{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Fjordheste gangarter {{forumTopicSubject}}

Jeg undre mig lidt over at der inde ved ret mange fjordheste herinde står "har ikke fjordheste gangarter".. øhh har fjordheste da deres egne gangarter smiley
Er det ikke lidt "gammeldags" at anse fjordheste for at være uden gang ? alle de nyere typer (og ikke kun de helt slanke sportsmodeller) har jo generelt ret gode og taktfaste gangarter..
Fjordheste går jo ikke generalt som tykke 16 årige musse på rideskolen måske gør..
Og hvis hesten er fjordhest, så har den vel netop også fjordheste gangarter.. hvis alle fjordheste herinde har gangarter langt over gennemsnittet ville det da være lidt sært..
Min egen har da fine gangarte, men det er da ikke noget jeg finder overraskende eller "ufjordheste" agtigt..
Så undre mig lidt over at så mange skal understrege at deres ikke har fjordheste gangarter..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjordheste gangarter
  • #1   6. dec 2009 Tja, synes da ikke fjordheste har meget anderledes gangarter end så mange andre ponyer på deres størrelse. Hvordan skulle de såkaldte fjordheste-gangarter føles og se ud?

• #2   7. dec 2009 -en hver afslutning er en ny begyndelse- : Ja det ville jeg jo så også gerne vide.. synes jo også mins ser sådan ret normale ud smiley

• #3   7. dec 2009 en gangart betegnes som : skridt, pas, tølt, flat walk, trav, galop, vædeløbsgalop smiley

ikke som at heste ikke har gangarter. Fjordheste har som mange andre heste 3 gangarter. mens islændere har 5.

man kan sige at fjordheste har gode takter og løft i deres gangarter smiley men ikke de at de ikke har gangarter, eller "fjordhestgangarter" smiley

jeg synes det er ret forskelligt alt efter brugen af hesten om fjordhesten ser ud som en flot hest eller ej. Jeg synes det er rigtigt synd, at racen bliver nedgjort, i hvertfald hvor jeg kommer fra, fordi den er den typiske rideskolehest, der er stædig og rebelsk og signaldøv. men jeg synes det er rigtigt flot, det de kan i sporten. det er bare så synd at der er mange der rider dem med hårde hjælpemidler, det forringer deres udtryk som følsomme. smiley jeg tror det er omtrent det samme som med andre koldbloder, at de har sådan en fordom smiley at de bare er fødte trækheste, uden nogen brug af deres benløft og takt:)

• #4   7. dec 2009 Jeg vil sige at fjordheste kan have rigtig fine gangarter.. Har selv været afsted til et fjorheste stævne og det er sgu rigtig fine heste der er med der. Jeg vil vove den påstand at de sagtens kunne konkurrer med varmblodshestene hvis DV's dommere kunne se gennem fingere med racen.

• #5   7. dec 2009 det er det samme med shetlændere ...
    nu er jeg avler og så sidder man og kigger lidt på andres.... og deres beskrivelse af gangarterne er : som de små ben nu er.

det er ret trist og se på , da mine (jeg kan jo ikke snakke om andres), har en bevægelse der er til minimun 8 taller specielt min brune shetter skal fremhæves.....

jeg undrer mig lidt over at bare fordi folk har set en afdanket shetter eller fjordhest,at de derfra vurdere at alle fra den race er sådan, både når det gælder sind, arbejdsvilje og bevægelse.

• #7   7. dec 2009 Bestemt ikke !!
    - min har gang som en stor hest itraven når den rigtigt kommer op og gå såå smiley

• #8   7. dec 2009
    Tror der menes med det at der er mere svæv og gummibold over deres gangarter - dette er ikke fjordheste gangarter vel, fordi at folk der ikke bryder sig om dem mener de overhovedet ikke har nogen gang.

Meeeeen det har de nu. Har et vold nice billed liggende af hesten der vandt bedste vallak inde på dyret skuet, en fjordhest der hed Jolly Jumper mener jeg, billedet er helt vandret og ikke skævt men man kan bare se på hans ryg at han går op og bakke og har så dejligt svæv.
    Han var en fornøjelse at se mønstret :o)

• Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 214
    #9   7. dec 2009 Din egen fordom :
    "Fjordheste går jo ikke generalt som tykke 16 årige musse på rideskolen måske gør.."

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #10   7. dec 2009 Det der undre mig er jo bare at det er fjordheste mennesker der egentlig lidt ligger en fordom frem, når de skriver at deres ikke har fjordheste gangarter, for det er vel det samme som at skrive at fjordheste generelt er dårligt gående og deres er et særsyn..

Lone A: Vel er det da ej en fordom.. prøv nu at læse.. der står "måske gør".. jeg siger altså ikke at alle 16 årige tykke fjordheste på rideskoler der hedder Musse er dårligt gående smiley men hvis den er er det ikke ensbetydende med at alle gør..

Kommentér på:
Fjordheste gangarter

Annonce