkelig bare en rigtig trist situation for dig.. Kender det kun for godt, bliver også nødt til at flytte min hest og sælge bilen, for at det kan rende rundt herhjemme..

    Det er bare hårdt, føler sgu med dig..


  • #6   27. nov 2009 Hvis du har meget tid så kunne du evt se dig om efter en stald til leje.
    Så kan du udleje et par bokse og tjene ind til dine egne heste på den måde. Jeg havde stort set mine heste gratis da jeg lejede stald. Men det kræver en del tid.
    Ved der også er en del som udlejer lejlighed eller hus + stald nogenlunde billige penge, det ville måske være det letteste at bo ved siden af når du har en datter.

    Og udover det kan du måske ændre lidt i deres foder så de får noget godt men billigt (nu ved jeg ikke lige om dit foder er det i forvejen), for foder kan jo løbe op i maaange penge hver måned.
    Og hold hele tiden øje på nettet efter billig strøelse og stråfoder og køb så vidt muligt når der er rabat hvis man køber en hvis mængde og sådan. Det gjorde jeg også i stalden og sparede et par hundrede kroner hver måned ved at gøre det sådan :O)


  • #7   27. nov 2009 nu vil jeg egentlig ikke sidde og blotte hele mit privatliv, men jeg har i 1½ år haft en svær deppresion, og får en del medicin og kan p.t. ikke arbejde... jeg er på sygedagpenge, og skal i begyndene jobtræning igen til januar hvor jeg skal starte op med et par timer en enkelt dag om ugen... det er hårdt, og jeg føler tit jeg er helt forkert og er sur på mig selv over at jeg ikke "bare" kan som alle andre... men det er en helt anden side af sagen....

    Hesten med kissing spine har p.t. ikke ondt, men om han bliver konkurrance hest igen vides ikke... og hvis han efter endt behandling og genoptræning stadig har ond når han rides i dressuren, så skal vi tage op til overvejelse om han skal gå som hygge/skovturshest eller aflives... så kan ikke tage en beslutning ang. ham endnu.... og solgt bliver han ikke.

    Grunden til at det ikke kan hænge sammen økonomisk er fordi jeg så ung og dum som jeg har været har opsamlet mig en ret stor gæld gennem årene, og betaler lige nu halvdelen af min indkomst til lån... og banken vil på ingen måder hjælpe mig selvom vi om 6 måneder er på højkant igen smiley


  • #8   27. nov 2009 Tror ikke banken vil låne penge til staldleje desværre... Men man kan jo altid prøve, men med de renter idag puha..

  • #9   27. nov 2009 gud hvor har jeg ondt af dig, men kan ikke se andre udveje end at sælge, det bliver helt sikkert hårdt, men du bliver nødt til det.. ;/ ked af det.

  • #10   27. nov 2009 Jeg har flyttet mine heste ud til en veninde hvor de står for sølle 500 kr om måneden inkl. alt på nær foder... den ene får det billigste foder, den anden noget lidt dyere... men kan ikke gøre det billigere ang. hestene end jeg gør nu...

    Ang. lån så er det ikke muligt da jeg skylder så mange penge væk at det er grunden til at vi er så meget på spanden.... havde jeg ikke haft nogen gæld så var alt i den skønneste orden, og så ville vi ingen økonomiske problemer have overhovdet... heller ikke med mig på dagpenge, min man på elevlån og 2 heste... men ak den gæld... den forsvinder jo detsværre ikke bare sådan af sig selv... og med de kæmpe renter, så er det næsten umuligt at se en ende på det smiley


  • #11   27. nov 2009 Jamen sådan som mine heste står nu så tror jeg slet ikke salg er muligt... der er jo ingen der ønsker at købe sig til problemer.

  • #12   27. nov 2009 Jeg sidder jo her og kan blive så gal over at det er sølle 6 måneder der gør det hele.... ja det ville sku være skønt hvis der var nogen der lige havde lyst til at låne mine syge/skadede heste i 6 måneder... men tror det næppe... de skal jo også begge snart i ridning/genoptræning hvilket jo kræver en del arbejde hver dag.


  • #13   27. nov 2009 pengene er jo ikke så vigtige i denne sammenhæng, og jeg er sikker på der er nogen der vil tage sig af dem.

  • #14   27. nov 2009 Hvis din gæld er så stor, er det så ikke muligt at lave en aftale med dine kreditorer om at få ydelsen sat ned i det halve år til i er oven på igen?
    Alternativet er jo, at du ikke kan afdrage på din gæld.


  • #15   27. nov 2009 Ej hvor er det bare træls for dig, får helt ondt af dig, men det er bare en dyrt at have heste, og spec når de skal opstaldes ude!!

    Men hvis jeg stod i dette samme som dig, ville jeg nok sælge hestene, for ens vel og vær og familen kommer i første række.

    Håber virkelig i finder en løsning.


  • #16   27. nov 2009 jeg bruger jo mellem 3 og 4 timer hver dag på at passe, pleje, og træne dem (fra jorden)... jeg elsker de heste og giver dem alt den kærlighed de måtte få, ville slet ikke kunne undvære dem, pengen slå bare ikke til de næste 6 måneder...

    Har da også overvejet at låne hoppen ud (den som ikke har kissing spine) men den har fået beordret 4 sko på, samt en mere kiropraktorbehandling..... og jeg vil slet ikke kunne drømme om at nogen ville tage hende til sig og smide så mange penge i hende, når det ikke var deres egen hest... plus hun jo også har så specielt et temperament.
    Men jeg elsker hende jo præcis som hun er.... ville juble hvis nogen rigtig søde og erfarende heste mennesker ville tage hende til sig og fortsætte genoptræningen med hende og passe og pleje hende med alt hvad der høre til med tid og økonomi, men det er i min verden helt urealistisk.


  • #17   27. nov 2009 du kan jo prøve at låne dine heste ud`? smiley jeg kender 2 der har haft de nærmest samme krise,, og lånte hestene ud til en kvinde smiley der havde de det rigtig godt smiley du kan jo måske stadig se til dem nogen gange ind til krisen er væk smiley

  • #18   27. nov 2009 salg har helt sikkert også strejfet min tanke... men igen hvem vil købe sådan et par heste her??? og der går jo nemt flere måneder før de er solgt.
    og jeg ville da gå helt ned psykisk (mere end jeg er i forvejen) hvis jeg skulle sige farvel til dem.

    Jeg har sat min højtelskede trailer til salg... hvis jeg er så heldig at få den solgt til prisen, så kan de penge skaffe mig overlevelse de næste 6 måneder uden at jeg behøver at sælge hestene... kunne måske så nøjes med at låne den ene ud.


  • #19   27. nov 2009 Nøj, hvor har jeg ondt af dig smiley det er aldrig sjovt bare at have tanke om måske at skulle sælge sine højtelskede heste.
    Ville næsten ønske jeg havde vidst det noget før, da jeg lige har fundet en lånepony, med sko og massør. Så det kan lade sig gøre at finde nogen som vil låne og passe på din hest smiley håber virkelig for dig du finder en løsning hvor du kan beholde dine heste .


  • #20   27. nov 2009 Tror desværre det er ret urealistisk at låne din hest ud med alle de ekstra udgifter når den ikke kan bruges til noget. Og når den så om 1/2 til et helt år er rideklar igen så vil du ha den hjem?

    Ser desværre heller ikke andre udveje end salg


  • #21   27. nov 2009 Men held og lykke smiley

  • #22   27. nov 2009 nej jeg kunne heller ikke i min vildeste fantasi tro at nogen ville være villig til at gøre... men nu har jeg prøvet at lave et par annoncer med lån af hestene.
    Det er nok en helt umulig opgave, men kan bedre se mig selv i øjnene, når jeg ved at jeg har prøvet ALT.....

    så nu prøver jeg.... men er selvfølgelig indstillet på at det slet ikke er muligt.


  • #23   27. nov 2009 jeg ville nok kunne finde penge til den ene tur hos kiropraktoren, men som situationen ser ud nu har jeg ikke råd til begge to, dog er det noget vi kunne finde ud af hvis det er.... en tur hos min kiropraktor koster 900 kr inkl. moms og kørsel hvor hun også bruger arkupunktur...

    så det er en udgift på 900 kr pr. hest.


  • #24   27. nov 2009 Du kan da på igne måde forvente folk betaler en behandling af dine heste..??
    Så få du aldrig lånt dem ud.
    Hvis du skal have en chance for at låne dem ud skal du jo selv stå for alle behandlinger ellers er det da yderst unfaur at du mener folk skal smide penge ud af vinduet på din ehst så den kan blive rask og du ligeosm bare overtager den nå den er kommet igang igen??

    Ja undskyld men er da måske ret frækt. hvis du ikk har pengene til og have hesten og den evt ikk kan sælge den og ja hesten er syg så er det bedste alternatur da og aflive hesten istedet for at prøve og prøve og få det til og køre som du jo selv siger har du også en datter du skal tænkte på og som i sig selv jo må komme i første række.

    Jeg har det selv sådan har en meget spichel pony som med lang tid mellemrum kan blive syg og bare skal have sin medisin nå dette sker der kan gå år imellem hun bliver syg og er klar igen efter 14 dage..
    Men jeg vil ikk sælge en "syg" hest som hun endelig ikk rigtig er men lægerne ved ikk havd det er.. Så hvis hun skal lånes ud ville jeg da selvfølgelig selv stå for og betale medisin og sådan hvis hun skulle blive syg.
    Hun vil aldrig blive solgt da det er min samvitighed ikk til så hellere aflive hende mens hun har det fantastisk...

    Men ville evt tænke over der hvis du låner ud så skal du nok være imøde kommende for at du selv betaler udgifter til deres behandling andet er på ignen måde fair og du vil aldrig finde en som vil betale den form for penge for en andens hest.


  • #25   27. nov 2009 Hvis du ikk har råd til og få din hest i behandling så skal den aflives på stedet for så har du jo ikk penge til og gøre det bedste for din hest også burde det eneste rigtige være og aflive på stedet.

  • #26   27. nov 2009 hvis du læser mit svar ovenover, så er jeg heller ikke afvisende overfor at betale udgiften til kiropraktor...

    Og jeg forventer skam slet ingenting af nogen overhovedet...


  • #27   27. nov 2009 Jah men havd vis der kommer flere udgifter på?
    Og du skriver jo kun det er den første du faktisk vil batale for da du faktisk ikk ahr pengen til det helt seriøst sys ejg du skulle aflvie i hevrtfald den ene da du jo ikk ahr pengen tild en også evt fine et godt hjem til nr 2 eller dulåne hende hvor du selv betaler udgifter i form af den "skade" hun stå med.



  • #28   27. nov 2009 syntes du skriver i en lidt træls tone hvis jeg skal være ærlig.

    Begge mine heste har til dags dato INTET manglet... de får ALT i verden hvad de har behov for... og skal hesten behandles så skal hesten behandles... og så undvære jeg hellere selv mad den månede - det skal der ikke herske nogen tvivl om overhovedet.

    Den ene er blevet rettet op, men skal lige finjusteres siger kiropraktoren, og den anden har slet ikke fået nogen henvisning til kiropraktor, men min kiropraktor og jeg er blevet enige om at det vil være bedst for ham inden genoptræningen begynder.... så ingen af dem lider nogen nød, og det er bestemt heller ikke aflivningsgrund hvis de af andre årsager ikke kom forbi kiropraktoren.

    hvis det forholder sig sådan at hvis en hest ikke lige kom til kiropraktor hvis den havde godt af det, og at den på dette grundlag skulle aflives, så havde vi godt nok ikke mange heste tilbage i DK.... tror der er rigtig mange heste rundt omkring som ville have meget godt af en tur hos kiropraktor, men bare ikke kommer det fordi ejer enten ikke ved det eller ikke vil ofre det....

    Jeg er en person som hellere køre mine heste på hestehospital en gang for meget end en gang for lidt...

    alt det jeg har opdaget som er galt med mine heste er noget der er opdaget ved at jeg har haft en fornemmelse af at hesten var generet af noget og derfor har kørt den på højgård hestehospital til div. undersøgelser, rideprøver, røngten m.m. hos flere dyrlægere indtil problemet var lokaliseret... så jeg bliver faktisk ked af det du skriver... min situation er ikke en jeg har været i før, og dt er virkelig svært for mig, og ønsker derfor kontruktive råd og ikke en hammer oveni hovedet... jeg gør sku hvad jeg kan....


  • #29   27. nov 2009 nej hestene skal ikke aflives... det er udelukket. så forære jeg dem da hellere væk.

  • #30   27. nov 2009 Jamen har inte tmed du normalt ikk passer dine hest godt eller noget emn du magler 3000 kr for at åf tingende til go løbe rundt og du har åbent sagt du ikk har råd til dine ehste. dene ene har du selv sagt vente ri på afgørelse omd en skal aflives eller ej så deraf mener ejg du måske burde aflive den eller jah låne ud sådan på livestid altså forstå sådan at du låner ud til dem men hvis de ikk kan ahve hesten mere eller ngoet andet skal du have den tilbage..

    Du kan ikk tillade dig og låne dine heste ud og have andre skal betale deres behandlinger.. det er ja undskyld men sys det er svindel. og ja undskyld men håber ingen siger ja til der for det er endelig og tage dem i røven ve dog sige her vil du ikk låne min ehst du få den som din ejen men må ikkr ides endnu og skal genoptrænes og nå ja du skal også betale for den behandlinger så kan du låne den ½ til 1 helt rå så kan ejg få den tilbage i fin form nå du ahr brugt alle dine penge og kræfter på mine heste mange tak..


    Ingen kritik af dig for forstå dig noget så udemærket og hvordan du har det og du endleig prøve og famle ud efter et spinkelt håb og jeg ville da til hevr en tid helelre aflive mine ehste end forære dem væk for det er det samme som at gøre dem til kasteboldte..


  • #31   27. nov 2009 Hold da op alle min tastefejl må du gerne få helt gratis.

    Men er på ingen måde for at kritisere dig overhoved. Men tror ligesom bare du på en måde må se det i øjne jeg har emd det samme sagt til mig sel at min hest skal aflives hvis jeg engang ikk skulle have økonomien til og have hende eller hun skulle lånes ud med nogen særlige krav hvor ejg ville betale dyrlæge til hvis hun evt skulle blive syg og sådan.


  • #32   27. nov 2009 helt ærligt.. hun har jo svaret på det der så mange gange.. hun har jo sagt hun ikke forventer at nogen vil låne dem, men derfor kan hun jo godt prøve!! så må folk ligesom selv have hjerne nok til at sige hov, den hest skal jeg betale meget for og kan ikke ride den , den vil jeg ikke låne ! men synes ikke du kan skrive hun skal aflive sine heste fordi hun har en situation hvor det er lidt svært for hende at have tid ! DE LIDER INGEN NØD, OG HVIS DE GJORDE VILLE HUN NOK GODT SELV VIDE AT DET VAR DET BEDSTE AT AFLIVE DEM, MEN JEG VILLE DA HELLER IKKE AFLIVE MINE HESTE BARE FORDI JEG VAR NEDE I 6 MDR! HOLD OP MED AT VÆRE SÅ OND!

  • #33   27. nov 2009 tror vi kunne komme ud i en lang og grim diskution, da vi bestemt ikke deler de samme synspunkter, men det gider jeg simpelthen ikke... og kan desværre ikke rigtig bruge dit indlæg til noget.

  • #34   27. nov 2009 hov (: caps lock var til (:

  • #35   27. nov 2009 jeg skrev forresten til hestetosse.. hvis ingen fik fat i det.. og der er mennesker derude der vil tage heste til sig i en periode for at redde dem (: så bare klø på, det skal nok gå... ville tage dem hvis jeg havde plads smiley men desværre

  • #36   27. nov 2009 hvad med at låne hestene ud som selvskabs heste ?

  • #37   27. nov 2009 Rart med lidt støtte og forståelse... mange tak til jer.. det varmer i en svær tid og situation.

  • #38   27. nov 2009 At låne ud som selskabsheste kunne bestemt være en mulighed...

    for selvom der er sat tid på genoptræningens start, så tror jeg nu ikke det gør nogen skade at der først går 6 måneder før genoptræningen starter... Tror mere at det er før tid der kan være problematisk at starte.

    Ja igen sidder jeg og bliver helt trist/arig/fortvivlet/gal/irriteret og trist til mode inden i... ØV hvor er det bare surt at man står med 2 heste der har problemer lige oveni at økonomien bare er helt i bund... hvis nu begge heste havde været helt sunde og raske og stævneklar m.m. så havde det jo slet ikke været noget problem at låne ud i et år eller lign...


  • #39   27. nov 2009 Jamen forstå dig jo udemærket og det er en super skidt og meget uheldig situartion du er kommet i uden tvivl..

    Men jeg er bare ærlig men kan da godt lyve og sige det hele nok går der kommer nok en som inet bedre har og bruge sine penge penge og tager dine heste til sig og betaler alt.

    Jeg kom med min mening var var på ingen måde og rakke ne dpå dig men som du selv har indset har du ikk råd til de heste så jamen hver er mulighederne.

    Låne ud (som er meget meget lille)
    Aflive
    Sælge ( Som nok heller ikk er så stor så skal det i hvertflad nok vær et et beskiden beløb, dog kunne hoppe evt sælges som avls hoppe og senere hen ridning evt. som nok ville være det bedste bud.

    men evt ellers prøv og låne hoppen ud til evt nogen kan få et enkelt føl på..

    Du har jo ret få muligheder som du jo desværre har måtte sande. kan godt være i mener jeg er streng men helt ærligt har prøvet det der før og havde det på samme måde som dig men blev klogere.

    Er virkelig ked af og skulle sige det jeg tuede selv i samme situartion hvor min far måtte være den som bankede fornuften ind i mig og jeg ligesom måtte sande hvad jeg stod med..

    Men mit bedste bud er evt og aflive din vallak. som du jo ikk ved om han klare den.
    Eller udlåne ham som evt selvskabs hest dog er den chance ikk sås tor da folk helst vil have små heste som er lettere og styre og som spiser mindre og fylder mindre. men men kan jo være der er en dog ville du nok stadig skulle betale for behandlingerne.

    Hoppen ville du måske kunne låne du til en kunne få et føl på eller som evt senere ridehest men igen vil du nok selv skulle betale behandlingerne.

    Tror din største chance hvis du ikk vil aflive er at betale alt hvad angår behandning af dine heste med den "skade" de nu har.


  • #40   27. nov 2009 tusind tak for ideérne... de bliver bestemt taget op til overvejelse smiley

  • #41   27. nov 2009 Eller evt tage et lån så du har råd til hestene det næste halve år

  • #42   27. nov 2009 vallakken bliver ikke aflivet før det er sikkert om han klare det eller ej... det er for øvrigt også en dyr hest, og forsikringen er med inde over det... og hvis jeg bare afliver ham før behandling og genoptræning er overstået, så ser jeg ingen penge overhovedet... og hvorfor aflive ham når han ikke har ondt??

    jeg har forstået dit synspunkt, og tak for det, men er ikke enig.


  • #43   27. nov 2009 hvis du læser længere oppe er lån ikke muligt... mine lån/min gæld er skyld i at jeg har så dårlig økonomi, da halvdelen af min indtægt går til afbetaling af gæld... hvilket jeg også har skrevet længere oppe.

    Har et lille håb om at min trailer bliver solgt, da de penge kunne redde mig de næste 6 måneder.


  • #44   27. nov 2009 Jamen helt iorden du ikk er enig.

    Men evt prøv og se om du så i det mindste ikk kan enten få solgt eller udlånt din hoppe som evt til at låner kan trække føl på hende. ville nok hjælpe på interessen tror jeg og chancen større for udlån eller evt salg men ser ikk ud som om du overvejer dette.

    eller som også er skrevet før snak med banken om evt et lån det jo ikk såh meget det er tale om endda



  • #45   27. nov 2009 Okey havde jeg ikks et angående økonomi.. men jah ellers er den squ svær.. min bedste bud er den med udlån af hoppen til føl eller noget er nok det som vil give bedst respons.

    også måske beholde vallak da jeg virkelig ikk tror du kan få lånt ham ud.. Dog hvis ud prøver så skriv at du evt betaler for alt hvad angår hans behandling men svær og udlåne eh hest som man ikk ved om skal alives elelr ej endnu hvis du forstå så vilel satse på og få hoppen evt til salg eller dulån til føl eller ja evt ridning


  • #46   27. nov 2009 Det skal du slet ikke undskylde... det du skriver er helt i orden!

    Jeg kan slet ikke dele hendes synspunkt med bare at aflive sin hest... selvfølgelig holder jeg mest af alt af min datter, men det er da tæt på at jeg holder lige så meget af mine heste og ville blive knust hvis jeg skulle aflive dem... så nej det er ikke en mulighed lige meget hvad!! man afliver jo heller ikke bare sine børn fordi økonomien driller - ved godt man ikke kan sammenligne det, men det er bare for at fortælle at jeg har meget store følelser for mine heste og elsker dem højt!! så undvære jeg som sagt hellere selv mad.. hestene skal ikke lide på nogen måder under min dårlige økonomi... og heller ej slåes ihjel!


  • #47   27. nov 2009 Rani & Nadja .

    Jeg er da ikk skør..
    Det er meget relistisk nå hesten er syg og hun ikk har råd til den..
    har jo aldrig sagt at hun SKULLE..
    Men der er jo intet ondt i at aflive en hest hellere det end kastebold men kan godt være det kun er mig som ser det sådan.
    Men forståligt hvis hun kan få forsikrings penge evt for den. men jah det er jo ikk særlig let for nå man ikk har pengene har man ikk penge og ret svært og trylle


  • #48   27. nov 2009 ja udlåne med henblik på avl kunne være en mulighed... men jeg tænker bare på at når hun har haft skævt bækken er det måske ikke det mest hensigtsmæssige at komme et føl i hende i nærmeste fremtid.

  • #49   28. nov 2009 Jeg skal snakke med banken igen på mandag, og så må jeg håbe på at jeg evt. kan få sat den månedlige ydelse som jeg betaler på gælden ned, eller få sat mit lån i bero de næste 6 måneder, så det kan løbe rundt... men har fået afslag før, så får det sikkert igen... men jeg må prøve alt hvad der er muligt...

  • #50   28. nov 2009 Men håber da helt sikker tråd starter finder ud af det..

    men håber da virkelig du sætter din datter højere end dine heste. Men er jeg nu også ret sikker på du gør hvis det kommer til stykket.
    Men helt klart det er svært..
    Men krydser da fingre for du klare den. og har bestemt ikk været noget kritik eller noget andet af tråd starter.. Da det squ er en ærlig sag ikk og have råd til sine heste mere og ja pisse ærgeligt og ngoet rigtigt skidt du stå i


  • #51   28. nov 2009 Evt prøv og tage en med som rigitg har forstand påd et emd lån min far(som er rigtig meget inde i sådan noget) Gik ind og fik sat mine afdrag rigtig meget ned da han jo gik ind go sagde som det var at jeg ikk kunne betale mere og det enten var lidt penge de kunne få eller ingen for de kunne jo ikk få penge jeg ikk havde,,

    Men krydser fingre for det med banken så må du få en med som kan sige ngoet til dem.. jeg havde heldigvis min far


  • #52   28. nov 2009 det skal jeg gøre smiley og mange tak for dine gode indput smiley

  • #53   28. nov 2009 ja min far kunne måske gå med.. men tror nu mere han vil skælde banken ud fordi de ikke vil hjælpe, og det tror jeg desværre ikke der kommer noget godt ud af....

  • #54   28. nov 2009 Mener skam på ingen måde de skal skældes ud..
    Men som min far så pænt sagde (gav ham fuld tilladelse til mine lån og sådan. ) De kan jo ikk få penge hvor der ingen penge er?? Så de kunne lgiesom vælge og give mig et lav afdrav elelr ignen penge for for havde jo ikk penge til det andet så ville jo ikk kunne give penge væk jeg ikk havde..

    er super glad for jeg sådan en far som ejg har selvom det er pinligt nogen gange. Han akn gå ind i en bank og prutte og renten hehe og jah det kan man faktisk.. Men ville rpøve og få en med til måske lige go kunne sætte sig lidt mere igennem end man selv kan ved at ejg aldrig ville kunne sige banken imod hvis de sgad ejg skulle betale 3000 af om månden så ville jeg bare sige okey. kan slet ikk sådan noget..


  • #58   28. nov 2009 Hvor gammel er din lille datter hvis man må spørge??

  • #59   28. nov 2009 Ud over, hvad jeg har skrevet tidligere i tråden, ville jeg høre en forhandler om, hvor meget de ville give for traileren.

    Det kan godt være, du får mindre for den, men det er trods alt rede penge, her og nu.


  • #60   28. nov 2009 Så har jeg lidt medvind smiley

    Min kære farmor har indvilliget i at hjælpe mig hvis der ikke er andre muligheder... så jeg får i hvertfald mulighed for at beholde den ene hest.

    Hoppen må jeg se om jeg ikke kan låne ud... hun er jo næsten rideklar igen.

    Jeg skal i banken på tirsdag og snakke med dem og høre om du ikke vil hjælpe mig med at samle mine lån, og gøre så jeg evt. de næste 5 måneder betaler mindre af om måneden, eller stiller mine lån helt i bero... selvom jeg før har fået afslag, så bliver jeg ved med at presse på... så alt ser en smule lysere ud nu.

    STOR LETTELSE!!!!! puha hvor blev jeg lykkelig da min farmor ringede... sådan et dejligt menneske!!

    lige svar på ovenstående, så er hele familien sat ind i sagen.... og de hjælper hvad de kan smiley men det er jo mange penge vi snakker om at jeg mangler, og det er ikke sådan lige for en middel dansker at hive op af lommen.


Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre???? :-( (langt)

Annonce