{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

Min hoppes skede er slap kun seriøse {{forumTopicSubject}}

Min hoppe er 11 år er har fået to føl med tiden den yngste er vist 4 nu. Hun er lidt slap/død bagi? Ville bare høre om det var noget jeg skulle være obs på eller om det bare er kommet hurtigt med alderen og når hun nu har fået føl så kunne det jo godt være de blev slappe som mange kvinder når de har født. Det er ikke betændt og i i brunst HELE tiden, så det fejler ikke noget. Vill esom sagt bare høre om "det er lige meget", forstå mig ret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hoppes skede er slap kun seriøse
  • #1   7. dec 2009 jeg vil råde dig til at din hoppe får en caslick operation (hvor skeden bliver syet lidt sammen, så den ikke er så åben/slap...

når skeden er slap, kommer hoppen hurtig til at "sluge luft" med den, hvilket kan resultere i kraftige smerter... plus hun kan blive "uren" til næste gang hun skal ifoles...

• #2   7. dec 2009 Hvordan ved du at den er slap?

• #3   7. dec 2009 altså en hoppe kan godt have skede slaphed og derved have svært ved at blive i fol, men så vil det typisk svuppe når hun springer eller løber, ellers kan det også meget vel være fordi hun har folet.

• #4   7. dec 2009 Maria: Fordi jeg kigger min hest bagi en gang i mellem, i sær når hun er snavet hvilket hun titer på baglårene så løfter hun halen og hvis du børste hendes hale løfter hun den også. Det jeg men med slap, hvis du ikke ved hva jeg mener, er at hvis du løfter halen, så er der en stjerne og en lodret sprække. Hvis Skeden/sprækken er åben sådan hele tiden, som forneden i skeden på min, er det fordi den er lidt slap. Ikke bare når hun er i brunst og "blinker" men også i daglig dagen..

Til alle:
    Tak for jeres svar. Det er ikke meningen hun skal ifoles igen. Men hun virker bestemt ikke til at have ondt og vores dyrlæge ude på stutteriet siger at den er "lidt død" hvis man sådan lige prikker til den og den ikke trækker sig sammen, og det normalt ikke genere dem. Men mange får dem syet lidt sammen som Sandie skriver, men det er kun for ifolingens skyld. Har aldrig hørt om at det ellers kunne være smertefuldt. Men det vil jeg da lige høre min dyrlæge om hva han synes.. smiley Hun har altid haft det i den tid jeg har haft hende men kom bare sådan til at tænke på det den anden, af hvilke årsager ved jeg ikke hvorfor og det er jo egentlig også sagen under ordnet...

• #5   7. dec 2009 Amanda M: Et andet problem er at der er større risiko for infektioner. Hun vil have større risiko for at fækal kontamenere skeden hvilket kan resultere i enten livmoderbetændelser eller urinvejinfektioner.

Men hvis hun har været sådan i mange år, og du endnu ikke har oplevet nogle problemer med det, synes jeg ikke der er nogen grund til at kaste sig ud i en Caslick operation.

Men begynder hun at få gentagne urinvejsinfektioner eller lignende, så ville jeg nok begynde at overveje det.

• #6   7. dec 2009 Som Anna skriver er der øget mulighed for infektioner.. og som Sandie skriver kan de begynde at suge luft ind hvilket giver store smerter og kan gøre hesten helt uridelig.. så jeg ville nok overveje operationen som jo ikke er et særligt stort indgreb..

• #7   7. dec 2009 Hestens dyrlæge er jo nok den bedste til at vurdere om en operation er nødvendig. Hvis ikke hoppen bliver uren, ikke skal ifoles, og ikke er så åben at hun sluger luft. Ja hvorfor så operere? Det kan man jo altid gøre hvis noget af ovennævnte bliver et problem.

Jeg har selv en castlick hoppe. Hun er KUN syet fordi hun løb om efter første bedækning i år. Dyrlægen havde ellers vurderet inden bedækning, at det ikke var nødvendigt. Men da hun løb om, valgte vi at sy for en sikkerhedsskyld. Måden hun er syet på gør at hun skal klippes inden foling, hvilket naturligvis ikke er optimalt.

• #8   7. dec 2009 Grydstengaard !: Ja jeg ville nok også bede dyrelægen om en vudering og så holde øje med det..

• #9   8. dec 2009 ALLE:
    Igen tusind tak for jeres seriøse svar. Det er dejlig med nogle seriøse mennesker der tager ens bekymringer alvorligt. Men jeg får dyrlægen til at vurdere hende også tager vi den derfra..

• #10   8. dec 2009 Også forresten.. Hun er bestemt ikke uridelig. Hun ELSKER at ride og blive arbejdet med, og blive hyppet rundt på over, under igennem alt med alle. ALDRIG sur og tvær... Så tror ikke hun har smerter, men høre dyrlægen for en sikkerheds skyld..

Kommentér på:
Min hoppes skede er slap kun seriøse

Annonce