nemmeste håndterelige hest/pony {{forumTopicSubject}}
hej ja jeg er faktisk ikke så aktiv herinde, men nu dukkede der lige et spørgsmål op.
Det er sådan at jeg selv har redet siden jeg var 6 år gammel og er den da i dag 21, men men men jeg er ikke den store rytter og rider derfor kun på hygge plan, og derfor ikke er sååå glad for vilde heste men ser altid efter heste af ældre dato for ikke at få en vild tur.
nu står jeg og vil faktisk gerne købe min egen hest eller pony (jeg er en lille voksen på 170 cm og vejer 55 kg,)
men hvad skal jeg vælge??? jeg vil jo ikke købe en hest eller pony jeg er usiker på at ride.
hvilken hest/pony er mest rolig self. generalt, da man jo intet kan garantere da det er dyr vi har med at gøre. men en der er lærenem og ikke køre op i en spids pga. små ting??? håber i vil hjælpe mig
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.227
De findes i alle former og størrelser og der er også nogle der har lidt mere temperament end andre - de fleste af dem jeg kender har været brugt som handicapheste og der SKAL de være 100% til at stole på.
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 10 Emner: 79 Svar: 946
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.213
Selvf. skal du ikke lige gå efter fuldbolds racen.
Men en hest der passer til dit temp. og hvad den skal bruges til, man kan tit mærke med det samme og man passer sammen el ej.
Og ikke tage den første og den bedste, kig på lidt forskelligt også have mulighed for at prøve hesten igen,og igen ride sammen med en, og ride alene.
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 10 Emner: 82 Svar: 680
jul 2008
Følger: 73 Følgere: 64 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.832
Og jeg kan sige jeg har oplevet så utrolig forskellige tempremanter.
Hvis jeg var dig ville jeg prøve og se hvad der står om de forskellige heste, men måske en islænder ville være noget for dig
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.404
Når jeg rider tur på Maj, så vader hun forbi de ting hvor jeg bliver bange. For altid et kæmpe chok, hvis en hund gør, Maj går videre som om hun ikke hører dem (:
Selvfølgelig skal man altid vurderere hestene individuelt, men stort set alle de heste jeg har mødt indenfor racen er vidunderlige rolige heste
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
En islænder er for det meste rigtig sød - MEN, de er også rigtig stærke, hvilket man også skal have i baghovedet.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
haha.. men en kaspisk hest, fungerer godt til de "mindre" lave og lette ryttere, samt de er nemme at tilride og og har et godt hovede!
mine 2 heste er indtil vidre bare et par gang op på ryggen og sidde, også bagefter red man bare tur! (; - de er nemme og gode.!!
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
så jeg ville vælge en koldblod hest, eller en quarter!
nemmeste håndterelige hest/pony