{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
380 visninger | Oprettet:

Foder til min pony ;D {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ´..

Jeg har en dejlig pony vallak på 19 år.
Jeg ville gerne prøve noget nyt foder til ham. Da jeg virkelig synes han er fed pt..
Han får nu ;
lidt havre
lidt byg
og hors balance fra tjørnehøj mølle

Han er nem til at blive fed om sommeren når han skal på græs, men han bliver aldrig forfanget. Men nu synes jeg han er ved at være for fed her om vinteren. Men det kan også skyldes at jeg ikke har været på rideskole endnu som jeg først skal starte med i januar. Han kan derfor ikke blive redet fast pt. pga vejret.

Foderet skal være noget godt. Jeg kan sige at han lidt tager på , men sammentid med han tager på så kan jeg også sige han flipper nemt ud af foder vis det er det forkerte . Han er nemlig halv dsp pony og arbaber og jeg kan sige araberen er meget i ham. Derfor har han meget temperament og bliver nem meget hidsig og kører sig selv op i en spids.

Håber i ville hjælpe med det ..

GIDER INGEN NEGATIVE MED DET IKKE ER GODT NOK DET JEG BRUGER NU FORDI DET ER FINT TIL HAM NU MEN VILLE GERNE OVER OG PRØVE NOGET ANDET!!
VED OGSÅ GODT AT BYG , DET ER TIL AT HOLDE SUL PÅ KROPPEN , MEN DET HAR VÆRET FINT TIL HAM ..

MVH. Juliane

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til min pony ;D
  • #1   28. dec 2009 Jeg vil anbefale at du køber en vitamin/mineral blanding, evt i form af kiks, eller den nye fra tjørnehøj mølle. Og så giver du ham alt det hø eller wrap, alt efter hvad du bruger, som han kan æde (mindre hvis han bliver for tyk)
    Når kan så kommer igang med at blive redet fast, så kan du vælge et produkt uden vitaminer og mineraler og give ham ved siden af, alt efter hvordan hans huld er. Vælg evt noget uden havre, for at det ikke skal gå ham til hovedet. Det kan være et blandingsprodukt eller en råvare (korn, grønpiller, roepiller mv)

• #3   28. dec 2009 bare ta byggen fra ham. det feder nemlig sys ikke du skal begynde og skifte foder på sådan en gamml hest hvis det kun er fordi han bliver for tyk ik at det ikke kan være farligt men ellers spørg din dyrlæge hvad han sys

Kommentér på:
Foder til min pony ;D

Annonce