{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  får næsten ondt i mit ejet ben..
  • #3   11. jan 2010 Den slæber det nærmest bare efter sig ? :S

• #4   11. jan 2010 ja at det er gået publikum og dommere forbi fatter jeg ikke.. den træder på sin egen kode mindst 20 gange. det ligner bagbenet er bedøvet?

i den spanske skridt, træder den ikke i gennem, og kommer ikke foran det venstre ben med det højre, men samler det bare op til det andet ben...

• #5   11. jan 2010 det er uhyggeligt.. s; !
    stakkels hest..

• #6   11. jan 2010 Ej nu må i altså holde !

Mærket på ballen ligner et hestespark. Har i aldrig set en hest før med sådan et mærke? Hvis man mærker på det føles det som en bobbel med vand, Det er irrelavant for ridningens betydning senere hen.

En bedøvet hest vil ikke kunne gå dette.

At den går lidt en smule mærkeligt med bagbene kan nemt også bare være at den har en benstillingsfejl ? Den kan have for korte scener. -igen urrelavant for ridningens betydning.

Den går med let løftet hale og ørene fremme, hvilket ikke er typisk for en hest med smerter.

Har da set flere heste i store springkonurrencer fx der går sådan, hvor det intet betydning har. Så jeg får ihvertfald ikke ondt af mit ben af at se det der..

• #7   11. jan 2010 Jeg kan intet se? Andet end at den i de spanske skridt ser ud til at have besvær med at lade bagbenene følge de (for hurtige) forben?
    Jeg ser bare en lusitano med lidt for korte bevægelser og en lidt for lang ryg, men det er også typisk doma vaqueraheste, da de er trænet til at gå kort, rytterene rider jo normalt med en to meter lang "lanse" og driver kvæg/får - Men de spanske skridt er horrible. smiley

Desuden er mærket et mærke efter et horn, det ligner i hvertfald meget dét, jeg så på en tyrefægtertrænet hest, der var blevet ramt af et horn (i halsen vel og mærke) Og det er most likely, da en Doma Vaquerahest omgåes kvæg dagligt.

• #8   11. jan 2010 Jeg beundre førbarheden : http://www.youtube.com/watch?v=8Oil68mWILo&feature=related

håber snart der kommer bidløse med i spillet smiley eller bare nogle hvor biddet ikke er så skarpt..

• #9   11. jan 2010 helt enig med disturbia - som lyder til at have lnoget viden indenfor det spanske, hvilket jeg ikke har.

Ihvertfald kan jeg heller intet se af haltheder.

• #10   11. jan 2010
    Har virkelig aldrig set en hest slængre fra side til side med bagparten, den ligner en der er helt søsyg.
    Har kun set det ved en hest før, det var en hest dressurhest under opvarmning der blev bøjet meget kraftig til begge sider og blev generalt redet helt ind til bringet med hård hånd, den slingrede virkelig bogstavligtalt.

• #11   11. jan 2010 come on hesten kunne ligesågodt rester af et horn i benet XD benet skvatter flere gange sammen under den, det kan da umuligt være et raskt ben.. jeg ville ikke ride på en skadet hest i hvert fald smiley

• #12   11. jan 2010 vil give Mig, mig, MIG! xD ret

• #13   11. jan 2010 jeg skal være den første til at indrømme jeg ikke har forstand på spanske heste osv.. alt det der.
    men synes sgu stadig det ser ubehageligt og unaturligt ud, med det bagben .

• #15   11. jan 2010 Det er meget typisk for lusitanoen at slingre, hvis deres spanske skridt er overgjort, da de er så løse/smidige i ryggen, at den høje skulderbevægelse går helt om i bagparten. For mig ligner det, at den er så fokuseret på sine forben, at den glemmer at flytte bagbenet, og derfor ser ud til at knække sammen, når den så flytter benet langt ind under sig igen - Fordi det er strukket så langt bagud. Ikke særlig nemt for hesten, når forbenet svæver så langt oppe i luften, og ikke følger den rigtige skridt-takt. Det giver hesten en slingrende bevægelse (denne hests er dog meget udpræget) når den går de rigtige spanske skridt, (kig bla. min video hvor jeg rider en lusitano i spanske skridt) som er kontinuerlige, og som ikke, som de oftest bliver trænet især herhjemme, bare er en hest, der løfter forbenet, træder et skridt frem, og gør det igen - Denne hest gør det som en egentlig skridtbevægelse, den er bare meget overgjort.

Og mærket er fra et tyrehorn eller et spark - Det er i hvertfald meget mere san(d?)synligt end en vævs-muskel-whatever-skade.

• #16   11. jan 2010 Og som "mig, mig, MIG xD" siger, så kan det også være eksteriørmæssigt - For mig ligner det en hest med en lang ryg og for korte ben, og når rytteren så træner en øvelse, og samtidig får hesten til at være nødsaget til at træde så langt ind under sig, giver det problemer i bagparten, da bagbenene jo i princippet er for korte.

• #17   11. jan 2010 hesten er konsekvent halvt under hele ridtet.

• #18   11. jan 2010 Helt ærligt, en hver idiot kan sku da se hesten ikke går ordenligt på det ene bagben. Det kan umuligt være at det er typisk for en eller anden heste race, så burde den race fandme udrydes helt ærligt. Jeg sad og var helt bange for hesten lige pludselig knækkede sammen på det ben. Hesten slæber jo det ben efter sig, når de udøver spanske skridt, det kan virkelig ikke være godt for hesten.
    Hvis man mener der IKKE er noget galt med det ben, så skulle man stærkt overvej at få anskaffet sig nogle briller, eller få nogle bedre.
    For det kan da ikke være mere tydeligt.
    Undskylde mine ord.

• #19   11. jan 2010 enig.

• #21   11. jan 2010 Jeg ser ærlig talt heller ikke en halt hest?
    Jeg ser bare en hest der ikke kan 'følge med sig selv', har selv lært min egen spanske skridt (leda) og den er så fokuseret på sine forben at den glemmer sine bagben, når den så endeligt går fremad får nogle slængerne bagben, den rykker i ''hak'' fordi den glemmer dem ..
    Det ligner præcis det samme denne hest gør, overfokusere på sine forben og glemmer at flytte bagbenene med i samme tempo..
    Ud over det når han skridter ud til sidst er der da ingen ting, ud over den skridter noget kort og spændt evt. pga. af publikum.

Og hesten ser yderst veltilfreds ud og ligner en hest der nyder hvad den får lov at lave.

Tvivler skærkt på den er bedøvet.

Er temlig enige med mig mig mig og disturbia hele vejen igennem.

• #22   11. jan 2010 ser temmelig bedøvet ud ja.. Og tydeligvis prøver at aflaste.

• #23   11. jan 2010 Det er noget af det dårligste ridning jeg længe har set,....spændt, bøjet forkert, adskellige urene changementer, pirouetter i krydsgalop osv...katastrofe-ridning er min mening.

• #24   11. jan 2010 I skridt (starten) slæber den det ene ben og det er ikke spansk ridning.

Kommentér på:
får næsten ondt i mit ejet ben..

Annonce