{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Skraber og ødelægger alt {{forumTopicSubject}}

Jeg har en frieserplag som bliver 2 til foråret, jeg har haft hende fra fravænning og hun har altid haft den her trælse mani med at skal skrabe med det ene forben når der er noget der ikke lige passer hende (hvilket er meget ofte, da det er ganske lidt der skal til)

Det er rigtig træls, dels fordi det jo slider meget skævt på hoven, men især fordi hun ødelægger alting. Hun har ødelagt foderkrybberne i boksen, så det kan hun ikke have i sin boks. Hun fylder vandkoppen med boksbund, så hun ikke har vand i boksen. Og nu ødelægger hun også de baljer jeg bruger til at fodre ponyerne udenfor, derfor er jeg nødt til at tømme dem og tage dem ud når mine plage kommer ud. Og det selvom de ikke er tømte og jorden er for smadret til at de kan æde de sidste derfra. Og om sommeren vælter hun vandkaret når det er halv tomt.

Jeg er ved at være godt fustreret over det, og aner ikke mine levende råd. Hun mangler ingenting, hverken socialt eller fodringsmæssigt. Hun har altid haft en jævnaldrerne legekammerat helt fra hun var helt lille, og det var også startet før jeg fik hende. Det eneste der ikke har været hele tiden, er en voksen hest i flokken, og den voksne her i vinter er en shetlandspony, som de alle har stor respekt for.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skraber og ødelægger alt
  • #1   27. dec 2009 Det gjorde min også, indtil jeg fik sat ham på plads. Siden har der intet været. Jeg tog ham simpelthen i rebgrime, og lærte ham at det var mig som bestemte. Han skrabede hver gang han så sit snit til det, og i det han skrabede så bakkede jeg ham, og det hjalp åbenbart.

  • #2   27. dec 2009 Hun gør det aldrig når jeg arbejder med hende, det er det der er problemet, faktisk slet ikke når jeg er i nærheden, hun har nemlig lært at jeg ikke vil have det. Derfor er det utroligt svært at sætte hende på plads når hun gør det

  • #3   27. dec 2009 hmmm...måske en bold i boksen og på folden til at lege med??? Du kan købe aktivitatesbolde i hesteudstyrsbutikker... det lyder til at hun har fundet ud af at det er sjovt når hun kan få tingene til at vælte/flytte sig.. så hvis du er heldig vil hun synes det er sjovt med boldene...eller disse sliksten man kan få til at hænge i en snor i boksen, der kan hun også bruge en del tid...

  • #4   27. dec 2009 Det har ingenting med kedsomhed at gøre, det er når hun mener det er ved at være tid til at komme ud, hvis foderet er for længe om at komme, hvis foderbaljerne er tomme, eller næsten tomme osv. Hun er på fold alle døgnets lyse timer, og flere til, og går der sammen med en jævnaldrene plag på samme alder, og 4 shetlandsponyer i alderen 0-8 år. Når hun står på boks har hun rigtig godt grovfoder at æde af hele tiden, de har aldrig ædt op, og på fold har de hø og rester af ponyerne græsensilage fra natten. PT har de endda et juletræ på folden at lege med, og det var der imens jeg måtte tage baljen ud igen.

Kommentér på:
Skraber og ødelægger alt

Annonce