{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Råd om ringorm??! {{forumTopicSubject}}

Min hest er blevet smittet med ringorm fra den rideskole hvor jeg rider undervisning. Hun har fået ringorm ved gjorden hele vejen rundt snart.. Det startede sidste onsdag med lidt sår, og så blev det bare værre og værre. I starten troede vi bare at det var lidt gnavesår fra en anden gjord, men så i fredags var det helt hævet og der var kommet større sår. Så jeg havde sidste dag vasket hende rundt om og på stederne med brun sæbe for at få det hele godt rent for skridt.. Så sprøjtede jeg med Vircon S, og det har da også taget noget af hævelserne, og sårene er begyndt at hele, så jeg vasker det ikke mere for at få sårene til at hele.
Hvad bruger i som har haft samme probem? Og hvor effektivt er det? Jeg har ikke kontaktet dyrlægen, da jeg er sikker på at det er ringorm, og da dyrlægen ikke kan gøre andet end at give mig noget til at vaske eller smøre med, som jeg alligevel kan få på håndkøb på apoteket..
Nogle har anbefalet noget der hedder Imaverol (staves?) og Sebacil. Har i erfaringer med nogle af disse midler?
Håber nogen kan give mig nogle råd, for Lumsen gider ikke bare gå på mark og stå i sin boks.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd om ringorm??!
Kommentér på:
Råd om ringorm??!

Annonce