{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Hvad er mit talent Anton værd?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens..

Vi ved alle at vi er i en krise tid lige nu, og som mange andre har jeg tanken om at sælge i baghovedet..

Jeg står pt. uden job, og går ikk i skole, så for ingen penge, har heldigvis mine heste stående hjemme og to dejlige forældre der hjælper mig..

MEN for jeg ikk snart et arbejde eller starter i skole, bliver tanken om at sælge nok til virkelighed desværre.. Håber ikk det sker, men tanken ligger vidst i alle hesteejeres baghovde for tiden:(

Nå men nu kommer spørgsmålet så..

Hvad er Anton værd??

Info om Anton :

- 155cm høj, men robust bygget og man kan derfor have ham i mange år smiley

- 5år gammel tilredet som 4års, kasteret som 3års, er far til et enkelt hingste føl, hvilket man sjældent mærker..

- 3 Store dejlige gangarter, alle nemme at sidde i og både gøre større og mindre:)

- Kan schenkelvigninger i både skridt og trav, dog er de ikk perfekte endnu men bliver de hurtigt, øgninger i skridt og trav, Volter helt ned til 10meter i diameter i både skridt og trav, Parade ved brug at lår, Overgange til alle gangarter, Tilbagetrædning dog ikk perfekt men han kan:), Forparts- og bagpartsvending dog ikk perfekt, diverse figurer som slangegang, volter osv., Gå til bidet i skridt og trav.. og jeg kunne blive ved:)

- Vi har ikk sprunget så meget bane, men har sprunget bane på 60cm ca. på enkeltspring springer han 120cm i løsspringning, 90cm i longe i trav, på enkelt okse har han sprunget 110cm, i bredde har han sprunget 210cm (to spring der stod med et mellemrum på 210cm)..
Han elsker at springe i naturen, og er der en foran ham springer han over alt så ville være perfekt til jagt:)

Anton er en hest der kan rides af forskellige ryttere:)
Han er en hest der kræver at hans rytter rider korrekt for ellers tuller han bar rundt:) men det er utrolig positivt, bla. fordi at en begynder vil kunne lærer meget af det netop fordi han ikk lystre før man gør det rigtigt, samtidig for en rutineret rytter os meget ud af det fordi de så ikk bar kan sidde og hygge sig og så gør han det, nej man skal arbejde for at få resultater:) så jeg synes det er meget positivt:)

Han kan rides af ALLE, begyndere, rutinerede ryttere, hyggeryttere, voksne, ja alle, og alle kan få en træktur på ham:)

I spring kræver han dog en rutineret rytter, da han virkelig elsker og springe og derfor meget gerne vil frem:) han løber ikk af med en han vil bar gerne frem:) er refuseret en eneste gang, ellers har han sprunget ALT vi har bedt ham om:)

Han er redet 100% på benene, kan rides med sporer hvilket jeg gør pga af meget svage lægge..
Jeg faldt af ham i sommers pga han blev lidt bange for nogle katte, jeg slog haleben, og kunne derfor ikk ride en lang periode, det gjorde at hans galop ikk blev trænet og han derfor ikk har så meget balance i galoppen, MEN med 1-2uger regelmæssig træning er den klar igen:)

Han er 99% trafiksikker (en hest kan aldrig være 100%) kigger lidt men ellers ikk noget gør aldrig noget:)
Går lige op i trailer og står pænt under transport..
Kunne aldrig finde på at gøre andre heste noget medmindre de gør ham noget..
Nem at have med i byen..

Han har været med til stævne 2 gange, 1 gang red vi Lc1 til 50,50% 2gang red vi Lc1 og Lc2 med % lige under 50% (jeg er meget nervøs derfor de dårlige resultater, med rette rytter havde han nemt kunne ride til 60% og højer, så vær sød ikk at sætte prisen efter dette), så har han været med til juleoptog 2 gange hvor han var uendelig nem at have med:) og til sidst har han været med til ringridning en gang hvor han fik 13plads ud af 18 med mig og 4plads ud af 8 med en veninde som red med meget længer lanse end alle andre..

Han er en blandning af ja hvem ved:) jeg tror selv der er Araber og Oldenborg i men det bar et skud, har flere gange mødt disse to racer i ham, og derfor er jeg 99% sikker på der er dette i ham:) men det er der jo ingen der ved:)

Anton er trænet lidt i horsemanship, det vil sige han kan gå over diverse ting og have de mest mærkelige ting på sig uden at reagere.. Han kan trækkes med uden noget udstyr og kan diverse øvelser fra jorden bla. forparts- og bagpartsvendning, bakke for meget lidt pres, stoppe dreje og gå når jeg gør det, strække ud, bukke, og andre sjove ting:)
Generelt en nem hest..

Vil egne sig godt til Jagt, dressur, spring, military, og tur ridning:)

Han er nem at fodre på, på ingen måde dyr i drift, går uden dækken og for en lille fin vinterpels ikk noget vildt overhovedet..

Er nem at sætte muskler på, nem at fange på folden, kommer for det meste når man kalder:) ingen stald eller ride fejl..

Er pt. lidt tyk pga. manglende ridning og derfor ude af form, men man kan sætte sig op på ham når som helst og ride alle de øvelser han kan:)

Vær sød ikk at bedømme ham ud fra billeder og video da det slet ikk viser hvad han kan og hvordan han er.. er desværre ikk go til at filme og tage billeder, og ofte for jeg taget det forkerte tidspunkt tihi så vær sød ikk at dømme ud fra det:) for alt jeg har skrevet her er 100% sandt

Men bedøm, har selv en idé pris, men er altid sjovt at hører andres mening, da man jo altid selv synes ens hest er millioner værd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er mit talent Anton værd??
  • #1   25. dec 2009 du kan ikke sige vi ikke skal bedømme ud fra billeder og video, da det er der man skal bedømme hestens eksteriør, gang, osv osv osv...

    super beskrivelse af ham, han lyder som en fin familie hest...

    men jeg ville MAKS give 20.000 kr for ham...

    1: SUPER træls højde
    2: han er desværre ikke sat særlig godt sammen, hans hals er kort, lidt høj bagtil, ryggen svajer lidt osv... vil bestemt ikke mene han er robust bygget..
    3. på spring billederne ser han ikke ud til at have en særlig god forbens teknik... dog ser han i løssprings videoen ud til at have god brug af ryg..
    4: han har ikke rigtig været ude og starte stævner, og de få stævner har han fået dårlige karaktere.

    kan se i profilen han har været halt i september... er der en diagnose på hvad problemet var dengang??? det vil også have noget at sige

    der er mange ting som gør, at han ville være rigtig svær at sælge pt... tvivler på du kan sælge ham til en konkurrence rytter pga størrelse, gang og kropsform... (med konkurrence rytter mener jeg en der har ambitiioner til i hvertfald C niveau)

    men som hygge ridehest vil han helt sikkert kunne sælges, og folk vil blive super glade for ham...

    kan dog have mine tvivler på om folk vil betale prisen for ham pt hvis han stod til de 20.000 jeg har skrevet...


  • #2   25. dec 2009 Omkring 15.000 kr smiley
    Dejlig hest, men super ærgelig situation du er i smiley !


  • #3   25. dec 2009 sandie L - Se Isabella i Equipage´s juli nr, S. 20 .
    Desværre viser billeder og video langt fra den gang han har osv.. hvis man ser mig til undervisning vil man ikk tro på det er ham der er på billederne.. han har gangarter langt over middel og et kæmpe rygsving..

    Det med udseende er noget du skal se i virkeligheden for at bedømme det for det er langt fra sådan han ser ud i virkeligheden:) Han svejer ikk i virkeligheden, han er lidt høj til ja men er fordi han ikk er 100% udvokset endnu..

    Springning er svært at svare på, for nogle gange har han en kanon teknik, han bruger altid ryggen rigtig godt, forbenene kommer an på højden, er det en 70cm og op springer han med en kanon teknik, men under der tuler han bar lidt.. han forsøger ALTID at redde en hvis man for ham redet forkert på springet..

    Håber at finde en rytter der vil starte ham, for jeg er for nervøs, ved han kan gå til høje procenter, men jeg kan ikk ride dressur stævner fordi jeg ryster og har hjertet i halsen rent ud sagt, så er desværre ikk hans skyld:(

    Han havde vredet om ude på folden, så var lige som når vi mennesker vrider om og forstuere noget, har ingen betydning, og ingen skade er sket:)

    Jeg er glad for det du skriver:) men er sikker på at så du ham i virkeligheden ville du ændre mening om ham, han ser meget mere anderledes ud, har en kanon flot hals, gang og udstyr er perfekt til høje dressurklasser..

    Skal han sælges skal det være til en der vil ud og starte store stævner, han skal ikk være hygge hest for han har gang og lyst til meget meget mere.. så heller sælge ham billigt til en der vil ud og starte en mase stævner


  • #4   25. dec 2009 kathrine : 15000kr ga jeg for ham hvor han kun havde haft udstyr på og blevet trukket med rytter..
    så det er virkelig urealistisk


  • #5   25. dec 2009 maria - prøv at tage et kig på markeds pladsen på heste-nettet og horse.dk osv osv... du får MEGET mere hest, for for eks. 30.000-...

    så du får ikke over 20.000 det er jeg 100% sikker på...

    og at du selv gav 15.000 kr for ham, betyder jo ikke at andre er villige til det smiley


  • #6   25. dec 2009 Ved godt priserne er lave lige pt.. men har det sådan han skal ikk foræres væk har man ikk råd til at give en ordenlig pris har man heller ikk råd til at have hest og så bliver han smidt væk kort tid efter.. så derfor vil jeg ikk sætte ham til f.eks 20000kr.. men ja er glad for din vudering, men ja tror bar man skal opleve ham live for at se sandheden, for den måde du har beskrevet ham på, er langt fra sådan han er /ser ud.. smiley så tror bar jeg beholder min og de folk som har set ham i aktions vurdering

  • #7   25. dec 2009 Ville sige 20-25.000

    Han er ikk særlig godt sat sammen - kan dog rettes op på med nogle gode muskler smiley
    Hans højde er lige det mindste...
    Ikk særlig gode resultater til stævner - hvad man mener han kunne have gjort hvis ikke og hvis ikke betyder ingenting når hesten skal sælges - desværre...


  • #8   25. dec 2009 Jeg vil overhovedet ikke mene at det er urealistisk.
    Hesten kan jo knap sin grundridning,
    samtidig med at den heller ikke ser ud til at
    have særlig meget i kassen mht spring.

    Søg rundt omkring og se hvor meget man får for 15.000 ?
    Jeg solgte i sommers en DV hoppe på 164 og 11 år,
    som kunne det samme som din til 14.000 kr.
    og den gav vi 15.000 for.
    Den var først sat til 30.000

    Man får intet for heste i disse tider.


  • #9   25. dec 2009 jeg er ked af at jeg måske lyder lidt hård

    men du er nød til at se med andre øjne på din hest, end de øjne som elsker hesten....

    for den er ikke mere værd


  • #10   25. dec 2009 Jeg er helt enig med Sandie.
    Nu er jeg selv konkurrencerytter,
    og derfor kigger jeg jo nok lidt
    på ham med en konkurrencerytters øjne.
    I mine øjne bliver han ikke en hest
    der kommer meget længere
    end til d-stævner og derfor stempler jeg
    ham lidt under kategorien 'hygge-/turhest
    og deraf prisen også.


  • #11   25. dec 2009 Sandie: Lige præcis.
    Selvom det lyder hårdt, så må man jo også være realistisk.
    Du kan jo godt sætte ham til 30.-40.000 kr,
    men så kan du også være helt sikker på ikke at få ham solgt.
    Kig bare på mit eksempel.


  • #12   25. dec 2009 sandie L - Se Isabella i Equipage´s juli nr, S. 20 .
    Ser skam med andre øjne på det, har haft folk der har set ham i virkeligheden til at vurdere ham, og det var folk som mødte ham for første gang osv.. derfor jeg mener han er mere værd.. men det os lige meget, skal han sælges har jeg ikk travlt skal være til den helt rigtige som vil starte nogle stævner på ham og give prisen for ham.. er glad for det du har skrevet, men snakker jo ikk kun udfra mine egne tanker osv. men os fra andre som har mødt ham, redet ham leget med ham osv..

    ~Kathrine Lundqvist Olesen *springpony sælges* ~
    Han kan gå Lb og enkelte øvelser til La, er ekstremt lærernem.. såå
    Springning.. så ham i virkeligheden og du ændre mening.. for som skrevet er mine billeder elendige og taget i meget dårlige øjeblikke og i starten af foråret hvor han kun lige var startet op igen grundet forkert ridning.. så derfor kan jeg ikk rigtig bruge det du skriver til noget.. sorry..

    Har glemt at skrive at han os kan versader..

    Nå os lige meget.. hvis man ikk har set ham live kan man åbenbart ikk bedømme ham.. og ja ved godt det er en lorte tid.. men stadig.. har ikk travlt overhovedet, og han skal ikke foræres væk hvis han skal sælges..


  • #13   25. dec 2009 Hvis du ikke vil tage imod vores bud,
    hvorfor så oprette dette indlæg?

    Du skriver at han kun kan gå til bidet
    i skridt og trav - så kan han ikke sin grundridning.
    Alle de øvelser han kan betyder såmænd ikke særlig meget,
    for du skriver at han stadig er usikker = tegn på
    at grundridningen ikke er på plads.
    Mht spring er han ikke bygget eller høj nok
    til overhovedet at kunne følge med på længere sigt.
    Som sagt vil jeg ikke tro at det er en hest der kommer
    længere end til d-stævner.

    At du så selv tror at det er en kommende tophest,
    det må du jo selv om :o)
    Nu har du i hvert fald fået min mening,
    og hvis du ikke kan bruge det til noget,
    må du selv om det.
    Jeg siger bare held og lykke med salget :o)


  • #14   25. dec 2009 Jamen så må du vente med at lade folk vurdere ham til du har det martriale der kan dokumentere hvad han kan..
    Det irritere mig at du beder om folks mening, men det virker godt nok ikke som om du er særlig modtagelig overfor det der bliver sagt og du bliver ved med at modagumentere for det - så lad vær med at bede om den mening, hvis ikke du vil indse at det er realiteten smiley
    - Få din underviser eller anden person til at vurdere ham.


  • #15   25. dec 2009 Pernille - Enig!
    Du siger han kan så meget mere end på
    dine billeder og film - hvorfor har du så ikke
    opdateret dette inden du beder om folks bud?


  • #16   25. dec 2009 - Vi kan jo kun vurdere udfra de billeder
    og film, som er inde af hesten, samt din tekst.


  • #17   25. dec 2009 ~Kathrine Lundqvist Olesen *springpony sælges* ~
    Tager i mod jeres bud med kyshånd, vil nok bar ikk sætte ham så lavt..

    Grunden til han ikk kan i galop er som sagt pga det med jeg faldt af, og derfor ikk fik det trænet, men som skrevet kræver det ikk mere end 1-2uger så kan han igen..

    I springning nej der kommer han ikk længer end d-stævner men det så heller ikk der jeg snakker om han kan komme langt..

    Tror ikk han bliver tophest, for er han ikk høj nok til, men han kan komme langt.. tror godt han kan komme op og gå Mb- Ma.. det er det jeg snakker om.. hva nivea det bliver på ved jeg ikk siger bar han kan komme langt

    Han er ikk usikker, det er jeg.. når der sidder en på ham som kan ride bedre end mig kan han øvelserne rent, men jeg har svage schenkler og har været lidt nervøs for ham efter jeg faldt af..
    Derfor snakker jeg ud fra når jeg rider ham, og ikk når andre rider ham..

    Men hvis du læste teksten var det langt fra sikkert jeg skulle sælge ham, ville bar hører hvad i ville sætte ham til, ville ikk have en masse kritik for han er monster svær at vurdere på de billeder og de videoer jeg har herinde for han er en helt anden i virkeligheden, det er derfor jeg ikk kan bruge jeres kritik eller bud til noget..
    Hvis jeg kunne slette indlægget gjorde jeg det os, for vil ikk få andet end kritik fra folk der aldrig har set ham og bedømmer ham udfra hvordan han var sidste år, og i foråret, han er 100% forandret på det halve år..


  • #18   25. dec 2009 ej nu står jeg godt nok af hvis du tror han kan komme til at gå MB/MA... dream world

    held og lykke med salget hvis det bliver aktuelt en dag


  • #19   25. dec 2009 Pernille !
    Vidste folk ville vurdere ham langt nede hvis de kiggede billeder og video derfor bedte jeg dem om at se bort fra dem og bruge min tekst, det var en vurdering ud fra min tekst jeg ville have og ikk en vurdering ud fra mine billeder og video.. for det kan jeg ikk bruge til noget når jeg ved han er en anden..

    Men skal nok slette det.. men ridelærer og mange andre som har set ham har vurderet ham her i krisetiden.. så var egentlig mest for sjov jeg ville hører hvad folk mente udfra min tekst..

    ~Kathrine Lundqvist Olesen *springpony sælges* ~
    Fordi det er umuligt, når jeg rider eller laver noget med mine heste er jeg alene, så det er direkte umuligt at opdatere det..

    Men lige meget..


    ALLE TAK FOR JERES BUD SLETTER INDLÆGGET LIGE SÅ SNART JEG KAN.. INGEN SKAL SKRIVE EFTER DENNE BESKED TAK


  • #20   25. dec 2009 sandie L - Se Isabella i Equipage´s juli nr, S. 20 .
    Nu snakker jeg jo på Klub nivea og ikk kæmpe store stævner.. og jo det kan han sku nemt, næste år kommer han op og gå La det er helt hundrede..


  • #21   25. dec 2009 der går ikke midelsvær i dressur på kllubplan smiley det er yderst sjælent man ser det

  • #22   25. dec 2009 sys jeg bar jeg har set nå.. os lige meget.. jeg skal aldrig starte stævner, jeg skal bar træne ham smiley så må en anden klare det med stævnerne

  • #23   25. dec 2009 Hold da op, nu står jeg også af da.
    Hvisdu tror at den hest kommer til at springe
    LA-MB-MA, så tror jeg lige du skal overveje hvor højt
    og hvilken sværhedsgrad vi så snakker om smiley

    Jamen keep on dreaming,
    skriv lige når du har startet LA o.O


  • #24   25. dec 2009 Så lige at du snakkede om dressur, sorry.
    Men der er jeg ligeså tvivlsom smiley


  • #25   25. dec 2009 ~Kathrine Lundqvist Olesen *springpony sælges* ~
    Han kommer max op og spring La og så er jeg sku os stolt..

    Tja nu kender jeg min hest, hans gang, osv. så jeg tror på det.. det bliver bar ikk med mig.. men til træning med mig er jeg 100% på han kommer op og gå det.. så må vi så se om det bliver sådan ved stævner os eller om jeg holder mig til træning..


  • #26   25. dec 2009 Ja ja smiley
    Men jeg håber da for dig at du kan beholde ham!
    Det ville da være trist hvis du skulle af med din kære ven,
    pga økonomiske problemer ;(


  • #27   25. dec 2009 Ja håber os.. regner med at starte på produktionsskole i det nye år og så hg til sommer bar for at få råd til at beholde ham.. for han betyder alt for mig

Kommentér på:
Hvad er mit talent Anton værd??

Annonce