{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Tabte bagsko {{forumTopicSubject}}

Mange kender til tabte sko, og specielt når det er så mudret som det er nu i øjeblikket, men jeg kender en hest som enormt tit jokker sine BAGsko af?

Synes normalt det er forskoene, men nej nej. Ham her jokker sine bagsko af. Han går med klokker og får også indimellem totalsmadret klokkerne.

Er der nogle herinde som har foreslag til hvad man kan gøre for at afhjælpe en sådan klodset hest?

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tabte bagsko
  • #1   28. dec 2009 Hvad er grunden til han går med sko`??

• #2   28. dec 2009 Han er åbenbart meget ømtået, selv på fold.

• #3   28. dec 2009 har haft samme problem med min at den konstant tabte sko, det var så godt nok mest forsko men en gang i mellem bag sko. han har altid gået med klokker efter det begyndte. men en dag da jeg kom lå hans klokker flenset på folden, så jeg gav ham bare et par nye på, men det blev ved med at gentage sig. til sidst var det simpelhent for dyrt at købe klokker hverdag, når de alligevel lå i 300 dele dagen efter. j

eg spurgte faktisk til råd herinde.. også var der en der skrev at min hest måske bare skulle lære hvor han ''stod'' så jeg skulle prøve at lade ham gå helt uden klokker, selvom han måske tabte dem hverdag en hel måned, men lærer hvor han stod skulle han nok.

jeg fandt så ud af at det faktisk virkede, efter 1 måned. han tabte en bagsko og en forsko men ikke mere. og nu... ja nu går han uden klokker og han har ikke tabt en eneste sko endnu, ikke én flækket hov. så det er bare skønt! smiley

håber du kunne prøve noget af det..

• #4   28. dec 2009 det gjorde min gamle hets også evig og altid, kun bagskoven. men jeg fik samme råd om at lade den gå uden klokker, det gik bare længer tid, og så trænede jeg balance og red ham mere så han ikke var så vild ude på marken, og det hjalp ;D

• #5   28. dec 2009 Axel formår osse at smide sine sko i tide og utide. Han får lagt skoene meget snævert på (de skal self passe til hoven, men må ikke rage så meget som en milimeter ved siden af). Det kræver at smeden kommer temmeligt ofte, da hoven jo hurtigt "vokser ud af skoen" når den lægges sådan, men det betyder jo at der ikke rigtigt er noget for hesten at jokke på.

Derudover får han en hoofmaker-kur når behovet er der (i kassen er der til 3 mdr, og efter de 3 mdr plejer vi ikke at have behov for det i et års tid eller sådan)

Ja og så får han self klokker på på fold og under ridning.

Derudover skal smeden være opmærksom på problemet når han beskærer. Der kan nemlig osse gøres en del via god beskæring.

Og Axel har da nu (7-9-13) ikke haft tabt en sko siden August:o)

• #6   28. dec 2009 Hmm hvis det er fordi han er ømtået også på fold så vil boots nok ikke hjælpe :s

• #7   28. dec 2009 <b>CMP ' </b>

Okay mange tak. Men havde din hest så ikke flænset sit ben i stedet?

• #8   28. dec 2009 <b>Den bidløse vegetar! - Goodbye my angel .. !</b>

Nej nemlig

Kommentér på:
Tabte bagsko

Annonce