{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

nemmeste håndterelige hest/pony {{forumTopicSubject}}

hej ja jeg er faktisk ikke så aktiv herinde, men nu dukkede der lige et spørgsmål op.

Det er sådan at jeg selv har redet siden jeg var 6 år gammel og er den da i dag 21, men men men jeg er ikke den store rytter og rider derfor kun på hygge plan, og derfor ikke er sååå glad for vilde heste men ser altid efter heste af ældre dato for ikke at få en vild tur.

nu står jeg og vil faktisk gerne købe min egen hest eller pony (jeg er en lille voksen på 170 cm og vejer 55 kg,)
men hvad skal jeg vælge??? jeg vil jo ikke købe en hest eller pony jeg er usiker på at ride.

hvilken hest/pony er mest rolig self. generalt, da man jo intet kan garantere da det er dyr vi har med at gøre. men en der er lærenem og ikke køre op i en spids pga. små ting??? håber i vil hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nemmeste håndterelige hest/pony
  • #1   4. jan 2010 Jeg kan kun anbefale den Nordsvenske Brugshest. smiley
    De findes i alle former og størrelser og der er også nogle der har lidt mere temperament end andre - de fleste af dem jeg kender har været brugt som handicapheste og der SKAL de være 100% til at stole på. smiley

• #2   4. jan 2010 Der plejer at være en del rolige, søde osv islændere til salg på joras.dk (og også nogle herinde), så de annoncer var måske værd at kigge på.

• #3   4. jan 2010 Ja vil jeg også sige.
    Selvf. skal du ikke lige gå efter fuldbolds racen.

Men en hest der passer til dit temp. og hvad den skal bruges til, man kan tit mærke med det samme og man passer sammen el ej.
    Og ikke tage den første og den bedste, kig på lidt forskelligt også have mulighed for at prøve hesten igen,og igen ride sammen med en, og ride alene.

• #4   4. jan 2010 okay tuside tak for jeres råd. jeg er desværre blevet lidt nervøs for varme heste på mine lidt ældre dage, da jeg var yngere og uden så meget erfaring satte jeg mig bare op og derud af men kan jeg altså ikke mere, jeg lærte at rid på en ung araber og ville aldrig sætte mig på en igen tror jeg hehe ej den da i dag skal jeg bare kunne stole 100% på den heste jeg skal have

• #5   4. jan 2010 Altså jeg har reddet lige fra små shetlænder pony'er til store oldenborgs heste.
    Og jeg kan sige jeg har oplevet så utrolig forskellige tempremanter.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve og se hvad der står om de forskellige heste, men måske en islænder ville være noget for dig smiley

• #6   4. jan 2010 Tinkeren bliver bedømt på dens temperament til kåringerne, og de er generalt rigtig rigtig rolige.

Når jeg rider tur på Maj, så vader hun forbi de ting hvor jeg bliver bange. For altid et kæmpe chok, hvis en hund gør, Maj går videre som om hun ikke hører dem (:

Selvfølgelig skal man altid vurderere hestene individuelt, men stort set alle de heste jeg har mødt indenfor racen er vidunderlige rolige heste smiley

• #8   4. jan 2010 Vil også sige, at man ikke på nogen måde kan tage udfra racen.

En islænder er for det meste rigtig sød - MEN, de er også rigtig stærke, hvilket man også skal have i baghovedet.

• #9   4. jan 2010 den mest rolige hest/pony er min hoppe Kesari! smiley
    haha.. men en kaspisk hest, fungerer godt til de "mindre" lave og lette ryttere, samt de er nemme at tilride og og har et godt hovede!

mine 2 heste er indtil vidre bare et par gang op på ryggen og sidde, også bagefter red man bare tur! (; - de er nemme og gode.!!

• #10   4. jan 2010 men nu ser jg at du vil ride og caspian kan kun bære MAX op til 50. kg..
    så jeg ville vælge en koldblod hest, eller en quarter! smiley

Kommentér på:
nemmeste håndterelige hest/pony

Annonce