{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

korte tøjler {{forumTopicSubject}}

Jeg går hestelinje på landbruksskolen hvor vi får alt våres undervisning oppe på norsk hestesenter.

Igår under ridningen fi vi beskeden kortere tøjler,kortere tøjler..det er sku da ikke meningen at man skal ha ti cm fra tøjle til mund!! alle på min gruppe er så utrolig sterkt imod det! min veninde blev spurt om hun red islænder fordi hun sad med benene for langt frem og da hun så svarte nej kom våres ridelære med at det måtte hun gjøre sånn som hun sad for når man rider islænder for man dårlig benstilling!!!

det er da man tenker det sku da er bedre at sidde for langt fram med beina i stedet for at sidde og hive hesten i munden!!

stakkels heste! og det er liksom der alle som skal bli ridelære/travtræner mm må gå!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  korte tøjler
  • #1   23. nov 2005 Øv hvor synd ;(

• #2   23. nov 2005 ehm, tror altså for at være ærlig at der er mnage der gerne vil have at du ride med korte tøjler så du har styr på hesten. og hvis hun bliver ved med at sige det er det måske fordi at man bliver ved med at gøre tøjlerne længere for hver gang man har kortet dem op. og så må hun jo bare sige det igen? Og selvfølgelig skal hun da rette jeres stilling.? men nejnej, i skal da ikke hive hestene i munden. men tror heller ikke det var sådan ment.

• #3   23. nov 2005 Kogle- det er ikke det nemmerlig men det mener bare det..desuten stammer de hodetøj og hjelpetøjler alt for meget!

• #5   23. nov 2005 det er jo bedre at styere hesten med benene end med tøjlen.. kan godt forrstå hun retter på jeres ben, men i stedet for at blive ved, så kunne hun jo fortælle jer precis hvordan i skal sidde efter hendes mening og så kan i fortælle jeres mening så må i jo fide ud af det.. man kan godt forstå i syntes det er trælst. syntes også selv det er trælst at få a hvide, men det er jo kun for at hjælpe. (=men hvir det nu er hende der tager fejl, så må i jo sige det til hende at i mener niget andet..
    det med hovedtøj og hjælpetøjlerne må i også blive nød til at snakke med hende om, det er jo vildt syndt for dyerne.

Rikke

• #6   23. nov 2005 men mener nu ikke jeres hænder skal være så langt oppe.. det er da også syndt..

• #7   23. nov 2005 en dårlig underviser kan ødelægge hesten og jeres ridning!
    hvis alle på holdet føler at det er helt forkert den måde ridelæreren vil have jer til at gøre tingene på, så drop vedkomne!
    Efter min mening er det også noget lort at lukke ud det med at man får dårlig benstilling af at ride på islænder! jeg kunne godt finde på at droppe en ridelære på den kommetar alene!

Jeg har så også prøvet at stå med en hest hvor ridningen er gået helt skævt og man skal til at rette op på hesten bagefter pga en ridelære der tilsyneladende ikke kunne finde ud af at undervise alle bare fordi hun havde nogle fordomme!
    Jeg har så også prøvet at stå med en anden hest, der var sendt til træning hos en uddannet træner hvor hesten kom hjem med 117 uvaner og det eneste den have lært var at stikke hovedet ned mellem benene pga en glidetøjle, og så havde den lært den kunne stikke af med mindre ryttere!

så hvis i ikke bryder jer om ridelæren, så drop vedkomne istedet for at viske i krogene! husk at det er jer der står tilbage med hesten bagefter!

• #8   24. nov 2005 Hvis hun er så slem som i syntes hun er.. så drop hende.. man for ikke noget ud af at ride ved en som man bare ikke kan sammen med.. det bliver bare til sure miner fra jer begge.. at hun siger at du skal korte dine tøjler.. kan jo meget have med at gøre at du rider med for lange tøjler.. og nej man skal selvfølgelig ikke ride med 10 cm korte tøjler.. det kan man vidst heller ikke.. men altså i må stoppe ved hende hvis i ikke kan lide hendes metoder.. og finde en anden underviser.. så er det problem løst..:)

Hilsen stine

• #9   25. nov 2005 stine- det er ikke bare at bytte ridelære for så må jeg bytte skole.men det er deres egne heste de ødelegger!

Kommentér på:
korte tøjler

Annonce